مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

علت اصلی گرانی خودرو چیست؟

علت اصلی گرانی خودرو چیست؟ بازار خودرو مدت زمان زیادی است که با چالش های قیمتی و مدل خودروهای متفاوت حواشی زیادی برای خود ایجاد کرده است

علت اصلی گرانی خودرو چیست؟

بازار خودرو مدت زمان زیادی است که با چالش های قیمتی و مدل خودروهای متفاوت حواشی زیادی برای خود ایجاد کرده است و همین باعث شده تا همیشه ناهماهنگی هایی را در صنعت خودرو داشته باشیم، از همین رو نماینده مجلس شورای اسلامی در این خصوص اعلام کرده که نبود رقابت، وجود انحصار در صنایع خودروسازی و رشد نرخ ارز، باعث افزایش قیمت خودرو در بازار شده است. خبرگزاری ایرانی ۲۲ شرقی شرح خبر را در ادامه توضیح خواهد داد.

جلیل رحیمی جهان آبادی درباره رشد نابرابر قیمت خودرو در بازار گفت: هرج و مرج در حوزه خودرو دلایل زیادی دارد. اولاً صنعت خودروی کشور رقیبی ندارد زیرا بازار مستقیماً در دست خودروسازان است.

این نماینده شورای اسلامی افزود: حتی بحث واردات خودرو نیز محدود به تعداد و شرایط خاصی است که در شرایطی که مجلس قصد آزادسازی واردات خودروهای خارجی را دارد عملا تاثیری بر بازار خودرو ندارد و رانت های جدیدی ایجاد می کند. تایید واردات خودرو برای اینکه مردم خودروهای باکیفیت را ارزان بخرند و خودروسازان باید با شرکت های خارجی رقابت کنند.

وی گفت: در شرایط تورمی حاکم، مردم برای حفظ ارزش پول خود تمایل به خرید کالاهای سرمایه ای دارند و متاسفانه خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شده و واردات مورد نیاز برای تولید خودرو موثر است.

نماینده مجلس در کمیسیون امنیت ملی و امور خارجه که متأسفانه نظارتی بر قیمت ها و قیمت ها در زمینه های مختلف از جمله اجاره آپارتمان، خودرو و … وجود ندارد. رشد نرخ ارز وضعیت فعلی را شکل داده است.

مطالعه بیشتر  پژو پارس وارد کانال 800 میلیون تومانی شد

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

افزایش ۸۰ درصدی قیمت انواع خودرو داخلی طی ۷ ماه

سجاد ناجی

قیمت روز خودروی تارا ۲۶ تیر ۱۴۰۲

mortazavi

کامیون بنز ۱۹۲۴کمپرسی در طرح پیش فروش ماه اسفند ۱۴۰۱

mortazavi

نظر دهید.