مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

عرضه خودروهای وارداتی جدید در سامانه انجام خواهد شد! آمار به روزرسانی واردات خودرو به کشور چقدر شده است؟

عرضه خودروهای وارداتی جدید در سامانه انجام خواهد شد! آمار به روزرسانی واردات خودرو به کشور چقدر شده است؟ مهدی ضیغمی اعلام کرد که خودروهایی از برندهای معتبری که در مسیر گمرک موجود هستند، در سامانه فروش عرضه خواهند شد. او اظهار کرد که نیمی از خودروهای ترخیصی که پلاک شده‌اند، هنوز زمان قانونی تحویل به مالکان نرسیده است. ضیغمی افزود که حدود ۳۴ هزار نفر از اواخر سال گذشته در سامانه مرتبط با فروش خودروهای وارداتی ثبت نام کرده بودند، اما تعدادی از این افراد پس از مدتی انصراف دادند. به طور کلی، ۳۵۰۰ نفر از متقاضیان در این مدت انصراف داده و مبالغ واریز شده به حساب آنها بازگردانده شده است. به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، حدود ۲۲ هزار نفر در حال حاضر همچنان به عنوان متقاضی خرید خودروهای وارداتی در سامانه حضور دارند. همچنین، حدود ۷۵۰۰ نفر از متقاضیان به صورت قطعی خودروی واراتی خود را از طریق سامانه انتخاب کرده‌اند.

عرضه خودروهای وارداتی جدید در سامانه انجام خواهد شد! آمار به روزرسانی واردات خودرو به کشور چقدر شده است؟

مهدی ضیغمی اعلام کرد که خودروهایی از برندهای معتبری که در مسیر گمرک موجود هستند، در سامانه فروش عرضه خواهند شد. او اظهار کرد که نیمی از خودروهای ترخیصی که پلاک شده‌اند، هنوز زمان قانونی تحویل به مالکان نرسیده است. ضیغمی افزود که حدود ۳۴ هزار نفر از اواخر سال گذشته در سامانه مرتبط با فروش خودروهای وارداتی ثبت نام کرده بودند، اما تعدادی از این افراد پس از مدتی انصراف دادند. به طور کلی، ۳۵۰۰ نفر از متقاضیان در این مدت انصراف داده و مبالغ واریز شده به حساب آنها بازگردانده شده است. به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، حدود ۲۲ هزار نفر در حال حاضر همچنان به عنوان متقاضی خرید خودروهای وارداتی در سامانه حضور دارند. همچنین، حدود ۷۵۰۰ نفر از متقاضیان به صورت قطعی خودروی واراتی خود را از طریق سامانه انتخاب کرده‌اند.

مهدی ضیغمی اظهار داشت: تا به حال بیش از ۸۴۰۰ دستگاه خودرو از برندهای متعدد در سامانه مربوطه به فروش عرضه شده است. در عین حال، بیش از ۸۰۰۰ دستگاه خودرو به کشور وارد شده است و حدود ۴۵۰۰ دستگاه از گمرک‌های مختلف ترخیص شده است. این مسئول تاکید کرد که تخصیص و تامین ارز، به عنوان قسمتی اساسی از فرآیند واردات خودروها محسوب می‌شود، اما عرضه خودرو در سامانه فروش تا زمان ورود آن به کشور انجام نمی‌شود. به همین دلیل، همه فروش‌ها متناسب با موجودی خودرو در بنادر و گمرکات صورت می‌گیرد. او اظهار کرد که اخیراً تسهیلاتی در بخشی از این فرآیند ارائه شده است تا خودروهای مرتبط با برندهای معتبر که در مسیر دریایی به کشور وارد می‌شوند، در سامانه فروش عرضه شوند.

مطالعه بیشتر  امنیتی‌ها وارد ماجرای گرانی خودرو شدند

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به ابهاماتی که مطرح شده بودند، بیان کرد که مرحله شماره‌گذاری متضمن ارائه مجوز اسقاط، مجوز محیط زیست در زمینه رده انرژی و در نهایت انجام بازدید فیزیکی است. برخی از واردکنندگان اعتقاد دارند که این مرحله حداقل یک ماه زمان می‌برد. در حالی که برای برخی دیگر این فرآیند ظرف دو هفته نیز به اتمام می‌رسد.

خودروهایی که پلاک شده اند، چه تعداد هستند؟

با اشاره به تعداد حدودی ۱۰۰۰ دستگاه خودرو که اکثراً به یکی از شرکت‌های اصلی واردکننده خودرو تعلق دارد و تا هفته گذشته پلاک شده‌اند، اظهارات مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، به این صورت بود: “به نظر می‌رسد نصفی از خودروهایی که از گمرکات ترخیص شده‌اند، شماره گذاری و به اصطلاح پلاک شده‌اند.” او همچنین اعلام کرد که هنوز زمان قانونی اولیه برای تحویل خودرو به متقاضیان به پایان نرسیده است. اطلاعات دقیق در خصوص شیوه و شرایط نهایی تحویل این خودروها به افرادی که مبلغ خرید را تکمیل کرده‌اند، در آینده اعلام خواهد شد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

همبستگی خودرویی‌ها در بالابردن قیمت!

سجاد ناجی

امروز ۴ ابان ماه قیمت تارا چند شده است!

mortazavi

تحویل حضوری محصولات ایران‌خودرو به مشتریان در روزهای جمعه

سجاد ناجی

نظر دهید.