مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

قیمت خودرو، قربانی آپشن‌ها

قیمت خودرو، قربانی آپشن‌ها دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواستار پاسخگویی شورای رقابت در مورد افزایش قیمت خودرو شد. وی همچنین از مطالبه‌گران خواست تا ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته و اجازه ندهند چند نفر به‌خاطر منافع شخصی، نظام را زیر سوال ببرند.

قیمت خودرو، قربانی آپشن‌ها

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواستار پاسخگویی شورای رقابت در مورد افزایش قیمت خودرو شد. وی همچنین از مطالبه‌گران خواست تا ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته و اجازه ندهند چند نفر به‌خاطر منافع شخصی، نظام را زیر سوال ببرند.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی، دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر، در جلسه معاونان این ستاد، به قیمت‌گذاری‌های جدید خودرو توسط شورای رقابت انتقاد کرد و گفت که این‌گونه اقدامات باعث ناکارآمد نشان دادن نظام می‌شود.

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر، اقدام شورای رقابت در قیمت‌گذاری جدید خودرو را «دلسردکننده» دانست و گفت که این اقدام مانند آسیب زدن دشمنان است. چه دلیلی وجود دارد که با اضافه شدن چند امکان و آپشن به خودرو قیمت تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند!؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت که حتی گزارش‌های متعددی از مردم دریافت کرده‌اند که برخی از خودروها دارای ایرادات اساسی بوده‌اند. خودروسازان این ایرادات را به عنوان آپشن مطرح کرده‌اند. این در حالی است که رفع ایراد خودرو وظیفه خودروساز است و در هیچ جای دنیا آپشن محسوب نمی‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از مسئولان خواست تا جلوی اقدامات خودروسازان و شورای رقابت را بگیرند. وی گفت که قرار بود قیمت خودرو طی یکی دو سال استاندارد شود، اما این اتفاق نیفتاده است. قیمت استاندارد به این معناست که قیمت بازار کاهش یابد، نه اینکه قیمت کارخانه افزایش یابد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، رفتارهای شورای رقابت را «مخالف منافع مردم» دانست و گفت که این رفتارها باعث نارضایتی عمومی شده است. وی خواستار شفافیت در مبنای قیمت‌گذاری خودرو شد و گفت که دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم‌گیرنده در این زمینه هستند، اما شورای رقابت رفتاری متفاوت از این دو نهاد دارد. وی این رفتار را «دوگانگی» در حاکمیت دانست و گفت که این امر جایز نیست.

مطالعه بیشتر  خبر از طرح فروش خودروها خرید اقساطی ون وانا

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با انتقاد شدید از نحوه تحویل خودرو توسط خودروسازان، گفت که این اقدام «ظلم به مردم» است.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی در جلسه معاونان این ستاد، با بیان این‌که یکی از انتقادهای اساسی مردم درباره نحوه تحویل خودرو توسط خودروسازان است، گفت: «این‌ها در حالی که هنوز به تعهدات چندماه پیش خود درباره تحویل خودرو عمل نکرده‌اند، خودروها را احتکار می‌کنند تا بازار را تشنه کنند و راه را برای افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت باز کنند.»

وی افزود: «صدای مردم را چه کسی باید در بحث خودرو بشنود؟ این‌که ما هم بخواهیم درباره این موضوع سکوت کنیم قطعاً ظلم است. تابه‌حال گزارش‌های متعدد مردمی درباره بحث خودرو به ما رسیده و ما افراد را به خویشتن‌داری دعوت کرده‌ایم، ولی تا کجا باید مردم سکوت کنند؟»

وی خواستار برخورد جدی با خودروسازان متخلف شد و گفت: «این اقدامات باید متوقف شود و خودروسازان باید به تعهدات خود عمل کنند.»

و در ادامه صحبت های خود گفت: قیمت‌گذاری خودروی داخلی بر اساس قیمت خودروی خارجی را «ظلم به مردم» دانست و گفت که این اقدام، «منفعت‌طلبی خودروسازان» و «نادیده گرفتن منافع مردم» است.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی در جلسه معاونان این ستاد، با بیان این‌که «خودروسازان داخلی از یارانه‌های دولتی، برق، آب و گاز ارزان‌قیمت و سایر امتیازات برخوردار هستند»، گفت: «این در حالی است که قیمت خودروی داخلی بر اساس قیمت خودروی خارجی تعیین می‌شود.»

وی افزود: «این اقدام، ظلم به مردم است. کارگر ایرانی درآمد ریالی دارد، چرا باید خودرو با قیمت دلاری بخرد؟»

خبر جدید امروز از دنیای خودرو: با کلیک بر روی لینک صحبت های وزیر صمت را در مورد قیمت خودروها بخوانید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، خواستار تغییر شیوه قیمت‌گذاری خودرو شد و گفت: «باید قیمت خودروی داخلی بر اساس قیمت تمام‌شده آن تعیین شود.»

وی همچنین ادامه داد و این چنین اظهار نظر کرد که افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت را «زیر سوال بردن خدمات دولت» دانست و گفت که این اقدام، «ضربه به اعتماد مردم» و «ناامیدی مردم از نظام» است.

مطالعه بیشتر  قیمت جدید خودروها در بازار به تاریخ 7 دی ماه

حجت‌الاسلام طاهری آکردی در جلسه معاونان این ستاد، با بیان این‌که «دولت در حوزه‌های مختلف، خدمات خوبی به مردم ارائه داده است»، گفت: «این خدمات، امید و اعتماد مردم را به نظام افزایش داده است.»

وی افزود: «اما افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت، تمام این زحمات را زیر سوال می‌برد و مردم را نسبت به نظام و دولت بدبین می‌کند.»

او خواستار برخورد جدی با مسئولان شورای رقابت شد و گفت: «این اقدامات باید متوقف شود و مسئولان شورای رقابت باید پاسخگوی اعمال خود باشند.»

در طی صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که پیگیری مطالبات مردم را «وظیفه اصلی ستاد» دانست و گفت که این ستاد در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم، ورود جدی به موضوع افزایش قیمت خودرو داشته است.

حجت‌الاسلام طاهری در جلسه معاونان این ستاد، با بیان این‌که «طی روزهای گذشته، تماس‌های مکرر مردمی با ستاد داشته‌ایم که خواستار ورود ستاد به موضوع افزایش قیمت خودرو بوده‌اند»، گفت: «شورای رقابت باید در این زمینه پاسخگو باشد.»

وی افزود: «ما از مطالبه‌گران می‌خواهیم ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته باشند و به تبیین بپردازند. نباید اجازه دهند که چند نفر به‌خاطر منافع شخصی، نظام را زیر سوال ببرند.»

حجت‌الاسلام طاهری آکردی در جلسه معاونان این ستاد، گفت: «با توجه به نارضایتی مردم از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی و عدم پاسخگویی شورای رقابت به عنوان متولی قیمت‌گذاری خودرو در کشور، این ستاد https://asle۹۰.۲۴on.ir/n/۶ پویش مطالبه‌گری از شورای رقابت را راه‌اندازی کرده است.»

وی افزود: «مردم می‌توانند با ثبت‌نام در این پویش، اعتراض خود را به قیمت‌گذاری خودرو اعلام کنند.»

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: «این پویش، نمادی از مطالبات مردمی از شورای رقابت است.»

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

تعطیلی مراکز تعویض پلاک در شهرهای قرمز

سجاد ناجی

خبر ورشکستگی خودروسازان به گوش امنیت ملی رسید!

mortazavi

ایران خودرو محصولاتش را بیشتر از ۸٫۹ درصد افزایش داد

سجاد ناجی

نظر دهید.