مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

ممنوعیت ورود این خودروها به بازار ایران

ممنوعیت ورود این خودروها به بازار ایران رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد که تمام دستگاه‌های مجوزدهنده حاضر در گمرکات حاضر به آمادگی برای صدور مجوز ترخیص کشنده‌ها هستند. او افزود: "از این لحظه به بعد هیچ نوع کشنده‌ای بدون ثبت سفارش به مرزهای کشور وارد نخواهد شد و گمرک از تجار و شرکت‌های بازرگانی خواهش می‌کند تا این موضوع را در نظر داشته باشند."

ممنوعیت ورود این خودروها به بازار ایران

رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد که تمام دستگاه‌های مجوزدهنده حاضر در گمرکات حاضر به آمادگی برای صدور مجوز ترخیص کشنده‌ها هستند. او افزود: “از این لحظه به بعد هیچ نوع کشنده‌ای بدون ثبت سفارش به مرزهای کشور وارد نخواهد شد و گمرک از تجار و شرکت‌های بازرگانی خواهش می‌کند تا این موضوع را در نظر داشته باشند.”

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران اعلام کردند: “تمامی دستگاه‌های همجوار از جمله استاندارد، محیط زیست، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت، به تأخیر افتاده در اجرای وظایف خود در زمینه ترخیص کشنده‌ها در گمرکات دست می‌زنند.”

رضوانی فر افزود: “ما امیدواریم که در عرض چند روز آینده، فرآیند ترخیص کشنده‌های موجود در گمرکات آغاز شود و در طی هفته‌های آینده از گمرکات ترخیص نمایند.”

وی تاکید کرد: به موجب بند ث ماده ۳۰ احکام دائمی برنامه توسعه کشور، کشنده های زیر ۳ سال برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند به کشور وارد شوند. تاکنون حدود ۲۶۰۰۰ دستگاه به این شکل وارد کشور شده‌اند. از این تعداد، ۲۲ هزار دستگاه ترخیص شده‌اند، در حالی که دیگران به دلایل از جمله عدم داشتن مجوز ثبت سفارش، مشکلات در ثبت سفارش و عدم ویرایش آنها، و عدم تعیین تخصیص ارز، هنوز ترخیص نهایی نشده‌اند.

وی افزود: طبق تبصره ۷ بند ص بودجه سال ۱۴۰۲، آیین‌نامه مرتبط با نوسازی ناوگان حمل و نقل توسط دولت اصلاح ابلاغ شده و در مردادماه به اجرا درآمد. این آیین‌نامه به بررسی موضوع ۴۰۰۰ دستگاه کشنده موجود در گمرکات پرداخته است. وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت در حال صدور مجوز قانونی برای واردات آنها هستند و بانک مرکزی نیز تکلیف تامین ارز این کشنده‌ها را بر عهده دارد. همچنین، استاندارد و محیط زیست با اجرای جهادی و متمرکز، در حال صدور مجوزهای مربوطه با سرعت بالا می‌باشند.

مطالعه بیشتر  شاهین G اتوماتیک گران شد !

رضوانی‌فر با تأکید اعلام کرد: “طبق تصریحات قانونی، از این به بعد هیچ گونه کشنده‌ای بدون ثبت سفارش اجازه ورود به مرزهای کشور نخواهد داشت، و گمرک از تجار و شرکت‌های بازرگانی خواهش می‌کند که این موضوع را در نظر داشته باشند.”

وی بیان کرد: “همه کشنده‌هایی که از نظر اسنادی و سال ساخت مشکلی ندارند، در روزهای آینده از گمرک ترخیص می‌شوند.”

رضوانی‌فر افزود: “در خصوص رعایت سال ساخت کشنده‌ها با حمایت دولت و پیگیری گمرک، سال ساخت از زمان ورود کشنده‌ها به محوطه‌های گمرکی محاسبه خواهد شد

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

تا بازار خودرو خوب است خرید کنید! / احتمال افزایش قیمت ها در ۱۴۰۳

mortazavi

اعلام شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی از ۶ اسفند

mortazavi

امداد غیبی در ایران خودرو ، معضل قطعات رفع شد

نظر دهید.