مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

فناوری جدید نیسان برای مصرف سوخت پایین تر کاهش انتشار گاز CO2

 در تازه ترین خبر خارجی خودرویی، این طور به نظر می رسد که کمپانی خودروسازی نیسان قصد دارد تا فناوری جدید خود را برای خودروهای برای مدل خودروهای هیبرید و همچنین موتورهای تمام برقی  شرکت نیسان موتور خود به کار بگیرد و روانه بازار کند که الیته این فناوری میتواند از انتشار گاز دی اکسید کربن تا حد زیادی جلوگیری کند که بتواند به بازدهی گرمایی ۵۰ درصدی نیز برسد.

این خبر منتشرشده در رویترز و به گزارش خبری ۲۲ شرقی، به این صورت است که شرکت نیسان موتور اعلام کرده که با این فناوری می تواند کاهش بسیار زیادی از انتشار گاز مضرر دی اکسید کربن را انجام دهد و این سطح از میزان بازدهی گرمایی می تواند مصرف سوخت را ۲۵ درصد بهبود ببخشد.

نیسان پیش رو در تولید موتورهای برقی …

بازدهی گرمایی به سطح بسیار قابل ملاحظه ای رسیده است که البته این امر در تولید موتورهای شرکت خودروسازی نیسان اتفاق می افتد و در حال حاضر از بسیاری کمپانی ها جلوتر است. بازده حرارتی صنعت خودرو هم اکنون ۴۰ درصد می باشد و توسط نیسان نیز قابل افزایش است که با این تکنولوژی می تواند بسیار به کم کردن گاز دی اکسید کربن و انتشار آن کمک کند.

اما هنوز مشخص نیست که این تکنولوژی e-POWER دقیقا چه زمانی وارد بازار می شود و به گفته توشی هیرو هیرایی، معاون ارشد بخش نیروگاه مهندسی خودروهای برقی نیسان، برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن در زمان رانندگی، بازدهی حرارتی موتورها با فناوری e-POWER را به حداکثر می رساند.

مطالعه بیشتر  کاهش قیمت برخی محصولات سایپا و ایران خودرو 21 تیر 

کمپانی خودروسازی نیسان، شرکت نیسان، خودروهای هیبریدی، موتورهای برقی

این فناوری برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ در ژاپن معرفی شد که از یک موتور بنزینی برای شارژ کردن باتری وسایل نقلیه استفاده می شود و به گفته هیرایی نزدیک به ۵۰ سال طول کشید تا بازده حرارتی در موتورهای معمولی از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

برای اطلاع از آخرین فناوری های به کار رفته در نسل جدیدترین خودروهای ۲۰۲۱ می توانید از طریق همین لینک اقدام کنید و البته همانطور که میدانید بیشتر خودروسازان تولیدات خود را به سمت خودروهای برقی هدایت میکند و در آینده ای نه چندان شاهد این خواهیم بود که خودروهای بنزینی جای خود را به خودروهای برقی بدهند و کمک بسیار زیادی به پاکی هوا و محیط زیست خواهد شد…

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خطر توقف تولید خودروسازان با ورود چینی ها !

سجاد ناجی

معرفی تارا برقی همزمان با برگزاری نمایشگاه مشهد خودروها ۱۴۰۲

mortazavi

قیمت کارخانه کامیون آمیکو کمپرسی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.