مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

فروش فوری پراید وانت ۱۵۱ و کوییک از شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱

فروش فوری پراید وانت 151 و کوییک از شنبه 19 آذر 1401در تاریخ شنبه 19 آذرماه 1401برای بار دوم شرکت خودروسازی سایپا طرح فروش فوری دو دستگاه خودروی خود

فروش فوری پراید وانت ۱۵۱ و کوییک از شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱

در تاریخ شنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱برای بار دوم شرکت خودروسازی سایپا طرح فروش فوری دو دستگاه خودروی خود به نام های پراید وانت ۱۵۱ و کوییک پلاس اتوماتیک را اعلام کرده است که نکته جالب توجه در مورد این دو محصول افزایش قیمت آنها است و به گفته سایپا وانت ها شامل قیمت های تصویب شده نیستند و این گروه خودروسازی مجوز افزایش قیمت چندین محصول را دریافت کرده است.

هفته پیش در روز پنجشنبه، خودروسازی سایپا طرح پیش فروش ۴ محصول خود را برای متقاضیان عادی و طرح حمایت از قانون جوانب جمعیت را آغاز کرده است که مبلغ پیش پرداخت تعیین شده برای پراید وانت ۱۵۱ که تا آبان ماه ۱۴۰۱ مشخص شده بود با پیش پرداخت ۸۰ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان عرضه شده بود که در این مرحله مبلغ ۸۴ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان به شکل علی الحساب در نظر گرفته شده است.

اما امروز شنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱ این خودروساز اعلام کرده است که فروش فوری دو محصول کوییک پلاس اتوماتیک و سایپا SE 151با موتور M13 را با قیمت قطعی و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه آغاز کرده است.

اما مسئله ای که در اینجا وجود دارد این است که علاوه بر افزایش قیمت مبلغ پیش پرداخت پراید وانت ۱۵۱ در طرحی که اخیرا پیش فروش شده بود و قیمت قطعی این محصول همراه با قیمت کوییک پلاس اتوماتیک که در طرح جاری با افزایش قیمت روبه رو شده است.

این دو محصول که در طرح ویژه آبان ماه عرضه شده بودند، قیمت پراید وانت ۱۵۱ با قیمت ۱۶۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان و کوییک پلاس اتوماتیک با قیمت ۲۷۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان عرضه شده بودند و اکنون در طرح فروش فوق العاده که از امروز شروع شده بود، این دو محصول به ترتیب با قیمت های ۱۶۹ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان برای وانت ۱۵۱ و ۲۸۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان برای کوییک پلاس اتوماتیک عرضه شده اند.

مطالعه بیشتر  قیمت جدید خودروها در بازار به تاریخ 7 دی ماه

خبرگزاری خودرویی: ساینا s قرار است از بهمن ماه تولید انبوه داشته باشد…

براساس قیمت های جدید اعلام شده، وانت سایپا نزدیک به ۹ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان و کوییک پلاس اتوماتیک نیز قیمت ۱۰ میلیون و ۲۳ هزار تومان افزایش قیمت داشته اند. این افزایش قیمت در صورتی است که در سال ۱۴۰۱ مجوز رسمی برای محصولات شرکت های خودروسازی اعلام نشده است و براساس پیگیری هایی که از سوی سایپا در مورد افزایش قیمت این محصولات انجام شده بود، این خودروساز در این رابطه گفت:

  • در مورد قیمت پراید وانت ۱۵۱، قیمت های تصویب شده و اخذ مجوز برای تغییر قیمت ها، تنها براساس خودروهای سواری است که الزامی برای وانت ها وجود ندارد.
  • همچنین در رابطه با افزایش قیمت کوییک پلاس اتوماتیک، این گروه خودروسازی برای افزایش قیمت برخی محصولات مجوز مربوطه را دریافت کرده است.

اما چرا جای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در بین طرح های فروش اخیر سایپا خالی است؟

مسئله ای که مورد توجه قرار گرفته این است که مانند دو طرح قبلی (فروش فوق العاده ۱۲ آذرماه و پیش فروش محصولات ۱۷ آذرماه) در طرح های اجرا شده سایپا، خبری از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیست و گویا قرار نیست اجرا شود.

جای سوال است که این طرح اجرا نشده است به این خاطر که بعد از حذف کردن سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، وزارت صمت عنوان کرد: سامانه یکپارچه شروع فعالیت خود را از دست داده است اما رعایت الزامات قانونی براساس تخصیص ۵۰ درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تخصیص ۱۰ درصد فعالیت تولید به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده توسط این شرکت خودروسازی برقرار خواهند ماند، اما در این سه طرح اعلام شده ما نامی از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نمیبینیم….

اما سایپا در این مورد توضیحاتی ارائه کرده و گفت:

برای لزوم اجرا شدن این طرح جایگزینی خودروهای فرسوده باید گفت ویژه خودروهایی است که هنوز هم به شکل قرعه کشی عرضه می شوند، به همین ترتیب، محصولات گروه خودروسازی به شکل کامل از فرآیند قرعه کشی خارج شده اند و لزومی ندارد که ۱۰ درصد ظرفیت فروش به طرح جایگزینی خودرو فرسوده اختصاص داده شود.

مطالعه بیشتر  بازار خودرو و قیمت رانا پلاس امروز 30 شهریورماه

فروش ویژه و فوری دو محصول سایپا (وانت ۱۵۱ و کوییک اتوماتیک) از شنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱

همانطور که پیش تر اشاره شد، شرکت خودروسازی سایپا، فروش فوق العاده دو محصول کوییک پلاس اتوماتیک همراه با گیربکس معمولی و کوییک R را با گیربکس معمولی در رنگ سفید، را با تحویل ۹۰ روزه که جدای از فرآیند قرعه کشی عرضه می شوند، آغاز کرده است و گفته شده که مهلت ثبت نام برای متقاضیان عادی تا زمان تکمیل ظرفیت محصولات سه روزه در نظر گرفته شده که این طرح مربوط به پیش ثبت نام طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که طرح ویژه مادران دارای دو فرزند را هم شامل می شود.

خبر خودرو ایرانی: فروش کشنده فوتون H5 اتومات

افراد متقاضی می توانند از ساعت ۱۱ صبح امروز یعنی شنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱ به سایت رسمی گروه خودروسازی سایپا به  نشانی saipa.iranecar.com مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

همچنین لازم به ذکر است که در طرح ویژه مادران، پیش ثبت نام صورت بگیرد و بعد از تایید مادران واجد شرایط، امکان ثبت نام برای مادران که حداقل دارای دو فرزند هستند که فرزند دوم به بعد آنها باید از تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشند، امکان ثبت نام نهایی فراهم شده و واریز وجه امکان پذیر خواهد بود.

اما برای این طرح ویژه مادران، محدودیت هایی مانند داشتن گواهینامه معتبر، عدم پلاک انتظامی فعال، برای هر کد ملی یک دستگاه ثبت نام شده و عدم خرید ۴۸ ماهه گذشته در نظر گرفته نخواهد شد. اما در طرح ویژه متقاضیان عادی، شرط عدم پلاک انتظامی فعال، حداقل ۱۸ سال و ارائه گواهینامه معتبر، محدودیت صدور فاکتور ۱۸ ماهه و شماره تلفن به نام فرد متقاضی است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مشخصات کامیونت شاکمان Y9، Y3 و ویرا Z3 از ویرا دیزل

mortazavi

قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو

mortazavi

ارایه اطلاعات کامل (ری‌را) از سوی ایران خودرو به اصحاب رسانه

سجاد ناجی

نظر دهید.