مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

نحوه ثبت نام خودروهای فرسوده + مراحل دقیق ثبت نام

نحوه ثبت نام خودروهای فرسوده + مراحل دقیق ثبت نام سایت خبر خودرویی: در جدیدترین اطلاعیه هایی که از بازار خودرو به دست رسیده، ثبت نام خودروهای فرسوده در آبان

نحوه ثبت نام خودروهای فرسوده + مراحل دقیق ثبت نام

سایت خبر خودرویی: در جدیدترین اطلاعیه هایی که از بازار خودرو به دست رسیده، ثبت نام خودروهای فرسوده در آبان ماه سال ۱۴۰۱ است و این مرحله جدید یک طرح با هدف جایگزینی خوردوهای فرسوده ویژه ماه آبان است که توسط ایران خودرو اعلام شده است، در این طرح، ثبت نام متقاضیان که شروع آن از ۵ آبان ماه است و به مدت ۴ روز ادامه دار خواهد بود. ضمن اینکه در این طرح ذکر شده است دارندگان خودروهای فرسوده افرادی که متقاضی طرح فروش عادی و همچنین متقاضیان طرح فروش خودرو برای مادران هم می توانند در این مرحله از فروش ایران خودرو ثبت نام خود را انجام دهند.

متقاضیان این امکان را خواهند داشت که در طرح فروش فوق العاده خودرو یا در طرح پیش فروش خودرو نیز ثبت نام کنند اما لازم به ذکر است مشتریان نمی توانند به صورت همزمان در هر دوی این طرح ها ثبت نام کنند.

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده (قیمت ها به تومان می باشد)

در لینک زیر جزئیات کامل طرح فروش ایران خودرو که ویژه مالکان خودروهای فرسوده است را می توانید مطالعه کنید

شرایط ثبت نام خودروهای فرسوده

مراحل ثبت نام برای خودروهای فرسوده

علیرضا اسگویی؛ مدیر بازاریابی ایران خودرو، درباره قانون نوسازی شدن خودروهای فرسوده گفت:

براساس معیار ستاد مدیریت حمل و نقل کشور، خودروهای سواری تولیدی سال ۱۲۸۵ و قبل از آن که نتوانسته اند معاینه فنی را دریافت کنند، فرسوده شناسایی شده و هر خودرویی که به وسیله این ستاد فرسوده، تشخیص داده شوند، می توانند در طرح نوسازی ایران خودرو شرکت کنند، متقاضیان با ورود به سایت فروش اینترنتی این شرکت که با نشانی esale.ikco.ir می باشد می توانند بعد از تعیین نوع خودرو درخواستی، اطلاعات این خودروی موردنظر خود را در قسمت خودرو‌های فرسوده ثبت کنند.

همچنین در ادامه صحبت هایش اضافه کرد:

بعد از ثبت نام و ورود اطلاعات موردنظر به وسیله مشتری، یک استعلام از ستاد حمل ونقل سوخت کشور گرفته خواهد شد و بعد از اینکه تاییدیه این اطلاعات انجام شد، متقاضی در فرآیند قرعه کشی که با حضور نهادهای نظارتی انجام می شد، قرار میگیرد و بعد از اعلام نتایج و تایید آن به وسیله نهادهای ذی ربط، خودرو فرسوده تحویل مراکز اسقاط خواهد شد و نامه تایید آن برای ثبت نام نهایی به ایران خودرو ارسال و مشتری با توجه به قیمت روز ثبت نام خودرو، مبلغ موردنظر را واریز خواهد کرد، طبق گفته های مدیر بازاریابی ایران خودرو، به هر کد ملی ثبت نام شده در این سامانه یک خودرو تعلق میگیرد.

 زمان فروش دیگنیتی پرستیژ

طرح اعلام شده برای جایگزینی خودرو فرسوده ایران خودرو در مهرماه ۱۴۰۱

در مرحله دوم فروش مدل خودروهای ایران خودرو که ویژه مالکان خودروهای فرسوده است، از روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و ثبت نام دارندگان خودروهای فرسوده به مدت چهار شبانه روز ادامه داشته و تا پایان روز جمعه ۱۵ مهرماه نیز به اتمام می رسد. با این طرح متقاضیان می توانند، با طرحی که برای فروش فوق العاده در نظر گرفته شده و با قیمت قطعی و تحویل خودرو در زمان تعیین شده ۳ ماهه یا طرحی که ویژه پیش فروش خودرو می باشد و با قیمت نامشخص و تحویل ۱۲ ماهه را انتخاب کنند.

مطالعه بیشتر  اعلام قیمت جدید 3 محصول مدیران خودرو

طرح جایگزینی برای خودروهای فرسوده ویژه مهرماه ۱۴۰۱ (قیمت ها براساس تومان می باشد)

در لینک قرار داده شده زیر طرح فروش ایران خودرو که برای مالکان خودروهای فرسوده را می توانید مطالعه کنید:

شرایط ثبت نام فروش خودروهای فرسوده

آغاز فروش ایران خودرو برای مالکان خودرو فرسوده

برای اولین بار که طرح ثبت نام ایران خودرو برای دارندگان خودروهای فرسوده البته برای خودروهای غیر تاکسی نیز اعلام شده است. صاحبان این مدل خودروها از ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ تا ساعت ۱۶ ۱۹ شهریور ماه می توانند به سامانه  sale.iranecar.com برای ثبت نام در این طرح برای ۶ محصول ایران خودرو با قیمت قطعی اقدام کنند.

شرایط اعلام شده برای فروش فوق العاده دارندگان خودروهای فرسوده 

دارندگان خودروهای فرسوده می توانند علاوه بر طرحی که در بالا ذکر شده، در طرح پیش فروش ایران خودرو با موعد تحویل نهایت یکساله نام نویسی کنند و در طرح پیش فروش، قیمت خودروها نامشخص بوده و مشتریان در صورت برنده شدن در قرعه کشی و تایید شدن صلاحیت آنها به وسیله ستاد حمل و نقل و سوخت کشور، برای ثبت نام کردن با مبلغ پیش پرداخت واریز شود و باقیمانده آن در زمان تحویل خودرو تعیین می شود که چه زمانی پرداخت شود.

در لینک زیر جزئیات کامل ثبت نام ایران خودرو برای خودروهای فرسوده قرار داده شده که می توانید مطالعه کنید، این طرح که جزئیاتی در مورد پیش فروش و طرح فروش فوق العاده را شرح داده است.

ثبت نام خودروهای فرسوده

شرایط ثبت نام مالکان خودرو فرسوده

۱- تشخيص واجدین شرایط بر عهده ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور است و شرکت ایران خودرو، دخالتی در این موضوع ندارد.

۲- اجرای فرآیند ثبت نام و قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو به نشانی sale.iranecar.com و تحت نظارت وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام میشود.

۳- شرایط خودروهای فرسوده مطابق با آیین نامه از رده خارج کردن خودروها فرسوده و آیین نامه موضوع ماده ۸ قانون هوای پاک و اصلاحات آن، خواهد بود. مسئولیت پاسخگویی در خصوص ابهامات احتمالی، برعهده ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور است.

۴- قبل از احراز صلاحیت دارنده خودرو فرسوده از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و اعلام منتخبین قرعه کشی از سوی سامانه یکپارچه فروش خودرو و طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده، متقاضیان امکان واریز هیچگونه وجهی را به ایران خودرو نخواهند داشت.

۵- مهلت اجرای فرآیند اسقاط خودروی فرسوده براساس ضوابط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، پس از برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو، حداکثر دو ماه تعیین شده است. بدیهی است در صورت هرگونه تأخیر، عواقب آن برعهده متقاضی خواهد بود.

۶- متقاضیان واجد شرایطی که در قرعه کشی ایران خودرو برنده شده باشند، باید در مرکز اسقاط (و قبل از اسقاط خودروی فرسوده)، با تنظيم اقرارنامه هرگونه ادعایی در خصوص نحوه استفاده از گواهی اسقاط صادر شده (در سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت) و ارزش آن را از خود سلب و ساقط نماید.

مطالعه بیشتر  قیمت روز خودروهای سایپا و ایران خودرو 14 شهریور 1402

۷- مجددا تاکید می‌گردد که متقاضیان پس از طی مراحل تأیید احراز شرایط از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و پس از انتخاب از طریق قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو و طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده، به شرکت ایران خودرو معرفی می‌گردند. بنابراین پس از معرفی متقاضی، امکان واریز وجه خودرو ميسر خواهد بود.

۸- ثبت نام در بخشنامه‌های فروش ایران خودرو برای مالکان خودروهای فرسوده، همزمان با سایر بخشنامه‌های فروش فوق العاده ایران یا پیش فروش ایران خودرو انجام میشود. بنابراین متقاضیان فقط در یک بخشنامه و فقط در یک خودروساز میتواند جهت ثبت نام اقدام کنند.

۹- آن‌دسته از دارندگان خودروهای فرسوده که میخواهند وجه خودروی فرسوده یا ارزش لاشه یا امتیازات مربوط به گواهی اسقاط را از مرکز اسقاط دریافت کنند، نمیتوانند در این طرح شرکت داشته باشند.

مراحل ثبت نام خودرو جدید برای کسانی که مالک خودروهای فرسوده هستند

  1. فرد متقاضی باید در ابتدا به سایت sale.iranecar.com مراجعه کرده محصول موردنظر خود را انتخاب کنند و بعد از انتخاب نوع فروش و طرح موردنظر، وارد مرحله بعد که ثبت اطلاعات هویتی می باشند، وارد شده و اطلاعات این قسمت را کامل کنند، همچنین لازم است یادآوری شود که قبل از انتخاب روش فروش نیز نسبت به ایجاد پروفایل در سایت فروش یکپارچه خودرو اقدام کنند.
  2. در مرحله دوم، فرد متقاضی باید اطلاعات خودروهای فرسوده خود را ثبت و تایید کند و پذیرش تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات صحیح نیز بر عهده متقاضی است.
  3. در پایان فرآیند ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو، به مالک خودروی فرسوده، یک کد پیگیری اختصاص داده می شود که اگر تعداد متقاضیان در این طرح زیاد باشند، قرعه کشی انجام می شود و اعلام نتایج از طریق سایت  sale.iranecar.com اعلام می شود و یا به وسیله پیامک اطلاع رسانی انجام خواهد شد.
  4. فردی که در این قرعه کشی انتخاب می شود، نهایت تا دو ماه اسقاط تعیین شده برای خودروی فرسوده را انجام دهند و بعد از ثبت تایید راهور در سیستم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مبلغ لازم را برای ثبت نام ایران خودرو از طریق سایت فروش اینترنتی esale.ikco.ir واریز کنند. همچنین در صورت عدم واریز مبلغ، ثبت نام نیز باطل خواهد شد و تعیین تکلیف برای گواهی اسقاط صادر شده به وسیله ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام میگیرد.

میزان سهمیه جدید برای دارندگان خودروهای فرسوده

طبق قانون و بند “ب” در تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، حداقل ده درصد از خودروهای عرضه شده در قرعه کشی، باید به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص داده شود و شرط آن، خریدار باید در زمان تحویل گرفتن خودروی جدید، گواهی اسقاط خودروی فرسوده خود را تحویل دهند.

اما چه خودروهایی فرسوده به شمار می روند؟

این طرح فعلا برای خودروهایی که تاکسی هستند، امکان ثبت نام ندارد و علاوه براین، مالکان خودروهای شخصی نیز با شرط اینکه حداقل ۱۵ سال از زمان تولید خودرو گذشته باشد، امکان ثبت نام دارند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

آسیب قیمت ‌گذاری به فروش آنلاین خودرو

سجاد ناجی

اقساط ۶۰ ماهه برای محصولات چری (بهمن ماه ۹۹)

mortazavi

تاکید بر کاهش سن اسقاط خودرو

mortazavi

نظر دهید.