مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

خبر داغ خودرو با قطعه سازان چقدر از خودروسازان مطالبه دارند؟

خبر داغ خودرو با قطعه سازان چقدر از خودروسازان مطالبه دارند؟ با حضور مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور، مهرداد معلمان، مدیرعامل سازه‌گستر سایپا، و عبدالله توکلی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، نشست تخصصیی در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو برگزار شد. در این نشست، به بررسی رابطه بین قطعه‌سازان و خودروسازان پرداخته شد. موضوعاتی چون میزان مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان، دلایل عدم پرداخت این مطالبات، تأثیر قیمت قطعات بر قیمت تمام شده خودرو، نقش بانک‌ها در کمک به خودروسازان برای پرداخت بدهی‌ها به قطعه‌سازان، راهکارهای ایجاد فضای رقابتی در صنعت قطعه‌سازی، شیوه قیمت‌گذاری قطعات خودرو، تأثیر ورود قطعات چینی به بازار، و تبعات ایجاد انحصار در این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبر داغ خودرو با قطعه سازان چقدر از خودروسازان مطالبه دارند؟

با حضور مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور، مهرداد معلمان، مدیرعامل سازه‌گستر سایپا، و عبدالله توکلی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، نشست تخصصیی در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو برگزار شد. در این نشست، به بررسی رابطه بین قطعه‌سازان و خودروسازان پرداخته شد. موضوعاتی چون میزان مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان، دلایل عدم پرداخت این مطالبات، تأثیر قیمت قطعات بر قیمت تمام شده خودرو، نقش بانک‌ها در کمک به خودروسازان برای پرداخت بدهی‌ها به قطعه‌سازان، راهکارهای ایجاد فضای رقابتی در صنعت قطعه‌سازی، شیوه قیمت‌گذاری قطعات خودرو، تأثیر ورود قطعات چینی به بازار، و تبعات ایجاد انحصار در این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور، در جلسه مورد بحث و بررسی اظهار نمودند که فروش قطعه‌سازان به خودروسازان در سال به میزان حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است. اما در حال حاضر، مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان به بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این اظهارات نشان می‌دهند که موضوع مهمی وجود دارد که نیاز به بررسی و تحلیل دقیق دارد.

مهرداد معلمان، مدیرعامل سازه‌گستر سایپا، در این نشست اظهار کردند: “هر صنعتی بر اساس سرمایه اولیه و فروش خود، جهت تأمین نیازهای مالی و بازپرداخت مطالباتش به تسهیلات نیاز دارد. متأسفانه، اطلاعات موجود در بانک‌ها برای ما خودروسازان، به تاریخ ۱۳۹۹ باقی مانده است و واقعیت امروز را پوشش نمی‌دهد. امروزه، هیچ گونه حمایت مالی از زمانی که اطلاعات به دست بانک‌ها رسیده، به خودروسازان برای تأمین مطالبات آن‌ها ارائه نمی‌شود.”

مطالعه بیشتر  وزارت صمت شرایط فروش اینترنتی خودرو را اعلام کرد

در جلسه تخصصی، عبدالله توکلی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، اظهار داشت: “خودروسازان در برخی موارد قطعات را که از قطعه‌سازان تهیه می‌کنند، با قیمت‌های گران خریداری می‌کنند. این مسئله موجب شده است که برخی از مشاهده‌ها نشان دهد خودروسازان تا ۸۵ درصد از قیمت نهایی یک خودرو را به زنجیره تامین پرداخت می‌کنند. این در حالی است که بررسی فعالیت خودروسازان بزرگ جهان نشان می‌دهد میانگین ۶۸ درصد از قیمت نهایی خودرو به زنجیره تامین اختصاص دارد.”

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

قیمت فعلی خودروهای وارداتی با مجوز شورای رقابت انجام شده است….

mortazavi

شفاف سازی ایران خودرو در خصوص مزایده هایما ۸s

mortazavi

اختلاف بر سر قیمت خودرو

سجاد ناجی

نظر دهید.