مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

کاهش تولید و فروش محصولات ایران خودرو

کاهش تولید و فروش محصولات ایران خودرو بررسی عملکرد گروه صنعتی ایران خودرو در بهمن ماه نشان داد که تولید و فروش این گروه خودرویی نسبت به ماه قبل به ترتیب 13 و 25 درصد کاهش داشته است. ضمن اینکه تا پایان سال باید به تدریج تولید افزایش یابد تا دیگر نیازی به قرعه کشی نباشد.

کاهش تولید و فروش محصولات ایران خودرو

بررسی عملکرد گروه صنعتی ایران خودرو در بهمن ماه نشان داد که تولید و فروش این گروه خودرویی نسبت به ماه قبل به ترتیب ۱۳ و ۲۵ درصد کاهش داشته است. ضمن اینکه تا پایان سال باید به تدریج تولید افزایش یابد تا دیگر نیازی به قرعه کشی نباشد.

ارقام ارائه شده از ارقام تولید و فروش ایران خودرو و سایپا در یازدهمین ماه سال جاری نشان می دهد که گروه ایران خودرو در مجموع ۵۳ هزار و ۳۳۱ هزار دستگاه خودرو تولید کرده که کمتر از مجموع تولید دی ماه ۷۳۳۴ (تولید ۶۰ هزار و ۶۶۵ دستگاه در ماه دی که به این ترتیب افت ۱۳ درصدی را تجربه کرده اند.
از سوی دیگر آمار فروش این خودروساز که در اکثر ماه ها بیش از تولید را به ثبت رسانده، در بهمن ماه کمتر از دی ماه بوده است. در حالی که ۶۴ هزار و ۹۶۰ دستگاه از محصولات این گروه صنعتی در دی ماه فاکتور شد، ۵۱ هزار و ۹۱۷ دستگاه در بهمن ماه با ۲۵ درصد کاهش نسبت به فروش ماه قبل، فاکتور و به فروش رسید.
خبر عرضه خودرو جدید: کامیون و کامیونت های جدید به زودی وارد خواهند شد.
در واقع، بررسی گام به گام آمار تولید و فروش خودروسازان به تفکیک هر محصول در دی و بهمن نشان می دهد که ایران خودرو در دی و بهمن نسبت به دی ماه عملکرد ضعیفی داشته است. این برخلاف وعده خودروسازان مبنی بر افزایش روز به روز تولید در ماه های پایانی سال است.
علاوه بر این، مهدی خطیبی هفته گذشته در آخرین جلسه خود به عنوان مدیرعامل این گروه تجاری (قبل از برکناری) به صراحت از افزایش تولید صحبت کرد و تاکید کرد که با روند افزایشی روبه رو شده است.

تولید تعداد ۷۳۳۴ کمتر و فروش کمتر از ۱۳ هزار و ۴۳ دستگاه از دی ماه ۱۴۰۱

همانطور که گزارش شده، ایران خودرو در بهمن ماه ۵۳ هزار و ۳۳۱ دستگاه خودرو (حدود ۷۳۳۴ دستگاه کمتر از دی ماه) تولید کرده است، از سوی دیگر، ۵۱ هزار و ۹۱۷ دستگاه خودرو ۱۳ هزار و ۴۳ دستگاه از دی ماه کمتر بوده که فاکتورهای تجاری نیز صادر شده است.
به طور جداگانه طبق آمار ایران خودرو ۳۰ هزار تولید کرد. ۵۲۱ دستگاه از محصولات گروه پژو (۴۹۸۰ دستگاه کاهش نسبت به دی) و ۴۸۶۵ دستگاه از محصولات خانواده سمند (۹۸۰ دستگاه کاهش نسبت به دی ماه) و ۳۱۰۰۰ و ۳۹۶ دستگاه از مدل خودروی پژو (۷۱۶۲ دستگاه کمتر) و ۴۹۷۳ محصول سمند (۱۸۳۲ دستگاه کمتر) فاکتور فروش صادر کردند.
ضمن به اینکه ایران خودرو برای مدل دنا ۸۹۹۳ دستگاه و برای مدل خودروی رانا ۲۷۰۵ دستگاه رانا و ۴۱۲۷ دستگاه تارا در ماه بهمن ۱۴۰۱ تولید کرده که به نسبت ماه دی برای خودروی دنا ۲۱۳ دستگاه، برای رانا ۵۹۲ دستگاه و برای تارا ۱۲۱ دستگاه کمتر است.
این گروه خودروسازی برای مدل دنا ۵۳۸۵ و مدل رانا ۲۷۹۱ دستگاه و برای خودروی تارا ۴۲۸۵ دستگاه به فروش رفته است که تمامی این آمار کمتر از فروش آنها در ماه دی است.
این گروه خودرو نیز در بهمن ماه امسال ۱۳۲۷ دستگاه خودروی هایما تولید و ۱۵۳۷ دستگاه فاکتور کرده است که نسبت به دی ماه ۴۳ دستگاه تولید کمتر و ۳۷۸ دستگاه فروش به نسبت دی ماه کاهش داشته است.
همچنین ایران خودرو در یازدهمین ماه سال ۷۹۳ دستگاه تولید و ۱۵۵۰ دستگاه از سایر محصولات را در گزارش عملکرد خود به فروش رساند و این محصولات ۴۰۵ دستگاه کاهش تولید و ۷۷۴ دستگاه در فروش را تجربه کردند.
براساس آمار تولید و فروش ایران خودرو در دوماه اخیر به قدری بیشتر خواهد شد که افزایش ۵۰ درصدی تولید به نسبت سال قبل و براساس فرمایش رئیس جمهور، عملی شده که با وعده وزارت صمت تولید و عرضه زیاد می شود که قرار شده قرعه کشی حذف شود ولی بهمن ماه چنین شرایط مطلوبی را تجربه نشده است…
همچنین براساس گفته های وزارت صمت، قرار بر این شده که در هفته آینده بزرگترین طرح فروش خودروها بی قرعه کشی انجام بگیرد که با کاهش تولید خودروسازان می توانند چالش ها را در این زمینه به وجود آورند و براساس زمانیکه ایران خودرو فروش بالایی داشت فروش را با قرعه کشی خودرویی انجام می داد ولی با این وجود تامین تقاضا بدون قرعه کشی با چالش هایی همراه شده است.
طبق گزارشات به دست آمده از عرضه خودرو در بورس، تعهدات بورس ایران خودرو بی برنامه شده و براساس مجموع تولید ۱۱ ماهه خودرو این شرکت، ۴۷۴ هزار و ۳۸۱ دستگاه بوده که از سمتی دیگر قرار بوده ۴۹۲ هزار و ۲۹۶ دستگاه تولید شوند.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  خبر خودرویی امروز با واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا!!

مطالب مرتبط

فروش کشنده فوتون ۴۳۰ تحویل تا اسفندماه ۱۴۰۲

mortazavi

پراید ۹۳ میلیون تومانی در بازاری با رکود کامل

سجاد ناجی

بی‌تحرکی در اجرای استاندارد یورو ۵

سجاد ناجی

نظر دهید.