مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

نحوه قیمت گذاری خودرو چگونه است؟

روش قیمت گذاری بر روی خودرو | قیمت خودروهای داخلی | دستورالعمل قیمت گذاری خودرو | قیمت براساس نوع هر خودرو 

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ساعت ۱۵:۳۱

روش قیمت گذاری خودرو بر چه اساسی است؟

برای قیمت گذاری خودروها، رئیس شورای رقابت این گونه پاسخ دادند که:

با توجه به کاهش قیمت نرخ ارز، قیمت خودروها نیز در سه ماه پایانی سال ممکن است تغییراتی داشته باشید و یکی از دلایل آن تورم بخشی است و تورم بخشی طبق مصوبه شورا قرار شده است که در هر ۳ ماه یک بار از بانک مرکزی گرفته شود و براساس آن در دستور العمل قیمت گذاری شود.

براساس دستورالعمل قیمت گذاری به خودروسازان که درصد افزایش یا کاهش خودرو به صورت فصلی می باشد و در هر فصل به چه میزان است.

بانک مرکزی تورم بخشی را بر اساس نوع هر خودرو مشخص می کند و در هر خودرو نهاده های مختلفی مانند فولاد، شیشه و … که استفاده می شوند و اگر افزایش قیمت این موارد در سه ماه آینده اتفاق افتاد، قیمت خودرو نیز بر اساس آن تعیین می شود.

روش قیمت گذاری بر روی خودرو | قیمت خودروهای داخلی | دستورالعمل قیمت گذاری خودرو | قیمت براساس نوع هر خودرو 
روش قیمت گذاری بر روی خودرو | قیمت خودروهای داخلی | دستورالعمل قیمت گذاری خودرو | قیمت براساس نوع هر خودرو 

وی در ادامه گفت:

قطعاتی که از خودروها باید وارد شده و بر اساس ارز خریداری می شوند و دلیل اینکه خودروسازان از ارز آزاد استفاده می کنند و اگر ارز کاهش پیدا کرده باشد در طول سه ماه حتما بانک مرکزی آن را در زمان اعلام تورم بخشی در نظر خواهد گرفت و ما منتظر آن هستیم که بانک مرکزی تورم بخشی ۳ ماه مهر، آبان و آذر را اعلام کند تا آن را برای فصل زمستان به خودروسازان اعلام کنیم.

مطالعه بیشتر  قیمت جدید خودروها در بازار به تاریخ 7 دی ماه

 قیمت خودروهای جدید

قیمت خودروی شاهین به کارخانه اعلام شده است و براساس کلینیک خودرو که یک روش دلفی است محاسبه می شود و این بدان معناست که بین ۱۰ تا ۱۲ کارشناس آشنا با خودرو و افرادی که در مسئله قیمت گذاری تخصص ویژه ای دارند را انتخاب و مشخصات خودرو را تعریف کنند.

رئیس شورای رقابت همچنین گفته اند که:

کارشناسان قیمت های مدنظر خود را مطرح می کنند و شورای رقابت آن را مصوب می کند که در نهایت قیمت اعلام می شود و این قیمت به خودروساز نیز اعلام شده است که البته در مورد خودروهای جدید ایران خودرو هنوز هیچ اطلاعاتی در دست ندارند.

در پایان این خبر پلیس نیز به مردم هشدار داده است که گول شرکت های لیزینگ خودرو را نخورند و  اگر قصد خرید دارند از شرکت های تولیدی اقدام کنند تا دچار ضرر و زیان نیز نشوند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

توصیه به خریداران خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی

سجاد ناجی

قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو اعلام شد

سجاد ناجی

تکلیف ۸۵۰۰ خودرو وارداتی به کشور چه شد! تاکنون تحویل ۶۰۰ مدل !

mortazavi

3 نظرات

نظر دهید.