مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

مرحله جدید ثبت نام خودرو (اطلاعات کامل) ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

مرحله جدید ثبت نام خودرو (اطلاعات کامل) 17 اردیبهشت 1402 بر اساس اطلاعیه انجام شده در سامانه یکپارچه، فاز دوم عرضه داخلی خودرو از روز چهارشنبه آغاز می شود و در سامانه یکپارچه، اطلاعات معاملات خودرو از جمله مالیات بر سرمایه در سامانه یکپارچه وزارت صمت ثبت می شود. 

مرحله جدید ثبت نام خودرو (اطلاعات کامل) ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

بر اساس اطلاعیه انجام شده در سامانه یکپارچه، فاز دوم عرضه خودرو داخلی از روز چهارشنبه آغاز می شود و در سامانه یکپارچه، اطلاعات معاملات خودرو از جمله مالیات بر سرمایه در سامانه یکپارچه وزارت صمت ثبت می شود.

دومین طرح تحویل تلفیقی براساس نوبت دهی محصولات خودروسازان داخلی از روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز می شود و متقاضیان باید تا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در بانک نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. محصولات ارائه شده توسط شرکت های خودروسازی از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سامانه قابل مشاهده است.

متقاضیانی که شرایط ثبت نام را دارند و اطلاعات آنها از سمت بانک ارسال شده است، از روز سه شنبه ۳ خردادماه ۱۴۰۲ تا جمعه ۱۰ خردادماه برای ثبت نام اولیه و تشکیل لیست نوبت دهی یا همان لیست انتظار برای خودروی موردنظر در سامانه  https://www.esalecar.ir اقدامات اولیه را انجام دهند.

ثبت نام هیچ متقاضی که قبلاً در لیست انتظار طرح اول سامانه یکپارچه با خودروهای وارداتی قرار گرفته است بدون ثبت انصراف از آن تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ امکان پذیر نیست.

*براساس ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی الحاقیه ماده ۱۴ قانون مبارزه با پولشویی، اطلاعات خودروها در سامانه معاملات خودروی سامانه جامع تجارت وزارت امنیت ثبت می شود و شامل مالیات بر عایدی سرمایه می شود.

گفتنی است آخرین مهلت تحویل برخی از پرتقاضاترین محصولات شرکت های خودروسازی تا سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

اصول یک سامانه یکپارچه برای عرضه خودروهای داخلی براساس بر اساس فرآیند نوبت دهی است:

فرآیند طرح عرضه یکپارچه خودرو بر اساس فرآیند نوبت دهی شامل سه مرحله زیر است:

شرایط ثبت نام در مرحله اول: پیش ثبت نام برای افراد متقاضی طبق لیست نوبت دهی

  • در مرحله دوم نوبت دهی و اعلام زمان بندی برای هر محصول مشخص طبق برنامه تولید است.
  • در مرحله سوم قطعی شدن ثبت نام متقاضیان طبق فراخوان خودروساز می باشد.
  • در مرحله اول پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی می باشد.

در مرحله اول افراد متقاضی که واجد شرایط هستند باید وجه اعلام شده را در بانک موردنظر واریز کنند که این حساب وکالتی نیز مسدود خواهد شد و همچنین می توانند با انتخاب ۵ اولویت برای ثبت نام اولیه و قرار گرفتن در لیست نوبت دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی براساس لیست انتظار را دارند که پیش نیاز ثبت نام داشتن حساب وکالتی به نام سازمان حمیات مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مسدود کردن وجه اعتبار است.

خبرهای جدید امروز ۱۷ام اردیبهشت ۱۴۰۲: لیست نمایندگانی که خودرو شاسی بلند دریافت نکرده اند!

زمان اعلام شده برای حساب وکالتی و مسدود کردن مبلغ موردنظر از تاریخ ۲۰ اردیبهشت تا ۲۹ اردیبهشت است که در این بازه زمانی تا ثبت نام اولیه، افراد مجاز برای پیش ثبت نام اولیه اطلاعات لازم مواردی است که بانک آنها را ارسال کند. تنها افرادی می توانند برای تکمیل موجودی در حساب وکالتی اقدام کنند که از روز سه شنبه ۳ خرداد ماه تا ۱۰ خرداد برای ثبت نام اولیه اقدام کنند تا در لیست نوبت دهی خودروهای داخلی وارد شوند.

تبصره ۱:

موجودی موردنیاز برای حساب وکالتی و مبلغ اولیه ۱۰۰ میلیون تومان است که باید در حساب وکالتی مسدود شده و تا اعلام نتایج نوبت دهی در انتظار هستند.

مطالعه بیشتر  صدور دستور رئیس‌جمهور جهت حذف دلالان از بازار خودرو کشور

تبصره ۲:

لازم است مبلغ اعتبار در حساب وکالتی از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت های تخصیص مسدود خواهد شد و قابل برداشت نیست. همچنین انصراف زدن از حساب وکالتی یا برداشت وجه به منظور انصراف از طرح حساب می شود و از لیست انتظار حذف می شود.

تبصره ۳:

امکان ثبت نام کردن هر متقاضی که قبل از این لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرار گرفته وجود ندارد مگر اینکه انصراف خود را تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سامانه های مربوطه ثبت نمایند.

تبصره ۴:

در ثبت نام اولیه و در لیست نوبت دهی هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نمی کند که برای دریافت خودرو اقدام نماید و تعهد خودروساز صرفا برای قطعی کردن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح است.

تبصره ۵:

تخصیص خودرو در مرحله اول طبق اولویت انتخاب مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام می گیرد.

تبصره ۶:

تمامی موارد گفته شده مانند: حساب وکالتی با اعتبار لازم و شرایط طرف تقاضا رعایت شود تا قطعی شدن ثبت نام اولیه انجام شود.

شرایط عمومی تعیین شده مندرج در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت:

۱٫ حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال می‌باشد.

۲٫ دارا بودن گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار ) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

۳٫ متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۴٫ متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۵٫ انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

۶٫ امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.

۷٫ شرکت‌های خودروسازی موظف‌اند روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال، از جمله رهن گرفتن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کند.

۸٫ امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

۹٫ در صورتی که در هریک از مراحل و فرآیند ثبت نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نمی‌باشد، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و …) عودت خواهد شد.

۱۰٫ در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تاخیر در تحویل، مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و ابلاغیه های مرتبط که متعاقبا از طریق بخشنامه های فروش اطلاع رسانی می گردد، پرداخت خواهد شد.

۱۱٫ سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه‌های صادره توسط شرکت‌های خودروسازی و قرارداد منعقده فی‌مابین با مشتریان خواهد بود.

۱۲٫ متقاضی می بایست اقدام به ایجاد صرفاً یک حساب وکالتی نماید در غیراینصورت مسئولیت موضوع به عهده خود متقاضی می باشد.

۱۳٫ قرار نداشتن در فهرست اولویت های اعلامی اولین طرح یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی و یا انصراف در طرح مذکور تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰

مطالعه بیشتر  خودرو فیدلیتی با این شرایط جدید برای فروش فوری آماده است!

۱۴٫ هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت های خودروسازی میباشد.

۱۵٫ طرح عادی شامل همه افراد با مشخصات فوق می باشد و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صرفا” مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت که مورد تائید سازمان ثبت احوال کشور می باشد و مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح بعهده متقاضی می باشد.

۱۶٫ متقاضیان ثبت نام می‌بایست شماره همراه ثبت شده بنام خود را در سامانه اعلام نمایند در غیر این صورت مسئولیت عدم تطابق شماره همراه با کد ملی بعهده متقاضی می باشد.

در مرحله دوم نوبت دهی و اعلام زمان بندی برای هر محصول مشخص طبق برنامه تولید است.

بعد از نوبت دهی، نام افراد متقاضی براساس شرایط در ثبت نام اولیه و طبق برنامه تولید اعلام شده که توسط اطلاعیه خودروسازان داخلی، تحویل خودروی موردنظر و زمان تعیین شده آن در سامانه اعلام خواهد شد.

تبصره ۱:

اعلام زمانبندی طبق لیست نوبت دهی یا منظور همان لیست انتظار برای هر محصول در خردادماه و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می شود.

تبصره ۲:

قرار گرفتن هر متقاضی در لیست انتظار طبق زمانبندی اعلام شده است و تعهدی برای خودروساز با هدف تحویل خودرو ایجاد نمی کند.

تبصره ۳:

در مرحله دوم و بعد از اعلام نتایج زمانبندی فرد متقاضی می تواند نسبت به برداشت اعتبار از حساب وکالتی اقدام کند و در صورت تمایل متقاضی دارای شرایط می تواند برای تحویل خودرو براساس زمانبندی اعلام شده در این مرحله، می تواند تا زمان قطعی شدن ثبت نام و طبق فراخوان خودروساز و با تکمیل کردن وجه درحساب خود و با اعلام قیمت روز خودرو اقدامات دیگر خود را انجام دهد و یا اینکه با اعلام انصراف بعد از اعلام نتایج زمانبندی از لیست انتظار خودرو موردنظر خارج شود.

در مرحله سوم قطعی شدن ثبت نام متقاضیان طبق فراخوان خودروساز می باشد.

در مرحله سوم و بعد از اعلام زمانبندی به متقاضیان و شکل گیری لیست انتظار برای هر خودرو، خودروساز وظیفه دارد تا هر گونه فراخوان برای طرح های فروش را براساس زمانبندی و نوبت دهی انجام دهد و اطلاع رسانی لازم را اعلام کند.

همچنین خودروسازان با مرور زمان و تنها بر اساس لیست اولویت بندی ذکر شده برای هر محصول، نسبت به فراخوان و قطعی شدن ثبت نام و انعقاد قرار داد فروش براساس قیمت روز خودرو اقدامات لازم را انجام دهند.

تبصره ۱:

قطعی شدن ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح طبق لیست نوبت دهی انجام می شود و قیمت روز براساس دستور العمل تنظیم بازار خودروی شورای رقابت می باشد.

تبصره ۲:

اگر در زمان اطلاع رسانی فراخوان مشخص شود که مشتری در زمان تحویل خودرو و یا انجام ثبت نام قطعی، شرایطی مندرج در اطلاعیه ها را نقض کرده است و یا اینکه مشخص شود که در این بازه زمانی از دیگر خودروسازان داخلی نیز خودرو خریداری کرده است، ثبت نام وی لغو خواهد شد.

توجه به این نکته : ضروری است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

قرعه کشی فروش فوق العاده خودرو فردا ۱۲ آذر ساعت ۱۰ صبح

mortazavi

مدیران خودرو قیمت کارخانه ای محصولات خود را اعلام کرد…

mortazavi

فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ و ۲ قیمت جدید

mortazavi

نظر دهید.