مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

خبر جدید از خودرو : موتور جدید بر روی ۴ مدل سایپا

خبر جدید از خودرو : موتور جدید بر روی 4 مدل سایپا شرکت خودروسازی سایپا با هدف بهبود توان، گشتاور و کاهش مصرف سوخت محصولات خود، به توسعه و تولید موتور بهبود یافته M۱۵i پرداخته است و به زودی محصولات این شرکت با این نوع موتور به بازار عرضه خواهند شد.

خبر جدید از خودرو : موتور جدید ۴ مدل سایپا

شرکت خودروسازی سایپا با هدف بهبود توان، گشتاور و کاهش مصرف سوخت محصولات خود، به توسعه و تولید موتور بهبود یافته M۱۵i پرداخته است و به زودی محصولات این شرکت با این نوع موتور به بازار عرضه خواهند شد.

در تلاش برای بهبود محصولات خود، شرکت خودروسازی سایپا به طراحی موتور جدید M۱۵i پرداخته است. این طراحی با هدف کاهش آلایندگی و ارتقاء به استانداردهای یورو ۵ و یورو ۶ صورت گرفته است. این اقدام همچنین به منظور افزایش کیفیت محصولات پلتفرم X۲۰۰ گروه سایپا صورت گرفته و در حال حاضر این محصولات با موتور M۱۵ تولید می‌شوند که پایه‌ای بر مبنای استاندارد یورو ۴ دارد. این پروژه در دستور کار شرکت مگاموتور قرار دارد.

با توجه به اعلامات، موتور جدید M۱۵i از تغییرات و بهبودات مهمی برخوردار است. این شامل طراحی سرسیلندر جدید است که به منظور بهبود عملکرد محفظه احتراق، سیستم خنک‌کاری، پورت‌های هوا و دود صورت گرفته است. همچنین این موتور با استفاده از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ CVVT و میل سوپاپ جدید منطبق با آن بهبود یافته است. علاوه بر این، نسبت تراکم موتور نیز تا عدد ۱۰.۵ افزایش یافته است، از طریق طراحی پیستون‌های جدید. همچنین، با هدف کمک به کم شدن اصطحکاک موتور و کاهش مصرف سوخت، رینگ های پیستون و یاتاقان های طرح جدید اعمال شده اند.

به علاوه، با هدف کمک به حداکثر کاهش مصرف سوخت و بهبود کیفیت آلایندگی، از یک منیفولد هوای جدید با امکان نصب دریچه گاز برقی بهره گرفته شده است. همچنین، زوایای پاشش انژکتورها بهبود یافته و از یک منیفولد دود استیل (به جای مدل چدنی M۱۵ فعلی) در این موتور استفاده شده است.

مطالعه بیشتر  بررسی بازار خودرو ایران در پاییز امسال

با تایید شرکت خودروسازی سایپا، موتور M۱۵i با پشت سرگذاری موفق در تمامی آزمون‌های عملکرد، مصرف سوخت و دوام، مراحل نصب و تطبیق بر روی محصولات جدید شامل مدل‌های کوییک GX، ساینا GX، اطلس و سهند گروه سایپا را پشت سر گذاشته و تمامی آزمون‌های سطح خودرو را با موفقیت طی کرده است. این موتور حالا آماده واردات به بازار و ارائه به مشتریان می‌باشد.

موتور M۱۵i با توان ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر، با داشتن یک برتری حدود ۷ درصد در عملکرد و حدود نیم لیتر کاهش مصرف سوخت نسبت به خودروهای مشابه مجهز به موتور M۱۵ کنون در سبد قدرت محرکه محصولات سایپا جایگاه مناسبی دارد.

همچنین گفته شده که محصولات سایپا با موتور جدید به زودی در طرح های فروش این گروه خودرویی برای عرضه به مشتریان قرار خواهد گرفت.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

احتمال افزایش قیمت و کمبود قطعات خودرو

سجاد ناجی

تغییرات برنامه ای برای خودروهای چینی تولید داخل!

mortazavi

واردات CS35 Plus، CS55 Plus و UNI-T از برند چانگان

mortazavi

نظر دهید.