مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

نرخ مالیات ۱۴۰۲ خودروهای لوکس

نرخ مالیات 1402 خودروهای لوکس سخنگوی کمیته بودجه ۱۴۰۲ از تصمیم این کمیته مبنی بر تعیین نرخ مالیات منازل و خودروهای لوکس در سال آینده خبر داد. رحیم زارع در نشست خبری امروز با تشریح و تشریح مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402، اظهار کرد: در قانون دولت مالیات بر ساختمان های مسکونی و باغات که دارای ارزشی بیشتر از 20 هزار میلیارد تومان است که علاوه بر این مبلغ شامل مالیات دو در هزار می شوند. کمیسیون تلفیق این نکته را نیز اضافه کرد و گفت که این مالیات شامل زمین های فاقد اعیانی و دارای کاربری مسکونی در شهرهای بالای 100 هزار نفر هم می شود. 

نرخ مالیات ۱۴۰۲ خودروهای لوکس | اخبار داغ و تازه از خودروهای ایرانی و خارجی

سخنگوی کمیته بودجه ۱۴۰۲ از تصمیم این کمیته مبنی بر تعیین نرخ مالیات منازل و خودروهای لوکس در سال آینده خبر داد. رحیم زارع در نشست خبری امروز با تشریح و تشریح مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در قانون دولت مالیات بر ساختمان های مسکونی و باغات که دارای ارزشی بیشتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان است که علاوه بر این مبلغ شامل مالیات دو در هزار می شوند. کمیسیون تلفیق این نکته را نیز اضافه کرد و گفت که این مالیات شامل زمین های فاقد اعیانی و دارای کاربری مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر هم می شود.
وی ادامه داد: دولت در لایحه بودجه تنها مالیاتی بر مسکن و باغ ویلا در نظر گرفته است که قرار است توسط کمیسیون تجمیع اراضی غیر اشرافی و مسکونی در شهرهای پرجمعیت بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر به آن اضافه شود.
زارع با مثال توضیح داد: اگر یک واحد مسکونی، باغ ویلایی و زمین بدون اعیانی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در روز ۲۰ میلیارد تومان ارزش داشته باشد از پرداخت مالیات معاف هستند اما اگر مثلاً ۲۵ باشد. مالیات به این صورت پرداخت می شود که به ازای هر ۵ میلیارد اضافه ۲ در هزار مالیات آن پرداخت شود و این مبلغ توسط مالک در ابتدای هر سال اخذ خواهد شد.
خبر مرتبط خودرویی: رانت خواری خودرو پایان می یابد اگر بتوان از بورس کالا حمایت بالایی کرد….
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در خصوص مالیات بر خودروهای لوکس گفت: در لایحه دولت گفته شده که انواع خودروهای سواری و وانت دو اتاقه با شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین شامل اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت خودروی آنها با ارزش روزانه بیشتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، باید نسبت به مازاد این مبلغ که شامل مالیات سالیانه خودرو به نرخ یک درصد هستند، اقدام کنند و کمیسیون تلفیق این رقم را به ۳ میلیارد تومان ارزش خودرو افزایش داده است.
زارع توضیح داد: اگر قیمت روز خودرو ۳ میلیارد تومان باشد، طبق مصوبه کمیسیون از پرداخت مالیات معاف است اما فراتر از آن با نرخ ۱ درصد مشمول مالیات می شود.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  نا امیدی واردکنندگان خودرو به تصویب نهایی واردات 60 هزار خودرو

مطالب مرتبط

قیمت سمند امروز در چه نرخی است؟

mortazavi

ثبت نام پیش فروش محصولات سایپا

سجاد ناجی

پذیرش ۸ خودروی جدید در بورس کالا

نویسنده ارشد

نظر دهید.