مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

اولین دور فروش خودروهای برقی در سامانه یکپارچه با ۵ مدل خودرو متفاوت

اولین دور فروش خودروهای برقی در سامانه یکپارچه با 5 مدل خودرو متفاوت خودروهایی که قرار است در نخستین دور از فروش محصولات برقی در سامانه یکپارچه تخصیص عرضه شوند، مشخص شدند. پنج خودرویی که در این دور از فروش محصولات برقی در سامانه یکپارچه در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرند، عبارتند از: هوندا E-NS1، آئودی Q5 E-Tron، هونگچی E-QM5، لونا GRE و جک E50A.

اولین دور فروش خودروهای برقی در سامانه یکپارچه با ۵ مدل خودرو متفاوت

خودروهایی که قرار است در نخستین دور از فروش محصولات برقی در سامانه یکپارچه تخصیص عرضه شوند، مشخص شدند. پنج خودرویی که در این دور از فروش محصولات برقی در سامانه یکپارچه در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرند، عبارتند از: هوندا E-NS1، آئودی Q5 E-Tron، هونگچی E-QM5، لونا GRE و جک E50A.

مدیران وزارت صمت برای افتتاحیه فروش خودروهای برقی در سامانه یکپارچه، این پنج مدل را از سبد محصولات خودروسازان بین‌المللی انتخاب کرده و در ویترین سامانه فروش خودروهای برقی قرار داده‌اند.

بررسی محصولات عرضه شده در اولین دور فروش خودروهای برقی نشان می‌دهد سه محصول از سه برند چینی حضور دارند. بنابراین، سیاست‌گذاران خودرویی همانند فروش خودروهای وارداتی، بیشتر محصولاتی را انتخاب کرده‌اند که در بازار چین موجود هستند.

در اولین دور فروش در سامانه یکپارچه خودروهای برقی، محصولات چینی هونگچی E-QM5، لونا GRE و جک E50A عرضه خواهند شد. این اقدام نشان می‌دهد که برندهای چینی به تدریج سهم بیشتری از بازار خودروی کشور را به خود اختصاص می‌دهند و قصد ندارند از این بازار کنار بکشند.

سیاست‌گذاران خودرویی نیز با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، واردات خودرو از برندهای چینی را به عنوان یک راهکار عملی و در دسترس می‌بینند. به ویژه که بسیاری از برندهای ژاپنی، کره‌ای و حتی برخی برندهای مطرح اروپایی نیز در چین خطوط تولید دارند، که این امر دسترسی به محصولات این برندهای بین‌المللی را تسهیل می‌کند.

یکی از نکات جالب در مورد اولین عرضه سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی، حضور خودروهای لونا GRE و جک E50A است که در ویترین این سامانه به نمایش گذاشته شده‌اند.

مطالعه بیشتر  حرکت جمعی این خودروها به سمت ارزانی در 30 مهرماه

پیشتر گزارش‌هایی درباره عرضه لونا GRE توسط ایران‌خودرو به رانندگان تاکسی منتشر شده بود. ایران‌خودرو قصد داشت این محصول را به منظور برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی به تاکسیرانی معرفی کند. همچنین، کرمان موتور نیز در دی ماه ۱۴۰۲، طی مراسمی به مناسبت روز هوای پاک، ۴۰۰ دستگاه از خودروی برقی جک E50A را به رانندگان تاکسی تحویل داد.

بنابراین، از پنج خودروی برقی که به متقاضیان عرضه شده‌اند، دو خودرو برنامه‌ریزی شده بود که به عنوان تاکسی در شبکه حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرند.

دو احتمال درباره حضور لونا GRE و جک E50A در سامانه فروش خودروهای برقی وجود دارد. احتمال اول این است که وزارت صمت با عرضه این دو خودروی برقی چینی، سعی کرده تنوع بیشتری به سبد محصولات برقی در اولین دور فروش بدهد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خبر ورشکستگی خودروسازان به گوش امنیت ملی رسید!

mortazavi

بورس کالا میزبان کامیون امپاور و وانت کارا + عرضه ۲۷ اذر ۱۴۰۱

mortazavi

قیمت ها از خودرو در بازار امروز ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.