مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

بخت واردات خودروهای نو به ایران باز شد!!!

بخت واردات خودروهای نو به ایران باز شد!!! دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با ارائه ۱۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری با ارزش ۲۰ میلیارد یورو در مناطق آزاد، اعلام کرد که از واردات خودروهای نو به این مناطق تاکید دارند. او اظهار داشت که وزارت صمت نیز پس از بررسی، با این موضوع موافقت کرده است. او همچنین اشاره کرد که دولت در سال گذشته واردات خودروهای هیبریدی و برقی به مناطق آزاد را تصویب کرده است، اما انتظار داشتند واردات خودروهای معمولی نیز مورد توجه قرار گیرد. از این رو، تلاش برای درخواست مجوز از دولت و وزارت صمت برای واردات خودروهای معمولی به مناطق آزاد در دستور کار قرار دارد.

بخت واردات خودروهای نو به ایران باز شد!!!

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با ارائه ۱۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری با ارزش ۲۰ میلیارد یورو در مناطق آزاد، اعلام کرد که از واردات خودروهای نو به این مناطق تاکید دارند. او اظهار داشت که وزارت صمت نیز پس از بررسی، با این موضوع موافقت کرده است. او همچنین اشاره کرد که دولت در سال گذشته واردات خودروهای هیبریدی و برقی به مناطق آزاد را تصویب کرده است، اما انتظار داشتند واردات خودروهای معمولی نیز مورد توجه قرار گیرد. از این رو، تلاش برای درخواست مجوز از دولت و وزارت صمت برای واردات خودروهای معمولی به مناطق آزاد در دستور کار قرار دارد.

واردات خودروها به یک کشور می‌تواند اثرات متنوعی را در بازار و صنعت خودروسازی ایجاد کند. این تاثیرات ممکن است باعث تغییرات مثبت یا منفی در اقتصاد و محیط زیست شود. از یک طرف، واردات خودروها می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار و کاهش قیمت خودروها شود که برای مصرف‌کنندگان از نظر مالی مزیت می‌آفریند و تقاضای خودروهای داخلی را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، واردات خودروها ممکن است باعث کاهش تولید خودروهای داخلی و افزایش بیکاری در صنعت خودروسازی شود. علاوه بر این، واردات خودروهای قدیمی و غیر استاندارد می‌تواند عوارض آلودگی هوا و محیط زیست را افزایش دهد.

به منظور حمایت از صنعت خودروسازی داخلی و حفظ محیط زیست، نیاز است که واردات خودروها به صورت متعادل و با برنامه‌ریزی مناسب مدیریت شود. این اقدامات می‌توانند کمک کنند تا از یک سو، رقابت در بازار تقویت شده و از طرف دیگر، صنعت خودروسازی داخلی توانایی رقابت با بازار خارجی را حفظ کند.

قیمت جدید خودروها در پنجشنبه

در حاشیه آیین تجلیل از سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان برتر مناطق آزاد و در جریان نمایشگاه تخصصی اوراسیا، حجت عبدالملکی به خبرنگاران اظهاراتی داشت. وی درباره موضوع واردات خودروها اظهار داشت که موافقت و توافق دولت در مورد موضوعات مختلف واردات خودروها از مناطق آزاد به سرزمین اصلی، واردات خودروهای کارکرده از خارج از کشور به مناطق آزاد و واردات خودروهای نو از خارج از کشور به مناطق آزاد را دارای پشتوانه و حمایت می‌دانند.

مطالعه بیشتر  فعلا واردات خودروهای کارکرده را داریم!

او اشاره کرد که دولت تلاش دارد تا مراحل آیین‌نامه‌سازی و اجرای برنامه‌ها در زمینه واردات خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی را انجام دهد. همچنین، اظهاراتی داشت درباره واردات خودروهای کارکرده که بر اساس تصمیماتی که گرفته شده، به این موضوع پاسخ داده می‌شود. این اظهارات حاکی از تلاش دولت برای ایجاد آیین‌نامه‌های مناسب و اجرای صحیح برای موضوع واردات خودروها از مناطق آزاد به سرزمین اصلی واردات خودروهای کارکرده از خارج از کشور به مناطق آزاد می‌باشد.

حجت عبدالملکی در ادامه بحث، به موضوع واردات خودروهای نو به مناطق آزاد پرداخت و تأکید کرد که یکی از مسائل مهم و پراهمیت در حال حاضر، واردات خودروهای نو به مناطق آزاد است. او اظهار کرد که تصمیماتی که دولت در سال گذشته اتخاذ کرد، نتوانست مشکل را به طور کامل حل کند. بر اساس این تصمیمات، تنها واردات خودروهای هیبریدی و برقی به مناطق آزاد مجاز شد، در حالی که انتظار آنها این بود که واردات خودروهای عادی نیز مجاز شود.

او به طور صریح اظهار داشت که این موضوع باعث ناکامی در حل مشکلات ایجاد شده و از این رو، توجه به واردات خودروهای نو به مناطق آزاد و تغییر در تصمیمات مربوط به نوع خودروهایی که می‌توانند وارد شوند، برای آنها بسیار حائز اهمیت است. این نگرش نشان از نیاز آنان به یک سیاست و قانونگذاری متناسب با نیازهای فعلی واردات خودروها به مناطق آزاد دارد.

در خصوص واردات خودروهای نو به مناطق آزاد، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار کرد که همچنان دنبال رسیدن به تصویب دولت و وزارت صمت برای این امر هستند. وی اشاره کرد که وزارت صمت اعلام کرده است که موافقت خواهد کرد و در حال حاضر در دستور کارشان، پیگیری‌های نهایی برای تصویب این مسئله در جلسات هیات‌وزیران است.

مطالعه بیشتر  فروش فوری محصولات بهمن موتور

این نگرش و تأکیدات نشان از تلاش‌های مستمر و هماهنگی برای به دست آوردن موافقت نهایی و تصویب واردات خودروهای نو به مناطق آزاد دارد. این اظهارات نشان می‌دهد که مسئولان در تمام مراحل پیگیری و تصمیم‌گیری، در حال تلاش برای بهبود شرایط و موافقت‌های لازم برای این اقدام هستند.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

زمان قرعه کشی ایران خودرو ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

mortazavi

مجوز پلاک گذاری برای خودروی برقی یوز صادر شد

سجاد ناجی

صادرات سایپا کوییک به آفریقا

mortazavi

1 نظر

نظر دهید.