مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

قیمت خودرو در بازار امروز بدون نوسان ! (۹ آذرماه)

قیمت خودرو در بازار امروز بدون نوسان ! (9 آذرماه) بازار خودروهای داخلی امروز، 9 آذر 1402، یک روز بدون نوسان قیمت بود. بیشترین تغییرات قیمت در این روز پنج میلیون تومان بوده و کمترین تغییر آن دو میلیون تومان بوده است. در این روز، قیمت پژو 207 دنده‌ای با سقف فلزی و تارا اتوماتیک V2، پنج میلیون تومان بیشتر از روز گذشته در بازار به فروش رسیده است.

قیمت خودرو در بازار امروز بدون نوسان ! (۹ آذرماه)

بازار خودروهای داخلی امروز، ۹ آذر ۱۴۰۲، یک روز بدون نوسان قیمت بود. بیشترین تغییرات قیمت در این روز پنج میلیون تومان بوده و کمترین تغییر آن دو میلیون تومان بوده است. در این روز، قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای با سقف فلزی و تارا اتوماتیک V2، پنج میلیون تومان بیشتر از روز گذشته در بازار به فروش رسیده است.

در تاریخ ۹ آذر ۱۴۰۲، بازار خودرو تحت تأثیر عدم نوسانات قیمتی قرار داشت. این ثبات نسبی و رکود، از جمله به دلیل عدم تغییرات قابل توجه در قیمت ارز، واردات محدود خودرو، و بخشنامه‌های فروش از سوی شرکت‌های خودروساز دولتی و خصوصی بود که باعث کاهش انگیزه مشتریان برای خرید خودروها شده است.

اعلام بخشنامه فروش از سوی شرکت بهمن موتور، که قیمت خودروی دیگنیتی پرایم را پس از دو روز از اعلام این طرح، بیش از ۵۰ میلیون تومان کاهش داد، تأثیر چشمگیری بر بازار داشت. این اقدام می‌تواند با اعلام شرایط فروش توسط خودروسازان دیگر نیز منجر به رکود نسبی در این بازار گردد. با این حال، همه این تغییرات بسته به سیاست‌های قیمت‌گذاری در کارخانه‌ها و بازار قابل توجه هستند و اگر تغییراتی در این زمینه رخ ندهد، تأثیر چشم‌گیری نخواهند داشت.

در بازار خودروهای داخلی، امروز نیز همانند روزهای گذشته، شرایط نسبتاً آرامی حاکم است. با این حال، برخی از محصولات شرکت ایران‌خودرو به مدار صعودی بازگشته‌اند. نگاهی به نوسانات قیمتی نشان می‌دهد که بیشترین تغییرات آن‌ها به اندازه پنج میلیون تومان بوده و کمترین تغییر آن‌ها دو میلیون تومان می‌باشد.

مطالعه بیشتر  شروع اسپرینت اتریش فرمول یک 2024 با پیشتازی راننده ردبول

در بازار امروز، قیمت خودروی پژو ۲۰۷ دنده‌ای با سقف فلزی و تارا اتوماتیک V2، پنج میلیون تومان بیشتر از روز گذشته معامله می‌شود.

تحلیل‌های گذشته نشان می‌دهد که افزایش قیمت خودروی پژو ۲۰۷ دنده‌ای با سقف فلزی در روزهای آینده قابل پیش‌بینی است و به دلیل وجود موجودی فراوان این خودرو، انتظار می‌رود قیمت آن در بازار کاهش یابد. این الگوی رفتاری به خودروهای دیگر نیز انتقال پیدا کرده است؛ به عنوان مثال، خودروی رانا پلاس با سقف فلزی امروز سه میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته در بازار قیمت‌گذاری شده و همچنین خودروی رانا پلاس با سقف شیشه‌ای با کاهش قیمت پنج میلیون تومانی نسبت به روز گذشته در بازار معامله شده است.

در بازار خودروهای داخلی امروز، تنها محصولات تولید شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو با افزایش قیمت مواجه بودند، در حالی که محصولات دیگر تولید کنندگان خودروسازی دولتی با ثبات یا کاهش قیمت مواجه بودند. به عنوان مثال، خودروهای ساینا S اتوماتیک و شاهین G، قیمت خود را با کاهش دو میلیون تومانی تغییر دادند.

خودروهای مونتاژی با قیمت در ۹ آذرماه

در بازار خودرو، کاهش قیمت اولین رتبه را به خودروی دیگنیتی، همانطور که در آغاز گزارش ذکر شد، می‌دهد. پس از آن، خودروهای هایما S5 و آریزو ۵ توربو، هر دو با کاهش قیمت ۱۷ میلیون تومان، در جایگاه دوم بازار قرار می‌گیرند.

اما در جایگاه سوم جدول کاهش قیمت، خودروی مونتاژی به پیکاپ T8 کرمان موتور قرار دارد که در یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون تومان ارزان شده است. افزایش تنوع و تعداد خودروهای این نوع در بازار از جمله دلایل کاهش قیمت این خودرو می‌باشد.

مطالعه بیشتر  توجه کمیته خودرو به تکلیف معوقه‌های مونتاژی خودروسازان

در ادامه نوسانات قیمت خودروها در بازار، خودروهای سدان لوکس کرمان موتور با نام KMC J7 و کراس‌اوور آبی پوشان جاده مخصوص هایما S7 هر دو با افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی در بازار رونمایی کردند. همچنین خودروی ریسپکت تولید شده توسط شرکت بهمن موتور نیز با افزایش ۵۵ میلیون تومان به عنوان رکورددار این بخش از بازار خودرو امروز شناخته شد.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

آخرین گزارش ارزیابی کیفی آذر

سجاد ناجی

افزایش قیمت ۱۰۰ میلیونی این خودرو

mortazavi

شورای رقابت برای عرضه خودرو تصمیم نمیگیرد!

mortazavi

نظر دهید.