مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

فعلا واردات خودروهای کارکرده را داریم!

خبر داغ امروز | فعلا واردات خودروهای کارکرده را داریم! سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تصویب واردات خودروهای کارکرده تا 5 سال آینده توسط اعضای کمیسیون بودجه، اظهار داشت: در حال حاضر خودروهای کارکرده از مناطق آزاد وارد می شود و معتقدیم تا قانون بودجه بالاخره تصویب و ابلاغ شد و تضمینی برای اجرای آن نیست و باید منتظر ماند.
خبر داغ امروز | فعلا واردات خودروهای کارکرده را داریم!
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تصویب واردات خودروهای کارکرده تا ۵ سال آینده توسط اعضای کمیسیون بودجه، اظهار داشت: در حال حاضر خودروهای کارکرده از مناطق آزاد وارد می شود و معتقدیم تا قانون بودجه بالاخره تصویب و ابلاغ شد و تضمینی برای اجرای آن نیست و باید منتظر ماند.

کمیسیون صنعت و معدن شورای اسلامی در جلسه ۱۰ بهمن ماه جاری واردات خودروهای کارکرده را برای مدت ۵ تا ۸ سال تصویب کرد.

این و از ابتدای بحث تصویب آزادسازی و از سرگیری واردات خودرو به کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام خبر آزادسازی واردات خودرو، گفت: در این راستا، واردات خودرو آزاد می شود.

ممنوعیت واردات که در اردیبهشت ۱۴۰۱ به پایان می رسد تمدید نخواهد شد و واردات مانند گذشته از سر گرفته می شود. اما فراموش نکنید که واردات خودروهای دست دوم و کارکرده همچنان ممنوع خواهد بود.
اما با توجه به اینکه در چند سال اخیر به دلیل مصلحت اندیشی ورود خودروهای خارجی به کشور محدود شده و از این رو نرخ افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار ایران سریع بوده و روند صعودی داشته است.
با تحقق وعده وزارت امنیت مبنی بر واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی وارداتی تا پایان بهار ۱۴۰۲، گمانه زنی ها حاکی از آن است که واردات خودروهای کارکرده با قیمت های کمتر نسبت به نو به کنترل قیمت خودروهای خارجی کمک می کند. علاوه بر این، خودروهای دست دوم مفید هستند زیرا خدمات پس از فروش قابل توجه است.
دبیر کل انجمن واردکنندگان خودرو نیز بر این موضوع تاکید کرد و گفت: واردات خودروهای کارکرده قطعا به نفع مردم و کاهش قیمت ها در بازار خودرو خواهد بود.

خبر جدید: بسیاری از خودروسازان بر علیه شورای رقابت متحد شدند….

سرانجام سه شنبه شب گذشته جلال رشیدی کوچی از اعضای کمیته تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ در توییتر خود از موافقت اعضای این کمیته با واردات خودروهای کارکرده زیر ۵ سال در سال آینده خبر داد و آن را خبر خوبی خواند. وی اعلام کرد:

در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲، مجوز واردات انواع خودروهای سواری کارکرده، کشنده، کامیون، ون، اتوبوس و مینی ون تا پنج سال به دولت داده شد.

سپس حجت الله فیروزی – یکی دیگر از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ – ضمن تایید دریافت پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر الحاق به تبصره ۷ لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق، گفت: این پیشنهاد به کمیسیون صنایع و معادن اضافه شده است.

هدف از این مصوبه تنظیم بازار خودرو، تنظیم عرضه و تقاضا، کاهش قیمت خودرو و اجازه ورود انواع خودروهای سبک و سنگین با عمر مفید تا پنج سال است.

البته تاکید می شود زمانی این موضوع به صورت رسمی تایید می شود که موادی از برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پس از اتمام بررسی برنامه بودجه در کمیسیون اصلاحیه به صورت علنی ارائه شود و ضمن اینکه به تصویب نمایندگان شورای اسلامی در شورای اسلامی برسد.
هنوز برای تصویب نهایی و اجرای لایحه بودجه زمان باقی است.

امید کلیباف – سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت – در این خصوص در گفت وگو با رسانه خبری، بر صبر و شکیبایی تا تصویب نهایی این موضوع تاکید کرد و گفت: انتظار می رود این لایحه در سال آینده به تصویب برسد.

مطالعه بیشتر  حدود قیمت دنا پلاس اتوماتیک اعلام شد
قبل از تصویب بودجه سال آینده باید کارهای زیادی انجام شود که پس از آن اجرا و اجرای آیین نامه های مصوب سریع نخواهد بود و زمان زیادی می برد. بنابراین تا زمانی که نمایندگان علنی آن را تایید نکنند، موضوع حل نمی شود. وی در پایان صحبت های خود اعلام کرد که: اما در حال حاضر خودروهای کارکرده  از مناطق آزاد وارد می شود.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

افزایش ۱۲۷ درصدی قیمت مواد اولیه و قطعات خودرو

سجاد ناجی

طرح اقساطی کرمان موتور خودروساز پرطرفدار و متنوع در محصولات

mortazavi

حذف شدن عرضه خودرو در کالا بورس از لایحه بودجه

mortazavi

نظر دهید.