مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

طرح فروش فوری وانت نیسان

طرح فروش فوری وانت نیسان

طرح فروش فوری وانت نیسان | عدم آپشن به روز در نیسان | قدیمی بودن طراحی و عقب ماندگی در بخش فنی نیسان

فروش فوری وانت نیسان بنزینی شرکت سایپا از روز چهارشنبه هفته جاری فعال خواهد شد.

به اطلاع مشتريان محترم و نمايندگيهاي مجاز گروه خودروسازي سايپا ميرساند، شرايط فروش فوري محصولات شركت زامياد مطابق جدول ذيل اعلام ميگردد.

زمان فعالسازی بخشنامه: ساعت ۱۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۳۰

طرح جدید فروش فوری وانت نیسان بنزینی

نیسان زامیاد، زامیاد وانت، زامیاد ۲۴، نیسان آبی یا همان نیسان جونیور، Work Horse یا وانت باربر برند نیسان بود که نسل سوم آن با نام تیپ ۱۴۰، بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۲ میلادی روانه خط تولید شد.

این خودرو از همان ابتدای تولید نسل سوم (سال ۱۳۴۹) و در پس منع واردات خودروهای آمریکایی به بازار کشور، به خط تولید سایپا پیوست تا جای خالی تراک‌های وارداتی و مونتاژی آمریکایی را برای قشر زحمت‌کش و کم‌توان جامعه پر کند.

این خودرو طی سالیان دراز تقریبا هیچ ارتقا فنی و تمایز برتری جز ارتقا توان باربری به ۲.۱ تن، به کارگیری ترمز ضد قفل و سیستم توزیع نیرو ترمز به خود ندید.

اما یکی از ویژگی‌های بارزی که از سوی برند زامیاد (زیرشاخه تجاری‌ساز گروه خودروسازی سایپا) بر این خودرو عتیقه ارائه شد، استفاده از پیشرانه دوگانه‌سوز بنزینی/گازی (CNG) و پیشرانه دیزلی بود.

جونیور یا همان وانت زامیاد در گذر زمان در نسخه دوگانه‌سوز بنزینی/گازی و دیزلی نیز به بازار ارائه شد که نسخه بنزینی با پیشرانه قدیمی Z24 نیسان (مشترک با نیسان پاترول چهار سیلندر) به تولید می‌رسد.

این پیشرانه سال‌‌ها پیش از سوی شرکت مگاموتور ایران به طور کامل بومی‌سازی شد و از این رو نسخه بنزینی انژکتوری، با نام زامیاد ۲۴ (زامیاد Z24NI) به تولید می‌رسد.

مطالعه بیشتر  قیمت فونیکس مدیران خودرو کاهش شدیدی پیدا کرد...

نسخه دیزلی به پیشرانه چهار سیلندر ۲.۸ لیتری مجهز است و از سوی زامیاد با نام زامیاد ND (زامیاد Z28ND) در بازار عرضه می‌شود.

نسخه دوگانه‌سوز تمایز فنی چندان زیادی با نسخه بنزینی ندارد و از این رو در این مقاله مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

اما نمونه دیزل یک واحد ۲.۸ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر به قدرت و گشتاور ۱۰۰ اسب بخار و ۲۲۵ نیوتون.متر است که به دلیل تنفس طبیعی بودن به هیچ عنوان رقم قابل توجه و درخور احترامی به حساب نمی‌آید.

نکته بسیار جالب در کاتالوگ‌های مختلف ارائه شده از سوی شرکت زامیاد در خصوص نسخه‌های مختلف خانواده جونیور، خطای بسیار فاحش و غلط‌های متعدد در جداول فنی مربوط به نسخه‌های مختلف خودرو است که مخاطب را بسیار سردرگم می‌کند.

حتی به درستی مشخص نیست که پیشرانه دیزلی به کار رفته در این خودرو از نوع توربو دیزل است یا تنفس طبیعی، چرا که زامیاد هیچ اشاره مستقیمی به استفاده از سیستم توربوشارژر در نسخه دیزلی نکرده است و هیچ عکس رسمی از وجود این سیستم در این خودرو از سوی زامیاد ارائه نشده است.

اما بر اساس برخی تصاویر و اطلاعاتی که پیرامون جونیور دیزلی در فضای مجازی وجود دارد، گویی این خودرو به سیستم توربوشارژر فاقد سیستم خنک کننده (اینترکولر یا افترکولر) مجهز است.

عدم استفاده از سیستم خنک کننده توربوشارژر، توان تولیدی بسیار کم پیشرانه (به دلیل عدم بازده کافی) را به خوبی توجیه می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای خانواده وانت‌های زامیاد، مهندسی سنگین (Over Design) شاسی خودرو است که توان باربری را تا ۲.۱ تن افزایش داد، اما متاسفانه سیستم‌‌های مرتبط با این حجم از توان بارگیری، نظیر سیستم فرمان و ترمز، مورد بازنگری و ارتقا قرار نگرفته است.

مطالعه بیشتر  عقبگردی عجیب درباره واردات خودرو

وقتی از خودرو باربر ارزان قیمت جونیور در بازار ایران صحبت به میان می‌آید، باید سطح توقع خود را در زمینه آپشن‌های رفاهی بسیار پایین بیاورید.

این خودرو جز سیستم‌هایی که بر اساس نیاز و اجبار استانداردهای ۸۵ گانه به آن اضافه شد، فاقد هرگونه ویژگی رفاهی و ایمنی است.

زامیاد بر جونیور سیستم تهویه مطبوع و کمکی هیدرولیک فرمان را تنها به صورت سفارشی ارائه می‌دهد و سیستم تاخوگراف نیز از این حالت خارج نیست.

حتی سیستم بالابر برقی شیشه‌ها تاکنون بر این خودرو حتی به صورت سفارشی نیز ارائه نشده است.

سیستم صوتی جدید‌تر با دو بلندگو و سیستم عملکرد کلاچ هیدرولیکی تنها آپشن‌هایی است که به نسخه دیزل افزوده شده است.

4.9/5 - (131 امتیاز)

مطالب مرتبط

آغاز پیش فروش ایران خودرو بدون قرعه کشی

سجاد ناجی

رونمایی از پیکاپ تاگا H توسط هولدینگ پادرا

سجاد ناجی

لغو معاملات دیگنیتی پرستیژ توسط کمیته معاملات بورس کالا

سجاد ناجی

106 نظرات

هانی دسامبر 26, 2022 at 8:27 ب.ظ

۳۵۰به اضافه ۵۰تومن اتاق و کفی و تقویت فنر ،شد۴۰۰تومن
بابت نیسان گاوی مزخرف که سیستم صنعت خودرو به مردم تحمیل می کند تازه هر روز داد می زنند که ضرر کردیم
لعنت،لعنت،لعنت

پاسخ

نظر دهید.