مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

تنها منتظر ۲ مدل خودروی کیا در ایران باشیم….

تنها منتظر 2 مدل خودروی کیا در ایران باشیم.... در ابتدا تصمیم بر این بود که از برند کیا 8 مدل خودرو وارد ایران شود که تنها استانداردهای 2 مدل از آن تایید شده است و البته سوالات زیادی وجود دارد که چطور از استانداردهای خودروهای مدل 2023 ایراد گرفته شده است. 

تنها منتظر ۲ مدل خودروی کیا در ایران باشیم….

در ابتدا تصمیم بر این بود که از برند کیا ۸ مدل خودرو وارد ایران شود که تنها استانداردهای ۲ مدل از آن تایید شده است و البته سوالات زیادی وجود دارد که چطور از استانداردهای خودروهای مدل ۲۰۲۳ ایراد گرفته شده است.

با توجه به گزارش یک نماینده مجلس، دو هفته دیگر طرح واردات خودروهای کارکرده به اجرا در خواهد آمد. این در شرایطی اتفاق می‌افتد که هنوز وضعیت خودروهایی که در ماه بهمن سال گذشته سفارش داده شدند، همچنان در حال ابهام است.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، در یک مصاحبه با “انتخاب” اظهار کرده است که تا زمانی که آیین‌نامه مربوط به خودروهای کارکرده مشخص نشده باشد، واردات این خودروها انجام نخواهد شد. وی افزوده است که در مورد خودروهایی که در سال قبل سفارش داده شده‌اند، هنوز هیچ گونه اطلاعی در بازار وجود ندارد. او با اشاره به اطلاعات رسانه‌ها اظهار کرده که همانند عموم مردم، کسب‌وکارهای این صنعت نیز منتظر خبرهای جدید هستند.

در حال حاضر، بازار خودرو در وضعیت رکود کاملی قرار دارد، به طوری که مشتریان به نمایندگی‌ها مراجعه نمی‌کنند و همه انتظار دارند تا تغییرات آینده را ببینند و ببینند که چه اتفاقاتی در این صنعت خواهد افتاد.

در ارتباط با نقطه توقف واردات خودروها، وی اظهار داشت: “قانون‌گذاران در حال حاضر وظیفه خود را انجام داده‌اند و قانون تصویب شده است. اکنون وزارتخانه‌ها مسئولیت اجرای این قانون را برعهده دارند. در گذشته ممکن بود برخی بگویند مجلس همراهی نخواهد کرد، اما اکنون با تصویب مجلس، وزارتخانه مربوطه باید اقدام به اجرای این قانون کند و آیین‌نامه مرتبط را ارائه دهد. توپ در دستگاه اجرایی قرار دارد، به عبارت دیگر وزارتخانه مسئولیت تعیین مسیر اجرای این قانون را دارد.”

مطالعه بیشتر  افزایش 236 درصدی تولید در سایپا و ایران خودرو

وی ادامه داد: “تاکنون هیچ آیین‌نامه‌ای از سوی دولت در خصوص واردات خودروها اعلام نشده است. قبل از عید، لیستی از شرکت‌ها منتشر شده بود که اجازه واردات خودرو را داشتند، اما هنوز نمی‌دانیم آیا افراد عادی نیز می‌توانند خودرو وارد کنند یا خیر.”

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

فروش اقساطی جک S5 نیوفیس

سجاد ناجی

ممنوعیت واردات خودرو از کشورهای تحریم کننده ایران

سجاد ناجی

قیمت خودرو در سراشیبی تحولات

سجاد ناجی

نظر دهید.