مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

عرضه هایما S۵ و S۷ در بورس کالا

عرضه هایما S۵ و S۷ در بورس کالا

عرضه هایما S۵ و S۷ در بورس کالا | بهبود کیفیت ۲ محصول هایما | تغییر در پیشرانه هاما S7

گروه صنعتی ایران خودرو با هدف شفاف‌سازی فروش محصولات و حذف تدریجی قرعه‌کشی، برای عرضه خودرو در بورس کالا اقدام کرده که در نخستین گام، بخشی از تولیدات دو مدل هایما S۵ و S۷ از این طریق به فروش خواهد رسید.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دو مدل خودرو هایما در بورس کالا به فروش خواهند رسید.

این اقدام در راستای شفافیت در فروش محصولات، ایجاد امکان خرید آسان برای مشتریان واقعی و حذف سودجویان از فرآیند فروش و در نهایت حذف قرعه کشی صورت خواهد گرفت.

با بررسی‌ و مطالعات کارشناسی صورت گرفته در حال حاضر عرضه در بورس کالا مناسب‌ترین روش برای فروش خودرو است و با این روش مشتری واقعی علاوه بر دسترسی سریع و آسان به خرید خودرو، از خرید با قیمت‌های کاذب در بازار بی‌نیاز خواهد شد

مدل اولیه هایما اس ۷ که در بازار کشورمان حضور یافت به یک پیشرانه تنفس طبیعی چهار سیلندر ۲ لیتری مجهز شده بود.

توان حاصل از هایما s7 معمولی برابر با ۱۴۸ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتن متر است و این خودرو می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۱۳ ثانیه پر کند.

حداکثر سرعت هایما اس ۷ معمولی و میانگین مصرف سوخت آن به ترتیب برابر با ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت و ۸.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

اما هایما اس ۷ توربو پا به میدان گذاشت تا ضعف‌های فنی نسخه تنفس طبیعی را جبران کند. بنابراین این مدل به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری توربوشارژ مجهز شد که ۱۷۰ اسب بخار قدرت از انتهای میل لنگ آن به سوی جعبه‌دنده ارسال می‌شود.

مطالعه بیشتر  طرح های فروش ایران خودرو و سایپا اجرا نمی شود

گشتاور حاصل از این پیشرانه هم برابر با ۲۳۰ نیوتن متر خواهد بود که یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه ارسال آن به سوی چرخ‌های جلو را برعهده گرفته است.

توان فنی هایما اس ۷ توربو نسبت به قبل بسیار ارتقا یافته و شتاب آن به رقم ۱۰.۵ ثانیه رسیده است.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۵۱۰ کیلوگرمی نیز برابر با ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. در این بین ۹.۷ لیتر سوخت نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر توسط هایما اس ۷ توربو سوزانده می‌شود.

در ادامه به مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی ایمنی هایما توربو اس ۷ اشاره شده است:

کروز کنترل، سانروف برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، حسگر دنده عقب، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع، حسگر میزان باد لاستیک، آینه‌های جانبی برقی تاشونده با گرمکن، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دیلایت، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی دارای پورتAUX ،USB، رهیاب ، درگاه SD و بلوتوث، چراغ مه شکن، سیستم صوتی با چهار بلندگو، شیشه بالابر برقی، صندلی گرمکن راننده ۸ حالته برقی، صندلی شاگرد ۴ حالته دستی، ترمزهای دیسکی مجهز به EBD+ABS، چهار عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین و جانبی)، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل کشش، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، ایزوفیکس.

از جمله نقاط قوت هایما اس ۷ توربو می‌توان به مواردی همچون طراحی داخلی مناسب، توان فنی بسیار بهتر از نسخه تنفس طبیعی، کابین جادار، طراحی ظاهری قابل قبول، سواری نسبتا نرم و عایق‌بندی معقول کابین اشاره کرد.

از سوی دیگر حساسیت پیشرانه نسبت به بنزین کم کیفیت و عرضه نسبتا محدودتر این خودرو در مقایسه با حریفانی همچون جک اس ۵ را نیز می‌توان در زمره نقاط ضعف اس ۷ توربو تلقی کرد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

۸ خودروی جدید در سامانه + شرایط ثبت نام و مهلت

mortazavi

ظرفیت‌های مغفول تامین مالی خودروسازان

سجاد ناجی

پیش فروش عجیب دیگنیتی

سجاد ناجی

نظر دهید.