مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

محرمانه شدن آمار افراد در دور دوم فروش خودرو

محرمانه شدن آمار افراد در دور دوم فروش خودرو مرحله دوم فروش نهایی خودرو به پایان رسید. هر یک از علاقمندان این فرصت را داشتند که پنج اولویت خودرو را انتخاب کنند. حال با پایان مرحله دوم، علاقه مندان به خرید خودرو به قیمت کارخانه باید منتظر بمانند، مدیران سامانه یکپارچه با مدیران شرکت های خودروسازی حاضر در طرح پیش فروش خودرو صمت هماهنگی لازم را انجام دهند تا اولویت محصولات فروخته شده در این طرح پیش فروش خودرو با قرعه کشی مشخص و به اطلاع متقاضیان می رسد.

محرمانه شدن آمار افراد در دور دوم فروش خودرو

مرحله دوم فروش نهایی خودرو با مکانیزم نوبت دهی به پایان رسید. هر یک از علاقمندان این فرصت را داشتند که پنج اولویت خودرو را انتخاب کنند. حال با پایان مرحله دوم، علاقه مندان به خرید خودرو به قیمت کارخانه باید منتظر بمانند، مدیران سامانه یکپارچه با مدیران شرکت های خودروسازی حاضر در طرح پیش فروش خودرو صمت هماهنگی لازم را انجام دهند تا اولویت محصولات فروخته شده در این طرح پیش فروش خودرو با قرعه کشی مشخص و به اطلاع متقاضیان می رسد.
همانطور که برنامه ریزی شده تصمیم بر این است که ۲۴ خرداد اولویت ها تعیین تکلیف شده و اطلاع رسانی های لازم به ثبت نام کنندگان می رسد بنابراین متقاضیان خرید خودرو با مکانیزم نوبت دهی دو هفته پر چالش در پیش رو است که هنوز هم ابهاماتی برای افراد ثبت نام کننده وجود دارد که در دور دوم فروش چه اتفاقاتی رخ خواهد داد…..
نکته غیر واضح و پرابهام اولیه این است که درمورد تعداد افرادی که در دور دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه علاوه بر افتتاح حساب نسبت به انتخاب خودرو اقداماتی انجام داده بودند. مدیر سامانه یکپارچه در روزهای اولیه فاز دوم  این طرح پیش فروش خودروی صمت، امار متقاضیان و افرادی که وارد سامانه شدند و نسبت به انتخاب خودروهای موردنظر اقدام کرده بودند را اعلام کرد.
اما بعد از تصمیم مهدی تقدسی از نیمه راه، اماری از متقاضیان ثبت نام کننده اعلام نشد تا این امار بتواند محرمانه باقی بماند و آخرین آمار نشان از این دارد که یک میلیون نفر خواهان دور دوم فروش خودرویی صمت بودند و امار گزارش داده شده مربوط به ۶ام خرداد ماه ۱۴۰۲ است در حالیکه هنوز ۴ روز تا پایان مهلت تعیین ده باقی مانده و یا اینکه این عدد به شکل قطعی افزایش یافته می باشد.

در دور اول فروش خودرویی صمت از مسیر سامانه یکپارچه شاهد حضور نزدیک به ۹۳۵ هزار متقاضی بودیم که البته تا به اکنون در دور دوم فروش محصولات شرکت های خودروسازی با مکانیزم بدون قرعه کشی علاوه بر ایران خودرو حضور بهمن موتور و گروه خودروسازی ایلیا، آرین پارس موتور و مکث موتور هستیم که این خودروسازان در دور دوم غایب بودند و در دور جدید فروش خودرویی صمت فقط سایپا همراه با کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور برگزار شد.

مطالعه بیشتر  پیش فروش جدید محصولات سایپا آغاز شد

همین بالا رفتن تعداد متقاضیان باعث شد تا بازه تحویل محصولات عرضه شده طولانی تر شده و در ابهام دوم هم مربوط به قیمت محصولات عرضه شده تنها خودروسازان خصوصی در این طرح فروش هستند و همچنان کشمکش بین خودروسازان خصوصی و شورای رقابت وجود دارد که معلوم نیست قیمت نهایی محصولات خودروسازان خصوصی در دور دوم پیش فروش صمت در آخر با چه قیمتی برای افراد فاکتور می شود.

اگر این ابهامات برطرف شود تعیین تکلیف نهایی برای افرادی است که در این طرح دوم پیش فروش خودرو با نوبت دهی است که از این طرح انصراف داده و یا حضور داشته باشند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

کاهش قیمت خودرو با افزایش داخلی سازی

سجاد ناجی

خرید خودروی دیگنیتی در طرح جوانی جمعیت

mortazavi

موج گرانی بازار خودرو به بازار لاستیک رسیده است

سجاد ناجی

نظر دهید.