مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

عرضه خودرو در بورس کالا با قوانین جدید

عرضه خودرو در بورس کالا با قوانین جدید براساس تبصره وزارت صمت، حداقل عرضه هر محصول در بورس کالا در هر دوره برای دو خودروساز بزرگ 2000 دستگاه و

عرضه خودرو در بورس کالا با قوانین جدید

براساس تبصره وزارت صمت، حداقل عرضه هر محصول در بورس کالا در هر دوره برای دو خودروساز بزرگ ۲۰۰۰ دستگاه و برای سایر شرکت های خصوصی حداقل ۵۰۰ دستگاه تعیین شد.
به گزارش سایت خبرگزاری ۲۲ شرقی، منوچهر منطقی معاون صنعت حمل و نقل با صدور نامه ای به شرکت های ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور و آرین پارس موتور گفت: محصولات این شرکت ها نیاز به بررسی در بورس کالا دارد.

خبر خودرویی جدید از سایپا: رونمایی از اولین محصول وارداتی سایپا به نام چانگان را می توانید در لینک قرار داده شده مطالعه کنید.

به این ترتیب برای عرضه خودرو در بورس کالا موارد زیر باید رعایت شود که به شرح زیر است:

۱٫ حداقل عرضه هر محصول در هر دوره ۲۰۰۰ دستگاه می باشد محصول برای دو شرکت بزرگ خودروسازی و حداقل ۵۰۰ دستگاه برای سایر شرکت های خصوصی.

۲- شرکت های خودروسازی موظفند قبل از هر عرضه در بورس کالا، فهرستی از خریداران محصولات ۴۸ ماه گذشته را منتشر کنند تا کلیه افراد و همچنین خریداران دوره قبل در بورس کالا از خرید در هر سهم جدید حذف می شود.
۳٫ خودروسازان باید به تعهدات قانونی که ابلاغ شده مشابه پیشنهادات بورس (مانند طرح جوانی جمعیت و …) عمل کنند.

۴. یکی دیگر از وظایف خودروسازان این است که برنامه ریزی موردنظر را در برابر عرضه خودرو در بورس کالای ایران براساس مجوزهای فروشی که دریافت کرده اند، انجام دهند و در چنین شرایطی نباید کوچکترین خدشه ای در تعهدات قبلی و یا در برابر تعهدات عقب افتاده ایجاد شود

مطالعه بیشتر  انحصار بازار خودرو را می شکنیم

۵٫ هرگونه عرضه خودرو به غیر از مجوزهای دریافتی یا مشتقات مالی مربوط به خودرو، اعم از گواهی سپرده، معاملات سلف و سلف موازی استاندارد یا هر نوع اوراق بهادار یا اوراق بهادار پشتوانه (ABS) مبتنی بر خودرو در بورس کالت با توجه به اینکه هرگونه تعهدات آتی خودروساز که تحت تأثیر قرار گیرد نیاز به تأیید وزارت صمت دارد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مشخصات فنی و امکانات خودروی اطلس سایپا

mortazavi

رعایت استانداردهای کاهش آلایندگی

سجاد ناجی

فروش نقدی وانت نیسان دوگانه سوز از سایپا شروع شده است….

mortazavi

نظر دهید.