مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

طرح واردات خودرو با چه موانعی روبه رو است! مخالفانش چه کسانی هستند!؟؟

طرح واردات خودرو با چه موانعی روبه رو است! مخالفانش چه کسانی هستند!؟؟ در حالی که صحبت‌های اخیر معاون رئیس جمهور، باعث نگرانی و تشویش در بازار شده‌اند، رشیدی کوچی، نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در خانه ملت، در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، معاون اول رئیس جمهور را به عنوان مخالف واردات خودرو معرفی کرد. وی در پاسخ به پرسشی درباره مخالفان پنهان واردات خودرو، اظهار کرد: "مخالفان پنهان نیستند، وقتی معاون رئیس جمهور در جمع دانشجویان می‌گوید چرا باید ارز به واردات بدهیم، مشخص است که چه کسانی مخالف هستند.

طرح واردات خودرو با چه موانعی روبه رو است! مخالفانش چه کسانی هستند!؟؟

در حالی که صحبت‌های اخیر معاون رئیس جمهور، باعث نگرانی و تشویش در بازار شده‌اند، رشیدی کوچی، نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در خانه ملت، در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، معاون اول رئیس جمهور را به عنوان مخالف واردات خودرو معرفی کرد. وی در پاسخ به پرسشی درباره مخالفان پنهان واردات خودرو، اظهار کرد: “مخالفان پنهان نیستند، وقتی معاون رئیس جمهور در جمع دانشجویان می‌گوید چرا باید ارز به واردات بدهیم، مشخص است که چه کسانی مخالف هستند.

در ادامه اظهارات خود، رشیدی کوچی افزود: این که چرا تا الان واردات به حد مورد انتظار نرسیده، دلایل متعددی دارد.” او اظهار کرد که در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت، نتوانستند جلوی واردات خودرو را بگیرند. در هیئت دولت نیز این امکان وجود نداشت زیرا این موضوع به قانون تبدیل شده بود. نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در مجلس توضیح داد: “اما یکبار توانستیم جلوی واردات را در زمان ابلاغ قانون بگیریم و فرایند آن را مختل کنیم.

طرح جدید گروه مدیران خودرو

او ادامه داد: آیین‌نامه واردات خودرو در هیئت دولت تصویب شده، اما معاون اول رئیس جمهور آن را ابلاغ نمی‌کند. از این موضوع می‌توان استنباط کرد که چه کسانی مخالفان واردات خودرو هستند. بررسی و پیگیری این موضوع ادامه خواهد داشت.” وی اظهار داشت: “اگر از طریق وزارت صمت به نتیجه نرسیم، ممکن است سؤال از رئیس جمهور مطرح کنیم.

کمبود ارز را بهانه نکنیم!

نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در خانه ملت با بیان اینکه برای نخود، لوبیا و چای ارز وجود دارد اما برای خودرو نیست، تصریح کرد: “کمبود ارز بهانه است.” رشیدی کوچی اضافه کرد: “امروز با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت کردم و اظهارات ایشان باعث شده که قیمت خودرو در بازار حدود ۱۲ درصد افزایش یابد.” وی تأکید کرد: “ما از تمام ابزارهای نظارتی در مجلس برای رسیدن به نتیجه استفاده می‌کنیم. واردات خودرو قانونی است و باید انجام شود.”

این نماینده مجلس افزود: “من قبول نمی‌کنم که ارز موجود نیست. اعتقادی به کمبود ارز هم ندارم. ما ارز داریم، اما مهم است که این ارز برای کجا استفاده می‌شود.”

 با ارزدولتی تنها فساد اقتصادی رشد می کند!

نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در مجلس اظهار کرد: ‘چه کسی به دولت گفته است برای واردات خودرو باید ارز بدهد؟ ارز دولتی هر جا باشد، فساد است. همچنین در آیین نامه‌ای که با هماهنگی وزارت صمت تدوین کرده‌ایم، منابع ارزی مشخص شده است.’ رشیدی کوچی افزود: ‘برای واردات خودرو، اول ارز ناشی از صادرات و دوم ارز منشاء خارجی را در نظر گرفته‌ایم. حتی پیشنهاد استفاده از ارز خانگی را نیز مطرح کرده‌ایم اگر بانک مرکزی می‌توانست ارز بدهد.’ او اظهار داشت: ۶۰۰ میلیون دلار ارز به چای دبش زمانی تعلق گرفته است که وزیر جهاد و کشاورزی اعلام کرده بود که ارزی به این شرکت تعلق نگیرد. در این مورد آقای فرزین باید جواب بدهد.

مطالعه بیشتر  تقاضای خودرو واقعی نیست!

رشیدی کوچی همچنین در ادامه نشست خبری افزود: با توجه به ظرفیت‌های کانون ایران نوین، شاهد نمایشگاه خودرویی جذاب در سطح جهان خواهیم بود. امیدواریم در کنار خودروهای چینی، حضور سایر برندهای معتبر جهانی نیز داشته باشیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی آفتاب در یک بخش دیگر از نشست، به این صورت اظهاراتی داشته است: شهر آفتاب دارای ظرفیتی برای تبدیل شدن به بزرگترین سایت نمایشگاهی در منطقه است. اصلی‌ترین شعار ما این است که هر نمایشگاه می‌تواند به حل یک مسئله کمک کند.

عباس تقدسی نژاد ادامه داده و گفت: مجری اتو اکسپو تهران می‌تواند در راستای تحول صنعت نمایشگاهی نقش موثری داشته باشد. متأسفانه، در کشور ما به صنعت نمایشگاهی کمتر توجه شده است. شهر آفتاب ظرفیت بسیاری را برای تبدیل شدن به بزرگترین سایت نمایشگاهی منطقه دارد.

وی همچنین به برخی از موضوعات مربوط به نمایشگاه اشاره کرد و اظهار کرد: کانون ایران نوین برنده مزایده شده است، اما اگر نتواند مطابق توافقات مشخص شده نمایشگاه را برگزار کند، هیچ تضمینی برای برگزاری نمایشگاه خودرو سال آینده در شهر آفتاب وجود نخواهد داشت.

در پاسخ به پرسش مبنی بر حضور شرکت‌ها در این رویداد، او تأکید کرد: اکنون نمی‌توانم نام شرکت‌ها را بیان کنم، اما تعداد شرکت‌هایی که می‌خواهند در این رویداد شرکت کنند، به حدی است که با مشکل کمبود فضا روبرو هستیم.

یک دید متفاوت به نمایشگاه اکسپو

در جلسه‌ای دیگر، مدیرعامل کانون ایران نوین به این صورت صحبت کرد: از زمان تأسیس ایران نوین، هدف ما این بوده که در زمینه تبلیغات، مسیر مناسبی را طی کنیم. سپس، مریم شفیعی ادامه داد: در ۳۳ سال گذشته، ایران نوین تلاش کرده است که با رعایت استانداردهای بین‌المللی فعالیت کند. ما در تالارهای نمایشگاهی در ایران می‌خواهیم یک نمایشگاه جدید و متفاوت را برگزار کنیم.” وی اظهار کرد: هدف از اتو اکسپو، ایجاد یک رویداد منحصر به فرد و جدید است و بدون شک الگویی برای نمایشگاه‌های آینده خواهد بود. شفیعی افزود: واقعیت این است که ما به دنبال برگزاری نمایشگاه‌هایی در مقیاس بین‌المللی هستیم و تمرکز ما بر رقابت است. ما سعی می‌کنیم در این رویداد با انگیزه‌ای متفاوت، کارهای نوآورانه ارائه دهیم و برای نمایشگاه‌های آینده الگویی جدید ایجاد کنیم.

مطالعه بیشتر  بهمن موتور بدون مجوز خودروهایش را گران کرد

در ادامه نشست، رئیس ستاد برگزاری اتو اکسپو تهران اظهاراتی داشت: اتو اکسپو تهران نام تجاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، فناوری‌های نوین و صنایع وابسته تهران است که با همکاری رسانه‌ها آغاز شده است. او ادامه داد: برای این نمایشگاه برنامه‌های متنوعی داریم. این رویداد، برخلاف دیگر نمایشگاه‌ها، به مدت ۷ روز برگزار می‌شود و روز افتتاح آن به اختصاص اصحاب رسانه دارد. ما برنامه‌های گسترده‌ای برای این نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به نقش تولیدکننده و واردکننده، افزود: وظیفه تولیدکننده و واردکننده است که نقش خود را به بهترین شکل انجام دهند. ما تلاش می‌کنیم تا برای صنعت خودرو و بخش نمایشگاه‌ها ارزش افزوده‌ای ایجاد کنیم.

رئیس ستاد برگزاری اتو اکسپو تهران اظهار داشت: در این رویداد، ما تلاش خواهیم کرد تا بخش‌های مختلف و تخصصی مرتبط با صنعت خودروسازی کشور را به طور جداگانه برگزار کنیم.” او اضافه کرد: “در اتو اکسپو تهران، ما قصد داریم تا به طور خصوصی و متخصصانه به بررسی ابعاد مختلف صنعت خودروسازی کشور بپردازیم.

نجبا نیز در خصوص حضور خودروسازان در اتو اکسپو تهران اظهاراتی داشت: “امسال، ما شاهد حضور پرتعداد خودروسازان خواهیم بود. تاکنون، ۹۵ درصد از خودروسازان آمادگی خود را برای شرکت در پنجمین نمایشگاه خودروی شهر آفتاب اعلام کرده‌اند.” او اشاره کرد که بیشترین نهادهای مربوط به صنعت خودروسازی برای حضور در این رویداد آمادگی نمایش داده‌اند، که نشان‌دهنده تمایل و توجه بالای آنان به این نمایشگاه است.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خبر جدید خودرو با قیمت انواع کامیونت (۱۶ مهر)

mortazavi

آسیب قیمت ‌گذاری به فروش آنلاین خودرو

سجاد ناجی

پیش فروش محصولات زامیاد ویژه دهه فجر

سجاد ناجی

نظر دهید.