نماد سایت مجله خبری 22 شرقی

عضو هیات مدیره قطعه سازان: صنعت خودرو در حال نابودی است!

صنعت خودروسازی | ضرر و زیان قطعه سازان خودرو | انجمن قطعه سازان خودروها | قیمت گذاری دستوری | قیمت خودروها | سایت خبری خودرو 

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان، محمد شهپری: وضعیت فعلی قطعه سازان بی برنامه است و کسی اهمیت نمی دهد….

در نشست خبری هیات مدیره انجمن خودروسازان و به نقل از سایت خبری خودرو ۲۲ شرقی در مورد وضعیت صنعت خودروسازی و قطعه سازی، محند شهپری توضیحاتی ارائه داد:

من احساس میکنم در صنعت خودرو همه به نوعی بازیچه شده ایم و حساب مالی خودروسازان نشان از این دارد که صنعت خودرو در حال نابودی می باشد و کسی به این وضعیت اهمیت نمی دهد!

ایران خودرو و سایپا با صورت حساب هایی که دارند کاملا نشان دهنده این است که ضرر و زیان بسیاری را متحمل شده اند و همزمان با این ضرر سودهای بسیار کلانی به جیب دلالان وارد می شود که بیشتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان ضرر به قطعه سازان وارد شده است و اگر این روند ادامه پیدا کند کدام یک از این قطعه سازان می توانند به فعالیت خود ادامه بدهند؟ و یا اینکه کدام بانکی اعتماد می کند تا تسهیلات به قطعه سازان ارائه کند؟

وی در ادامه صحبت های خود در مورد قیمت گذاری دستوری گفت:

با این نحوه قیمت گذاری دستوری چه کاری می توان انجام داد؟ با اینکه خودروسازان در بحث تولید رشد بسیاری داشتند اما سال ۹۹  با مشکلات زیادی روبه رو بود و ضرر های زیادی را وارد کرد.

با این حال اگر این قیمت گذاری دستوری اصلاح نشود خودروسازان و قطعه سازان به نابودی خواهند رفت…

گزارشات مالی صنایع فولاد کاملا نشان دهنده است که سود بسیار بالایی دارند و کسی هم با این موضوع کاری ندارد ضمن اینکه در هر دوره شاهد این بودیم که افزایش قیمت فولاد در نوع ورق گرم و سرد اتفاق افتاده است و در این بین کسی به فکر زیان خودروسازان نمی باشد.

بیشتر از ۴۰ سال است که در صنعت قطعه سازی کشور فعالیت داریم و رفتارهای مختلف در این زمینه نشان میدهد که قیمت گذاری خودروها، هدفی به غیر از نابود شدن صنعت خودروسازی و قطعه سازی ندارند.

در مورد گزارشات مالی شرکت های فولادی، پتروشیمی و مس که سودهای بسیار زیادی را به دست می آورند و در مقابل صنعت خودروسازی که نیاز اصلی آن به این صنایع می باشد توجه نکردن به موضوع قیمت خودرو، نتیجه ای جزء ضرر و زیان نخواهد داشت…

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !