مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

سایت های خرید و فروش، علت بی نظمی در بازار خودرو

سایت های خرید و فروش علت بی نظمی در بازار خودرو

با انتقاد اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل از سایت های خرید و فروش خودرو این چنین گفت که: از جمله عوامل مهم برای بهم زدن نظم بازار خودرو سایت های خرید و فروش هستند که به علت مشخص نبودن نرخ ها هر کس قیمت دلخواه خود را اعلام می کند و همین موضوع اصلی در آشفتگی و بی نظمی بازار خودرو است.

کریمی در مورد وضعیت بازار خوردو اظهار نظر کرد و گقت:

با کاهش قیمت دلار طبیعتا قیمت اتومبیل نیز کاهش پیدا می کند و این به ویژه در مورد خودروهای خارجی هم صدق می کند که تغییراتی را شامل شده است. اما واقعیت بازار ایران این است که هر زمان کالایی مانند خودرو ارزان می شود، تقاضا کاهش پیدا می کند و مجددا زمانیکه گران می شود تقاضا نیز بالا می رود.

پرفروش ترین خودروهای ۱۴۰۱

وی همچنین در ادامه صحبت های خود گفت: تاکید می کنیم که قرعه کشی خودرو باید جمع شود چرا که بازار خودرو را نابود کرده و یکی از موارد اصلی در بی نظمی بازار است.

از دیگر مواردی که در بی نظمی بازار خودرو تاثیرگذار هستند، سایت های خرید و فروش خودرو هستند که به علت نامشخص بودن نرخ ها، هر کس قیمت مدنظر خود را ارائه می دهد و این در حالیست که در نمایشگاه های اتومبیل تفاوت قیمت بسیار ناچیز است.

کریمی در ادامه صحبت های خود به این موضوع نیز اشاره کرد که تعیین قیمت خودرو باید در دست بازار باشد نه سایت! چا که یکی از عوامل اصلی آشفتگی و بهم زدن خودرو، سایت ها هستند و باعث شده کنترل بازار از دست خارج شود. البته به یک راه حل نیز اشاره کرد و گفت:

مطالعه بیشتر  اگر ماشین ندارید، حداقل یارانه بنزین را بگیرید!

از جمله مواردی که باعث شکسته شدن قیمت خودروها می شود، باز شدن درهای گمرک برای خودروهای خارجی است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

بی تاثیری رشد تولید خودرو بر قیمت

سجاد ناجی

مرحله دوم پیش فروش سایپا

سجاد ناجی

کف قیمت خودرو از ۵۰ میلیون تومان گذشت

سجاد ناجی

نظر دهید.