مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

آخرین مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی + شرایط اعلام شده

آخرین مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی + شرایط اعلام شده مرحله جدید انتخاب خودرو با عرضه ۳۱ خودروی وارداتی که از روز یکشنبه آغاز شده بود، امشب به پایان می‌رسد. سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی از روز یکشنبه، سوم تیر، با ارائه ۳۱ مدل خودرو برای متقاضیانی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده بود، بازگشایی شد. این سامانه تا ساعت ۲۳:۵۹ امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ در دسترس است.

آخرین مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی + شرایط اعلام شده

مرحله جدید انتخاب خودرو با عرضه ۳۱ خودروی وارداتی که از روز یکشنبه آغاز شده بود، امشب به پایان می‌رسد. سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی از روز یکشنبه، سوم تیر، با ارائه ۳۱ مدل خودرو برای متقاضیانی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده بود، بازگشایی شد. این سامانه تا ساعت ۲۳:۵۹ امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ در دسترس است.

متقاضیان در این مرحله می‌توانند تا پنج انتخاب از سبد محصولات اعلام‌شده داشته باشند. با این حال، در صورت تخصیص هر کدام از پنج انتخاب بر اساس اولویت متقاضی و ظرفیت خودرو انتخابی، امکان لغو سفارش و تغییر خودرو در مراحل بعدی وجود ندارد. هر متقاضی باید حداقل یک انتخاب داشته باشد.

پس از تخصیص خودرو و فراخوانی از سوی شرکت عرضه‌کننده، در صورت عدم واریز وجه، متقاضی از لیست سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی حذف می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً برای افرادی است که در مرحله اول ثبت‌نام کرده و حساب خود را در اسفند ماه ۱۴۰۱ بلوکه کرده‌اند.

انتخاب خودرو = حذف شدن

متقاضیانی که در عرضه ۱۳ وارداتی (از ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشارکت داشتند و یکی از خودروهای برقی (EQM۵EV، EJ۷، ENS۱، GRE) را انتخاب کرده‌اند، اگر تمایل به تغییر خودروی خود دارند، فقط در این مرحله می‌توانند خودروی برقی خود را لغو کرده و یکی از خودروهای موجود در این عرضه را انتخاب کنند.

توجه داشته باشید که این امکان در عرضه‌های آینده به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت. بنابراین، اگر خودروی برقی خود را لغو کرده و خودروی جدیدی را انتخاب نکنید، از اولویت‌بندی سامانه حذف خواهید شد.

مطالعه بیشتر  احیا و بهبود کیفیت نسل قدیم آریسان

پیرو پیامک ارسالی و با توجه به ۱۵ مرحله عرضه صورت گرفته، برخی از متقاضیان هنوز اقدام به تعیین خودرو نکرده‌اند. بدین‌وسیله اعلام می‌شود که با توجه به تنوع سبد محصولات قابل عرضه، در صورت عدم اقدام در این مرحله و مرحله بعدی، اولویت اعلامی این افراد حذف خواهد شد. در این صورت، در مرحله جدید ثبت‌نام که برای عموم مردم فراهم می‌شود، این افراد باید مانند سایرین و بر اساس شرایط اعلامی اقدام کنند و هیچ‌گونه اعتراضی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

الف- خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

جدول شماره ۱: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: ریال

تبصره: قیمت‌های درج‌شده در جدول شماره ۱، قیمت قطعی در مبادی ورودی هستند. پس از ترخیص، هزینه‌ها و عوارض قانونی از جمله بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به این قیمت‌ها اضافه می‌شود. واردکنندگان می‌توانند با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو، این هزینه‌ها را دریافت کرده و خودروها را در موعد مقرر تحویل دهند.

ب- خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی:

جدول شماره ۲ – قیمت فروش محاسباتی علی‌الحساب خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: ریال

تبصره ۲: قیمت علی‌الحساب اعلام‌شده، قیمت در مبادی ورودی است. پس از ترخیص، هزینه‌ها و عوارض قانونی از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰ درصد قیمت علی‌الحساب، نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام کنند.

مطالعه بیشتر  مقاومت بالا، تک کابین و دوکابین به همراه پیشرانه مختلف در پیکاپ پژو لندترک 2021

تبصره ۳: قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۴: عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده، و حداکثر تا ۵ روز پس از فراخوان، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌شود.

تبصره ۵: کلیه شرکت‌های واردکننده موظف‌اند مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند. در صورت تأخیر در تحویل و …، قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین‌نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۶: اطلاعات تمامی متقاضیان مرتبط با این طرح، مطابق با ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه، در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

شرایط جدید ثبت نام فوتون تونلند دیزلی صفر ۱۴۰۲

mortazavi

تپش نبض تولید خودرو در سایت‌های استانی

سجاد ناجی

مشخص شدن قیمت لاماری در بازار ایران

سجاد ناجی

نظر دهید.