مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

متقاضیان خودروی پارس آماده گرفتن خودرو باشند!

متقاضیان خودروی پارس آماده گرفتن خودرو باشند! در پی موضوع توقف تولید خودروی پژو پارس به دلیل عدم اجتناب از استانداردهای ملی، وزیر صمت به تازگی اظهار کرده است که مردم به زودی قادر به دستیابی به خودروی مورد نظر خود خواهند بود.

متقاضیان خودروی پارس آماده گرفتن خودرو باشند!

در پی موضوع توقف تولید خودروی پژو پارس به دلیل عدم اجتناب از استانداردهای ملی، وزیر صمت به تازگی اظهار کرده است که مردم به زودی قادر به دستیابی به خودروی مورد نظر خود خواهند بود.

قبلاً، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به رسمیت شناخته بود که قوانین مرتبط با استانداردهای اجباری در صنعت خودرو حتماً اجرایی خواهند شد و تولیدکنندگان ملزم به انطباق با این استانداردها هستند. او همچنین اعلام کرده بود که گروه صنعتی ایران خودرو تا نیمه اسفند سال جاری مجوز تولید خودروی پژو پارس را دریافت کرده است و پس از آن باید بر اساس قوانین عمل کند. سازمان استاندارد نیز پس از این مهلت مسئولیتی در قبال پیش فروش خودروها نخواهد داشت. بنابراین، تولیدکنندگان خودرو ملزم به انطباق با استانداردهای ملی کشور و رعایت مجوزهای لازم، از جمله استانداردهای ۸۵ گانه، هستند تا بتوانند خودروهای خود را پیش فروش دهند.

وی همچنین اظهار داشت که از سال ۱۴۰۱ به شکل رسمی به ایران خودرو اعلام کرده‌ایم که این خودرو نمی‌تواند به استانداردهای ۸۵ گانه انطباق داشته باشد و نیاز به راه‌حلی دیگر دارد. با این حال، به جای بررسی و حل این مشکل، وزارت صمت و خودروسازی به فروش این خودرو در سامانه یکپارچه مدیریت فروش خودروها پرداختند و خودروهایی که از نظر آنها نمی‌توانستند به استانداردهای مربوط انطباق داشته باشند، فروخته شدند.

در پی این موضوع و پس از اعلام آن توسط سازمان ملی استاندارد، شرکت ایران خودرو اعلام کرد که در صورت عدم تمدید مجوزهای استاندارد ملی برای تولید هرگونه محصولات، تصمیم به توقف خط تولید و جایگزینی با محصولات دیگر خواهد گرفت.

متقاضیان خرید خودروی پژو پارس تأکید کرده‌اند که تا زمانی که تعهدات تولیدکننده این خودرو، یعنی پژو پارس، رفع نشود، این خودرو باید به تولید ادامه دهد.

پس از اطلاع از این موضوع، افرادی که قبلاً در صف تحویل خودروی پژو پارس بوده‌اند، اعلام کردند که زیرا مدت‌هاست که در لیست انتظار تحویل این خودرو هستند، تولیدکننده باید به تعهدات خود نسبت به مشتریان عمل کند. آنها تأکید دارند که تحویل خودرو به مشتریان نباید متوقف شود و هیچ خودروی جایگزین به آنها ارائه نشود. از این رو، از وزارت صمت، سازمان حمایت، شورای رقابت و سایر مراجع ذیربط درخواست شده است که این موضوع را بررسی و رسیدگی کنند و تولید خودروی پژو پارس تا زمان رفع تعهدات تولیدکننده، برای ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه، ادامه پیدا کند.

مطالعه بیشتر  برگزاری قرعه کشی پیش فروش هایما + اعلام ظرفیت

مدیرعامل شرکت ایران خودرو نیز اعلام کرده است که مذاکرات برای ادامه تولید خودروی پژو پارس در سال آینده در حال ادامه است.

با توجه به درخواست‌های مکرر متقاضیان خرید خودروی پژو پارس که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌بودند، مدیرعامل ایران خودرو در هنگام مراسم تحویل هزار دستگاه کامیون به وزارت کشور اعلام کرد که با حمایت سازمان ملی استاندارد، تولید پژو پارس تا پایان سال ادامه خواهد داشت و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. او افزود که رایزنی‌هایی نیز برای ادامه تولید پژو پارس در سال آینده در حال انجام است، اما در صورتی که به دلیل مسائل استاندارد نتوانیم این خودرو را تولید کنیم، حتماً خودروی جایگزینی به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

همچنین، عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، اعلام کرد که با توافق با سازمان ملی استاندارد، امیدوارند تعداد تولید خودروی پژو پارس را در سال آینده به شدت افزایش دهند و به تمامی تعهدات خود عمل کنند.

معاون وزیر صمت هم اعلام کرد که خودروی پژو پارس در سال آینده با رعایت استانداردهای ۸۵ گانه تولید خواهد شد.

در نتیجه مذاکرات بین دولت و سازمان ملی استاندارد، تولید خودروی پژو پارس به ادامه خود پیوست. منوچهر منطقی، معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرد که طبق توافقاتی که در سطح دولت صورت گرفته است، تولید پژو پارس به توقف نخواهد رسید و این خودرو به افرادی که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند، تحویل داده خواهد شد.

منطقی بیان کرد: “خودروی پژو پارس با قیمت مناسبی رواج دارد و مردم آن را پسندیده‌اند، از این رو بهتر است این نوع خودروها به‌جای توقف تولید، به‌روزرسانی شوند. در این راستا، از سال آینده خودروی پژو پارس با رعایت استانداردهای ۸۵ گانه تولید خواهد شد.”

در پی اعلام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان ملی استاندارد نیز اعلام کرد که تولید خودروی پژو پارس تا زمان مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین‌المللی استاندارد ادامه خواهد یافت. وی بیان کرد که احتمالاً نتایج این آزمون در پایان ماه فروردین سال ۱۴۰۳ قابل مشخص شدن خواهد بود.

اسلام‌پناه، مدیرعامل شرکت خودروسازی، تأکید کرد که برای رفع نگرانی‌های ثبت‌نام‌کنندگان، تولید خودرو باید در چند شیفت با ترافیک بالا ادامه یابد و نگرانی‌های مصرف‌کنندگان باید برطرف شود. او اعلام کرد که همانطور که به تولیدکننده فرصت داده شده بود تا تولید خودش را ادامه دهد، با اخذ تعهدات، این فرصت باید به ادامه برسد.

مطالعه بیشتر  پژو 207 پانوراما با یک موتور جدید به بازار می‌آید

در اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۱۳ اسفند ارائه شد، شرکت ایران خودرو با همکاری سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که تولید خودروی پژو پارس همچنان ادامه خواهد داشت و ثبت‌نام‌کنندگان به ترتیب نوبت خودروی خود را دریافت خواهند کرد.

اما در روز ۱۴ اسفند، یک نامه منتشر شد که ابهاماتی را در مورد ادامه تولید پژو پارس توسط ایران خودرو به‌وجود آورد. در این نامه، مدیرعامل ایران خودرو از رئیس سازمان استاندارد خواست که برای ادامه تولید پژو پارس، مجوز شفاف ارائه شود.

پس از اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد در مورد تولید خودروی پژو پارس و انتشار نامه‌ای که به این خصوص صادر شده بود، در سه‌شنبه هفته گذشته در حاشیه رونمایی از سامانه مشتقات نفتی، رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که از نامه مذکور آگاه نبوده است، اما صحبت‌های او در مورد تولید پژو پارس همان فصل الخطاب است که قبلاً اعلام کرده بوده است. به این معنا که تولید این خودرو تا زمانی که نتایج آزمون استاندارد مشخص نشده باشد، ادامه خواهد داشت.

وزیر صمت نیز تأکید کرد که متقاضیان خرید خودروی پژو پارس می‌توانند به خودروی مورد نظرشان دست یابند، این اظهارات به‌وضوح نشان می‌دهد که فرآیند تولید و تحویل خودروی پژو پارس به مشتریان ادامه خواهد داشت.

در روز ۱۷ اسفند، عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه یک مراسم بیان کرد: “ما با اطمینان به تقاضای مردم برای خرید پژو پارس پاسخ مثبت خواهیم داد. موظف هستیم تمام جنبه‌های این مسئله را در نظر بگیریم، از جمله کیفیت و تولید. به همین دلیل، تلاش می‌شود تا خودرویی با کیفیت و مناسب تولید و به مردم تحویل داده شود.”

با توجه به اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد و وزیر صمت درباره ادامه تولید و تحویل پژو پارس به مشتریان، به نظر می‌رسد که ایران خودرو باید در خصوص پاسخ‌دهی به تقاضای ثبت‌نام‌کنندگان این خودرو در سامانه یکپارچه مسئولیت پذیرفته و پاسخگو باشد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

دستور رئیس جمهور برای پلاک نشدن خودروهای بی کیفیت داخلی

سجاد ناجی

طرح تبدیل تعهدات منقضی سورن پلاس و تارا

سجاد ناجی

امکانات و مشخصات فنی شاهین اتوماتیک

mortazavi

نظر دهید.