مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

دفاع رئیس شورای رقابت به فرمول قیمت گذاری خودروها

رضا شیوا، رئیس زمان شورای رقابت اظهار نظرهایی در مورد فرمول قیمت گذاری خودروها داشته است و به نوعی از این روش قیمت گذاری دفاع کرده است.
در گزارشی دیگر از خبر خودرویی ۲۲ شرقی به جزئیات این صحبت ها پرداخته می شود، ضمن اینکه می توانید برای اطلاع از قیمت خودروها از طریق سایت و یا لینک اقدام کنید.
به دنبال صحبت های رئیس سازمان بورس که گفته بود، فروش خودرو به صورت قرعه کشی امری مضحک است و قیمت گذاری دستوری اصلا قابل قبول نمی باشد و در جواب این اظهار نظر نیز رئیس شورای رقابت، رضا شیوا ادامه داد:
واقعا نمی دانم رئیس سازمان بورس براساس کدام استدلال این موضوعات را مطرح کرده است و با اعلام اینکه در بازار انحصاری باید رگولاتورها ورود پیدا کنند و مانع از اقدامات انحصار گرایانه در بازار شوند.
و ضمن اینکه اگر رگولاتورها به بازار انحصاری ورود پیدا نکنند، شرکت ها از شرایط انحصاری بازار استفاده کرده و قیمت های غیرمنطقی و غیر منصفانه ای را برای محصولات خود تعیین می کنند.

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو به وسیله شورای رقابت عاملی باشد تا به مصرف کننده ها در خرید خودرو اجحاف نشود.

وی همچنین گفت:
در شرایطی که واردات خودرو آزاد شود و فرمول قیمت گذاری خودروها وجود نداشته باشد، خودروسازان در قالب طرح های ویژه در تلاش برای فروش محصولات خود بودند اما از طرفی دیگر مردم تمایل چندانی به خرید ندارند.
رئیس سازمان بورس میگوید:  چرا قیمت های خودرو متناسب با هزینه های تمام شده آن تعیین نمی شود و ما به هیچ عنوان قیمت تمام شده محصولات را در فرمول قیمت گذاری لحاظ نمیکنیم چرا که باید تولید کننده خود جوابگوی هزینه های سربار و هزینه های ناکارآمدی اش باشد.
رضا شیوا در پایان صحبت های خود نیز این چنین گفت:
ما در فرمول شورای رقابت هزینه های تولید را محاسبه و براساس آن ضمن رعایت برخی فاکتورهای کیفیت، فرمول را تعیین کرده ایم حال اگر خودروساز می خواهد هزینه های سربار را با تعیین قیمت های بالا از مشتریان بگیرد، ما به هیچ عنوان این موضوع را قبول نمیکنیم…
در بازار انحصاری خودرو تقاضا بیشتر از عرضه است و ما اگر میخواستیم براساس هزینه تمام شده خودروها قیمت ها را تعیین کنیم، قیمت خودرو دوبرابر ارقام فعلی می شد و مصرف کننده به هیچ گونه نمی توانست برای خرید خودرو اقدام کند، وظیفه شورای رقابت جلوگیری از اقدامات انحصار گرایانه می باشد.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  جدیدترین خودروهای جهان 2021، گک GS3 از کمپانی ترامپچی

مطالب مرتبط

انحصار در خرید قطعات خودرو عاملی فسادزاست

سجاد ناجی

جلوگیری از فروش خودروهای غیر استاندارد داخلی

سجاد ناجی

اجرای طرح جدید بنزین در کیش

سجاد ناجی

نظر دهید.