مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

خبر روز: مجاز شدن ورود خودروهای کارکرده از مناطق آزاد

خبر روز: مجاز شدن ورود خودروهای کارکرده از مناطق آزاد بر اساس آخرین اطلاعیه سامانه جامع تجارت، کالاهای وارد شده به مناطق آزاد قبل از سال 97 بدون انتقال ارز به سرزمین اصلی وارد می شود. براساس این ابلاغیه، امکان واردات به سرزمین اصلی برای کالاهای وارداتی به مناطق آزاد و ویژه قبل از تاریخ 01/01/ 1397 میسر شده است. 

خبر روز: مجاز شدن ورود خودروهای کارکرده از مناطق آزاد

بر اساس آخرین اطلاعیه سامانه جامع تجارت، کالاهای وارد شده به مناطق آزاد قبل از سال ۹۷ بدون انتقال ارز به سرزمین اصلی وارد می شود. براساس این ابلاغیه، امکان واردات به سرزمین اصلی برای کالاهای وارداتی به مناطق آزاد و ویژه قبل از تاریخ ۰۱/۰۱/ ۱۳۹۷ میسر شده است.

همچنین طبق بخشنامه دفتر مقررات صادرات و واردات به شماره ۱۶۸۹۸۸ به تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ . عطف به مصوبات جلسه به تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ کارگروه هماهنگی موارد خاص، تعیین شده در مورد کالاهایی که از قبل در تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ وارد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شده اند و هم اکنون هدف ورود کالا از مناطق به سرزمین اصلی را دارند ضمن اینکه امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز از محل بند ۹ ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات فراهم شده است.

در جهت اجرا شدن مصوبات ذکر شده، امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز در سامانه جامع تجارت با محل تامین ارز و بند ۹ ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات، واردات به سرزمین اصلی کالای دارای قبض انبار مناطق آزاد و ویژه قبل از تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ برای این کاربران فراهم شده و لازم به ذکر است که ثبت سفارشات از این محل تامین ارز به جهت بررسی صحت زمان ورود کالا به منطقه نیازمند گرفتن مجوز از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

ضمن به اینکه در اطلاعیه سامانه جامع تجارت محدودیتی ذکر نشده و این موضوع مطرح است که دولت مجوز ورود خودروهای موجود را در مناطق آزاد به سرزمین اصلی را از طریق رویه بدون انتقال ارز صادر کرده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  تایید آزادسازی واردات از سوی وزیر صمت

مطالب مرتبط

فروش ۲ مدل از خودروی سایپا ویژه آذرماه ۱۴۰۲

mortazavi

برخورد با افرادی که در پارک های مخصوص معلولان پارک می کنند

سجاد ناجی

افت کیفی در تب داخلی‌سازی؟

سجاد ناجی

نظر دهید.