مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

فعالیت سامانه ثبت خودرو از دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲

فعالیت سامانه ثبت خودرو از دوشنبه 7 فروردین 1402 برای عرضه خودروهای یکپارچه خودروهای داخلی، برخی از افراد متقاضی موفق به ثبت خودرو نشده بودند که در بازه زمانی 26 لغایت 29 اسفند فعال بود. در اطلاعیه جدید سایت سامانه از دوشنبه 7 فروردین به مدت دو روز تا 8 فروردین 1402 بازگشایی مجدد خواهد شد و افراد می توانند دوباره در این طرح ثبت نام کنند. 

فعالیت سامانه ثبت خودرو از دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲

برای عرضه یکپارچه خودروهای داخلی، برخی از افراد متقاضی موفق به ثبت خودرو نشده بودند که در بازه زمانی ۲۶ لغایت ۲۹ اسفند فعال بود. در اطلاعیه جدید سایت سامانه از دوشنبه ۷ فروردین به مدت دو روز تا ۸ فروردین ۱۴۰۲ بازگشایی مجدد خواهد شد و افراد می توانند دوباره در این طرح ثبت نام کنند.

همانطور که بارها در این اطلاعیه ها ذکر شده است، برای خودروهای وارداتی با تعریف حساب وکالتی و واریزی ۱۰۰ میلیون تومان از ۲۰ تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده بود. بعد از آنکه مراحل تایید بانک انجام شد، متقاضیان که تایید نهایی شده باشند، از ۲۶ اسفند ماه می توانند با مراجعه به سایت سامانه تخصیص خودروهای داخلی، قدم دوم را بردارند و درخواست خود را برای خودروهای موردنظر ثبت کنند. همچنین افراد زیادی که در مورد حساب وکالتی خود دچار اشتباهاتی شده بودند و به همین خاطر از ثبت نام در زمان مقرر جا مانده بودند.

اما موضوع دیگری که باعث شد برخی از این طرح جا بمانند این است که طبق اعلام شدن زمان ثبت نام و تعریف حساب وکالتی و واریز وجه و با توجه به طرح فروش خودرو فوق العاده ایران خودرو برای نیمه شعبان، این اطلاع رسانی انجام شده بود که افراد می توانند با یک حساب وکالتی و به شرط واریز وجه ۲۳۰ میلیون تومانی و به نفع سازمان حمایت، با توجه به اعلامیه های زیادی که در این خصوص انجام شده بود، حساب خود را به نفع سازمان حمایت انجام نداده بودند که با فرض اینکه این همان حساب وکالتی به نفع ایران خودرو است، از لیست واجدین شرایط حذف شده بودند و نمی توانستند به مرحله دوم دسترسی داشته باشند.

مطالعه بیشتر  اختلاف در عرضه خودرو و سوخت یورو۵

سخنگوی وزارت صمت، در پاسخ به این سوال در رابطه با وضعیت افرادی که حساب وکالتی خود را به نفع سازمان حمایت انجام نداده بودند و براساس زمان فروش ایران خودرو به طرح تخصیص یکپارچه خودرو نزدیک بود، برخی فکر میکردند که با همان حساب وکالتی می توانند ثبت نام کنند و آن را به نفع سازمان حمایت تغییر نداده بودند که این باعث مشکل شده بود و این افراد حذف شده بودند.

همچنین افرادی نیز بودند که در حساب وکالتی خود با مشکلاتی روبه رو شده بودند که موفق به ثبت نام نشده بودند و برخی دیگر هم بار ترافیکی بالای سایت سامانه، با خطاهایی متفاوتی مانند: عدم تطابق کد ملی و شماره تلفن، عدم یافتن حساب وکالتی و … نتوانستند ثبت نام خود را نهایی کنند.

در این خصوص نیز، امید قالیباف، با ارائه توضیحاتی در مورد اختلال در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی موفق به ثبت نام نشده بودند و ضمن عذرخواهی چنین گفتند: قول می دهیم تا آخرین نفر نیز حساب وکالتی و تعریف ۱۰۰ میلیون تومان را نیز انجام دهند که ثبت نام آنها انجام خواهد شد.

براین اساس، افرادی که نتوانستند در این طرح ثبت نام کنند در پایان خرداد ۱۴۰۲ یکبار دیگر شانس خود را برای خودروهای که در دوره اول عرضه، تقاضای بالایی نداشتند را می توانند امتحان کنند.

اما افرادی که در بازه زمانی ۲۶ تا ۲۹ اسفند با توجه به حساب وکالتی خود نتوانسته بودند در زمان تعیین شده ثبت نام کنند و یا اینکه بانک ها اسامی این افراد را نتوانسته بود به موقع ارسال کند، میتوانند مجددا در روزهای ۷ و ۸ ام فروردین مراجعه به سامانه را داشته باشند و ادامه ثبت نام خود را انجام دهند. در نتیجه در تاریخ ۷ و ۸ فروردین می توانند به سایت سامانه آدرس esalecar.ir مراجعه و برای ثبت درخواست خودروی مورد نظر اقدام کنند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خداحافظی با موتورهای احتراقی

mortazavi

خودروهای ثبت نام شده سامانه کی به دست مشتری می رسد؟

mortazavi

مشخصات آمیکو آسنا همراه با قیمت و زمان عرضه

mortazavi

نظر دهید.