مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

عرضه بدون قرعه کشی خودرو در هفته دوم اسفندماه

عرضه بدون قرعه کشی خودرو در هفته دوم اسفندماه

بر اساس اطلاعیه رسمی وزارت صمت، طرح فروش محصولات خودروسازان داخلی (اعم از دولتی و خصوصی) قرار بود از چهارشنبه هفته جاری به صورت همزمان و به شرط «بدون قرعه کشی» اجرایی شود. این را سخنگوی وزارت صمت در اطلاعیه ای جدید اعلام کرد.
بنابراین اطلاعیه فروش روز چهارشنبه منتشر می شود و عرضه هفته آینده آغاز می شود.
توکلی لاهیجانی، مدیرکل خودرویی وزارت صمت، در این طرح، خودروسازان بزرگ (ایران خودرو و سایپا) و همچنین خودروسازان بخش خصوصی به ارائه محصولات خود می پردازند.

همچنین قرعه کشی در این برنامه نیست و تمامی ثبت نام کنندگان خودرو دریافت می کنند اما زمان تحویل خودرو بین سه ماه تا یک سال خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح در صورتی که مشتری تمایلی به خرید خودرویی با مدت زمان انتظار بیشتر نداشته باشد، می تواند انصراف خود را اعلام کند تا بتواند پول را از حساب خود برداشت نماید.
خبر مرتبط خودروهای ایرانی: عرضه خودروها در بورس کالا با شرایط جدید اعلام شده است…
با اعلام گزارش ذکر شده، مشخص شد که در این طرح تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن مبلغ هم یک اقدام ضروری است و این سوال هم پیش می آید که می توان این طرح را یک حرکت اساسی برای تمام شدن قرعه کشی خودروها دانست یا خیر!
اگر این اتفاق بیفتد، می توان گفت که وعده وزارت صمت برای جمع آوری قرعه کشی ها در پایان سال ۱۴۰۱ محقق شده است. از سمتی دیگر، سخنگوی وزارت صمت، امید قالیباف اعلام کرده که ایران خودرو و سایپا و همچنین دیگر خودروسازان باید در هفته پیش رو، عرضه خودروهای خود را توسط سامانه یکپارچه تخصیص خودرو براساس شرایط ثابت گذشته و با قیمت کارخانه اجرایی کنند.
ثبت نام از طریق سامانه تخصیص انجام می شود و در صورتی که تعداد درخواست ها بیشتر از تعداد عرضه ها باشد، متقاضیان در صف قرار می گیرند و سپس تاریخ تحویل اعلام می شود. و اینطور انتظار می رود که که کف عرضه خودرو باید ۵۰۰۰۰۰ دستگاه باشد.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  قیمت خودرو امروز فوتون تونلند در بازار چند؟

مطالب مرتبط

رشد قیمت خودرو در بازار بی برنامه

سجاد ناجی

جنگ دولت سیزدهم با خودروسازان به کجا می‌رسد؟

mortazavi

عدم انتشار آمار تولید خودروهای داخلی از سوی وزارت صمت

سجاد ناجی

نظر دهید.