مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

وانت نیسان آبی دیگر شماره گذاری نخواهد شد.

وانت نیسان آبی دیگر شماره گذاری نخواهد شد. مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که بر اساس نتایج آزمون‌های استاندارد، وانت نیسان به لحاظ ایمنی و کیفیت مطابقت ندارد. به همین دلیل، گواهی تایید این خودرو تعلیق و شماره‌گذاری آن متوقف شده است.

وانت نیسان آبی دیگر شماره گذاری نخواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که بر اساس نتایج آزمون‌های استاندارد، وانت نیسان به لحاظ ایمنی و کیفیت مطابقت ندارد. به همین دلیل، گواهی تایید این خودرو تعلیق و شماره‌گذاری آن متوقف شده است.

مهدی انگورج بیان کرد که تولید این خودرو از ۷۰ سال پیش آغاز شده و در این مدت، بهبودهای چشمگیری در زمینه ایمنی و کیفیت خودرو مشاهده نشده است، به جز تغییر در موتور که به دلیل استفاده از یک موتور قدیمی ۸ سوپاپ، مصرف سوخت آن افزایش یافته است.

وی افزود که شاسی یکپارچه این خودرو در برخوردهای جلویی باعث انتقال انرژی برخورد به سرنشینان و ایجاد صدمات جدی می‌شود. همچنین، صندلی ثابت و نیمکتی آن تسلط راننده را کاهش داده و ترمز دستی، قدرت ترمزها، چراغ‌ها و نشانگرها نیز مطابق استانداردهای لازم نیستند. به همین دلیل، استفاده از این خودرو در ناوگان حمل و نقل کشور بسیار ناایمن است.

انگورج اشاره کرد که در سال‌های گذشته، به دلیل انتقال مشکلات بین مدیران مختلف شرکت زامیاد، هیچ اصلاحی در این خودرو انجام نشده است. به عنوان مثال، در مواجهه با مشکلاتی مانند نقاط جوش، خودروساز به جای حل آن از برچسب‌هایی برای پنهان کردن استفاده کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که جانمایی نامناسب مخازن CNG در این خودرو منجر به وقوع انفجارهای متعدد و تخریب اموال عمومی شده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  مسیر سامانه یکپارچه برای ثبت نام این خودروهای خارجی باز شد!

مطالب مرتبط

قیمت جدید تندر ۹۰ در تاریخ ۱۹ تیر ۱۴۰۲

mortazavi

انواع پژو پارس قیمت جدید در بازار

mortazavi

ترخیص ۱۰۰۰ خودروی چانگان از گمرک

mortazavi

نظر دهید.