مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

علت کاهش پیدا نکردن قیمت خودرو فرمول نادرست شورای رقابت است!

/شورای رقابت در رابطه با خودرو | علت پایین نیامدن قیمت خودرو | قیمت خودرو | تصمیم جدید شورای رقابت 

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ساعت ۱۳:۵۵

تصمیم جدید شورای رقابت باعث بالا رفتن قیمت خودروها شده است…

فرمول جدیدی که به وسیله شورای رقابت به صورت شتاب زده اعمال شده است و عملکرد شورای رقابت باعث شده که تغییراتی در بازار خودرو وجود داشته باشد که شاخص های واقعی در این فرمول رعایت نشده است و از نظر سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید باید در این فرمول تجدید نظر شده و از نگاه مجلس این عملکرد دارای ایراداتی می باشد.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و حمایت از تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به ایراد گرفتن از این فرمول جدید و تاثیر آن بر روی قیمت گذاری خودرو به وسیله شورای رقابت چنین گفت که:

نحوه اجرای این فرمول قیمت گذاری باید بر اساس جنبه اقتصادی، پایه علمی و کارشناسی شده باشد که در واقعیت چنین نبوده است و ابهاماتی در این باره وجود دارد.

در ادامه رحیم زارع اضافه کرد که:

تصمیم شورای رقابت باعث شده که قیمت خودروها افزایش داشته باشد و باعث آشفتگی در بازار شود و برای حل این مشکل شرکت های خودروسازی نمی توان فشار را به مردم وارد کرد و با افزایش قیمت، نباید انتظار داشت که بازار کنترل نیز داشته باشد.

ضمن اینکه نباید فراموش کرد که در مدت زمان اخیر نرخ دلار و ارز و همچنین فولاد در قیمت خودروها که تاثیر داشته با روند کاهشی روبه رو بوده است.

نماینده مردم شهر آباده، خرم بید، بوانات و سرچهان لغو مصوبه شورای رقابت را خواستار شد…

وی در این باره گفت که اگر قرار باشد مدیریت تنها در اختیار تولید کنندگان باشد و اینگونه خواهد بود که برای حفظ منایع خودشان تضمیماتی خواهند کرفت که البته در نهایت به ضرر مشتریان می باشد.

مطالعه بیشتر  باز شدن سامانه یکپارچه برای خودروهای وارداتی

این نماینده در مجلس یازدهم با بیان اینکه تعیین فرمول با شتاب زدگی بوده است و شاخص های اصلی در آن رعایت نشده است عنوان کرد که باید فرمول جدید شورای رقابت اصلاح شده و از نظر مجلس این عملکرد دارای ایراد می باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس نیز با تاکید بر اینکه وزیر صمت باید در مورد موضوع افزایش قیمت خودرو به وسیله شورای رقابت وارد شود که در این باره نیز چنین می گوید که قسمتی از هزینه های که امروز از جیب مردم برای خودروها پرداخت می شود نشان از عدم مدیریت صحیح برای هزینه ها می باشد.

شورای رقابت در رابطه با خودرو | علت پایین نیامدن قیمت خودرو | قیمت خودرو | تصمیم جدید شورای رقابت 
شورای رقابت در رابطه با خودرو | علت پایین نیامدن قیمت خودرو | قیمت خودرو | تصمیم جدید شورای رقابت

در ادامه رحیم زارع نیز صحبت هایی در مورد شورای رقابت بیان کرد که:

فرمول جدید شورای رقابت برای افزایش قیمت بعضی از خودروها می باشد و اما در نهایت این افزایش قیمت بر روی دیگر خودروهای بازار نیز تاثیر گذاشته و التهاب بازار را بیشتر می کند که البته نباید فراموش کرد که گران شدن خودروها ممکن است تاثیر روانی بر روی بالا رفتن و رشد دیگر کالا ها نیز شود و این موضوع از سوی کمیسیون ویژه جهش تولید و کمیسیون صنایع و معادن پیگیری خواهد که اگر این موضوع بررسی شود و با افزایش تولید خودرو و کاهش دادن بهای تمام شده می توان قیمت های بسیار نجومی خودروها را کاهش داد.

۲۲ شرقی با انتشار گزارشات به روز در مورد خودروها و هر آنچه که مربوط به این حوزه می باشد شما را در این حوزه از تازه ترین خبرها آگاه می کند که البته در کنار آن اخبار فرمول یک و نقد و بررسی خودروها و معرفی جدیدترین خودروها را نیز منتشر می کند

مطالعه بیشتر  قیمت خودروهای ایرانی 14 شهریور 1402
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

امکانات و مشخصات فنی شاهین اتوماتیک

mortazavi

اعلام قیمت جدید کارخانه ۲ محصول کرمان موتور

سجاد ناجی

تغییر زمان قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو

سجاد ناجی

نظر دهید.