مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

قطعی شدن واردات خودرو

قطعی شدن واردات خودرو یکی از اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای کشور در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم موضوع واردات خودرو را قانونی کرد و تصمیمات سلیقه ای در این زمینه نخواهیم داشت، گفت: واردات خودروهای نو و کارکرده قطعا انجام می شود.

قطعی شدن واردات خودرو

یکی از اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای کشور در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم موضوع واردات خودرو را قانونی کرد و تصمیمات سلیقه ای در این زمینه نخواهیم داشت، گفت: واردات خودروهای نو و کارکرده قطعا انجام می شود.

آقای جلال رشیدی کوچی در گفت وگو با خبرگزاری های خودرویی گفت: با اشاره به تاثیر واردات خودرو بر بازار و تعیین نرخ کلی مالیات برای خودروهای وارداتی، اظهار کرد: در خصوص نرخ مالیاتی که دولت برای واردات خودرو تعیین می کند، سود بازرگانی در دست دولت است، اما شورا می تواند مالیات را کنترل کند. تعریف فعلی سود تجاری بسیار عجیب است. مجلس با افزایش مالیات خودروهای وارداتی موافقت کرد.

همچنین: به عبارت دیگر، افرادی که می خواهند با خودروهای گران تری رانندگی کنند، باید هزینه بیشتری بپردازند. افرادی که خودروهای اقتصادی رانندگی می کنند باید نرخ کمتری بپردازند. همه در یک نگاه به نرخ های مورد انتظار. حتی خودروهای ارزان قیمت نیز باید ۹۰ درصد بپردازند که رقم بالایی است.

نماینده مردم منطقه مرودشت در شورای اسلامی گفت: در واقع زمانی که قیمت خودروهای صفر کیلومتر پیش بینی شد قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار به ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان رسید که همچنان موجود است و قیمت آن کمتر از یک و نیم میلیارد نیست. به نظر من دولت باید تعرفه های مورد انتظار را بازنگری کند. تعرفه ها باید بر اساس ارزش وسیله نقلیه باشد نه بر اساس حجم موتور. مثلاً فردی که می خواهد خودروی ۱۰۰ هزار دلاری وارد کند باید ۱۰۰ درصد تعرفه بپردازد اما فردی که می خواهد خودروی ۱۰ هزار دلاری وارد کند باید ۱۰ درصد تعرفه بپردازد.

مطالعه بیشتر  شماره گذاری خودرو‌های صفر در کارخانه انجام می گیرد

وی در ادامه تاکید کرد: اگر تعرفه بر اساس قیمت خودرو تعیین شود قطعا واردات خودرو در کاهش قیمت بازار موثرتر خواهد بود. تا امروز قانونی در زمینه واردات خودرو نداشتیم. این امر باعث شده که دولت ها رفتار سلیقه ای داشته باشند. یک دولت خودرو وارد می کرد و دیگری خودرو وارد نمی کرد.

وی همچنین گفت: مهمترین اقدامی که در مجلس یازدهم انجام شد، تصویب قوانینی در زمینه واردات خودرو بود. همه دولت ها نیز موظف به اجرای این قانون هستند که سایر کج رفتاری ها را در زمینه واردات خودرو را حذف می کند و به همین ترتیب ماشین حتما وارد میشود دولت ها می توانند نقش تسهیل کننده ای در واردات خودرو داشته باشند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

بازار خودرو آرام خواهد شد !

سجاد ناجی

خبر خودرو فوری | طرح فروش چانگان Cs35 در ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

mortazavi

ایران خودرو و پیش فروش محصولات در مرداد ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.