مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

مالیات برای خودروهای بالای یک میلیارد

مالیات خودروهای بالای یک میلیارد | مالیات خودروهای گران قیمت | اجرای طرح مالیات خودروها در ۱۴۰۰ | محاسبه مالیات خودرو 

اخذ مالیات از خودروهای بالای یک میلیارد از ۱۴۰۰

براساس طرح ارائه شده نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخذ مالیات خودروهای بالای یک میلیارد تومان ارزش دارند در سال ۱۴۰۰ تعیین شد. به گزارش خبر خودرویی ۲۲ شرقی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم در اسفند ماه ۹۹ مجلس و بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بند الحاقی ۷ تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه را مورد بررسی قرار داده و آن را به تصویب رسانده است.

طبق بند ارائه شده تمامی افراد مالک خودرو (اشخاص حقیقی و حقوقی) برای انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین که دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل در پایان هر سال مجموع ارزش ها بیشتر از ۱۰ میلیارد ریال باشد موارد ذکر شده در زیر شامل مالیات سالیانه خودرو می شوند:

  • تا مبالغ ۱۵ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد ریال ۱%
  • تا مبلغ ۳۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد ریال ۲%
  • تا مبلغ ۴۵ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۳۰ میلیارد ریال ۳%
  • نسبت به مازاد ۴۵ میلیارد ریال ۴%

اخذ محاسبات مالیات خودرو مبنی بر موضوع این بند ذکر شده و قیمت روز انواع خودرو که با توجه به تاریخ ساخت و یا واردات آن می باشد که به وسیله سازمان امور مالیاتی کشور تا انتهای سال ۹۹ تعیین و اعلام شده است.

دریافت مالیات بعد از اعلام سازمان تولید یا خودروهای وارد شده می باشد و بعد از تولید یا واردات آن توسط سازمان ذکر شده تعیین و اعلام می شود.

مطالعه بیشتر  رشد فروش خودرو در نیمسال دوم

همچنین سازمان امور مالیاتی کشور وظیفه دارد نسبت به تعیین دارایی های شامل این طرح و ارزش آنها نهایت تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ اقدام کند و جزئیات را به افراد شامل این بند اطلاع رسانی کنند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی وظیفه دارند که مالیات سالانه مرتبط با خودروهای تحت مالکیت خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت نماید.

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است و قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال که شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجازه ممنوع است.

افراد متخلف از این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسئولیت تضمانی دارند که آیین نامه اجرایی این بند به وسیله وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و نهایت تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به تصویبی هیات وزیران خواهد رسید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

بهبود وضعیت بازار خودرو تا عید فطر

سجاد ناجی

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو ۸ شهریور

mortazavi

درخواست رفع مسدودی صد میلیون تومانی خرید خودرو

mortazavi

نظر دهید.