مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

عرضه مجدد خودرو از اوایل اسفند ماه ۱۴۰۱

عرضه مجدد خودرو از اوایل اسفند ماه 1401 بعد از عرضه نزدیک به 8 هزار و 110 خوردوی سبک و سنگین در هفته 4ام بهمن ماه، از ابتدای اسفند ایران خودرو با 10 هزار خودروی 207 دستی سفید وارد بازار خودرو خواهد شد. طبق این اطلاعیه منتشر شده در بورس کالا، در روز سه شنبه، دوم اسفند ماه 10 هزار خودرو پژو 207 دستی سفید برای تحویل 31 خرداد ماه 1402 به حراج گذاشته شد که متقاضیان خرید این خودرو برای تکمیل فرایند خرید، باید مبالغی همچون 4 میلیون و 400 هزار برای بیمه و شماره گذاری، 15 درصد مالیات و عوارض قانونی پرداخت کنند.

عرضه مجدد خودرو از اوایل اسفند ماه ۱۴۰۱

بعد از عرضه نزدیک به ۸ هزار و ۱۱۰ خوردوی سبک و سنگین در هفته ۴ام بهمن ماه، از ابتدای اسفند ایران خودرو با ۱۰ هزار خودروی ۲۰۷ دستی سفید وارد بازار خودرو خواهد شد. طبق این اطلاعیه منتشر شده در بورس کالا، در روز سه شنبه، دوم اسفند ماه ۱۰ هزار خودرو پژو ۲۰۷ دستی سفید برای تحویل ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ به حراج گذاشته شد که متقاضیان خرید این خودرو برای تکمیل فرایند خرید، باید مبالغی همچون ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار برای بیمه و شماره گذاری، ۱۵ درصد مالیات و عوارض قانونی پرداخت کنند.

تقاضای افزایش قیمت کارخانه ای خودرو از شورای رقابت

همزمان با اینکه شرکت ایران خودرو از فروش محصولات خود از طریق بورس کالا استقبال کرده، سایپا به دنبال راه حلی است تا بتواند از شورای رقابت مجوز افزایش قیمت خودروها را بگیرد.

برهمین اساس، سایپا پیرو یک نامه به سازمان بورس اعلام کرد که قیمت تمام شده محصولات با تایید حسابرس و آنالیز تغییرات نهاده های تولید برای صادر کردن مجوز افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت ارسال شده است.

این درخواست را با آخرین عرضه خودروی شاهین در بورس کالا بود که با قیمت پایه اعلام شده این مدل، خریداری نداشت و اینطور به نظر می رسد که سایپا بعد از ناکامی در فروش محصولات خود این بار سعی دارد که با گرفتن مجوز برای افزایش قیمت خودرو از شورای رقابت، کف قیمت گذاری خودرو را به شکل دستوری بالا ببرد و مدیران این شرکت حاضر نیستند که محصولات خود را در یک فرآیند شفاف و از طریق عرضه و تقاضا واقعی در بازار کشف قیمت کنند.

مطالعه بیشتر  انتشار تصاویر و مشخصات پژو پارس ELX جدید

در نامه ای که شرکت سایپا به سازمان بورس اعلام کرده، گفته شده که عرضه محصولات در بورس کالا به عنوان یکی از روش های فروش مدنظر این شرکت است که اگر صدور مجوزهای لازم انجام شد، نسبت به اجرایی شدن آن اقدام خواهد شد.

ضمن به اینکه سایپا برای فروش مدل خودروهای خود در بورس کالا، اعلام امادگی کرده باید این موضوع را مدنظر داشت که اگر نظر خریداران خودروهای تولیدی این شرکت ارزشی بیشتر از قیمت پایه داشته باشد، قیمت ها نیز افزایش پیدا می کند و اگر مدیران بدانند خودروهای آنها دارای چه ارزشی است، دیگر نیازی به افزایش قیمت نیست چرا که به شکل طبیعی در بازار اتفاق خواهد افتاد.

همچنین باید یادآوری شود که با آخرین عرضه محصولات سایپا، ۴ هزار خودروی شاهین به تالار بورس وارد شد و تنها یک هزار و ۵۴۹ تقاضا در قیمت پایه برای این خودرو ثبت شد که شرکت سایپا راضی به عرضه مجدد خودروهای باقی مانده در بورس نشد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

آغاز مرحله فروش اقساطی جک T8 کرمان موتور

سجاد ناجی

آغاز سومین فروش لاماری در سامانه یکپارچه

سجاد ناجی

عرضه شاین مکس بنزینی و هیبریدی در سامانه یکپارچه

mortazavi

نظر دهید.