مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

طرح جدید فروش وانت پیکاپ دیزلی فوتون

طرح جدید فروش وانت پیکاپ دیزلی فوتون

طرح جدید فروش وانت پیکاپ دیزلی فوتون | ضعف فنی در فوتون | حضور فوتون در بازار های بین المللی

طرح جدید فروش نقد و اقساط وانت پیکاپ دیزلی فوتون شرکت ایران خودرو از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۸ شهریورماه ۱۴۰۱ منتشر شد.

فوتون تانلند در نسخه دیزلی از پیشرانه ۲.۸ لیتری بهره می‌گیرد که طراحی ابتدایی آن کار شرکت آمریکایی بسیار مشهور کامینز (Cummins) است که تولید آن برای شرکت فوتون در شعبه چین این شرکت آمریکایی انجام شده است.

داستان در مورد سایر قطعات تولیدی این خودرو نیز به همین ترتیب است. گیربکس پنج سرعته دستی آن را شعبه چین شرکت گترگ (Getrag) آمریکا، گیربکس کمکی آن را شرکت بورگ وارنر (Borg Warner) آمریکا، محور عقب آن را شرکت دِینا (Dana/ بخوانید دِی-نا/در ایران معروف به دانا) و سیستم‌های الکترونیکی آن نظیر سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم پاشش سوخت مستقیم را شرکت بوش آلمان تولید کرده است.

از این رو فوتون از همان ابتدا پشتش به تجهیزات به کار رفته در تانلند گرم بود و در نتیجه جای تعجب ندارد که این خودرو تقریبا به سادگی به بازار داخلی استرالیا راه یافت.

بازاری که مملو از رقبای قدرتمندآسیایی و آمریکایی نظیر محصولات تویوتا و جنرال موتورز و فورد است.

فوتون در ابتدا به موازات پیشرانه توربودیزل ISF 2.8 کامینز با پیشرانه ۲.۴ لیتری بنزینی تنفس طبیعی یورو ۴ (مشترک با بیشتر وانت‌های چینی بازار کشور) به بازار عرضه شد.

این نسخه که در حقیقت بیشترین تیراژ تولید تانلند در ایران را به خود اختصاص می‌دهد، به دلیل ضعیف بودن، همانند نسخه دیزلی محبوب واقع نشد اما به دلیل سهولت در استفاده عموم مردم جامعه و دسترسی بهتر به جایگاه‌های سوخت بنزین، بیشتر نسخه‌های به فروش رسیده تانلند به این پیشرانه مجهز هستند.

مطالعه بیشتر  شرح توضیحات بورس کالا و عرضه خودروهای وارداتی

ایران خودرو نسخه فیس لیفت فوتون تانلند را در اواخر سال ۱۳۹۸ با عنوان تانلند یورو ۵ روانه بازار ایران کرد که ضمن بهره‌مندی از ظاهر خارجی و داخلی نوین و ارتقا‌های انجام شده در بخش آپشن‌های رفاهی، به پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو بنزینی مجهز بود.

این پیشرانه دقیقا همان پیشرانه‌ای است که اولین بار در فوتون ساوانا (شاسی بلند تولید محدود عرضه شده از سوی شرکت عظیم خودرو) به کار گرفته شده بود.

این پیشرانه با وجود داشتن حجم کمتر، به دلیل داشتن سیستم توربوشارژ، توان و گشتاور قابل قبولی به تولید می‌رساند که به نوعی ترکیبی منطقی از ویژگی‌های مثبت هر دو پیشرانه بنزینی و دیزلی قبلی تانلند را در یک پیشرانه واحد با خود به همراه دارد.

طرح جدید فروش نقد و اقساطی پیکاپ فوتون - شهریور 1401

طرح جدید فروش نقد و اقساط وانت پیکاپ دیزلی فوتون شرکت ایران خودرو از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۸ شهریورماه ۱۴۰۱ منتشر شد.

طرح جدید فروش نقد و اقساطی پیکاپ فوتون - شهریور 1401

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

عرضه و قیمت جدید هایما ۸S در بورس کالا ۱۱ دی ۱۴۰۱

mortazavi

جلوگیری از نقل و انتقال خودروهای لوکس به دلیل عدم پرداخت مالیات

سجاد ناجی

قیمت انواع خودروی تندر ۹۰ در ۳ آبان

mortazavi

نظر دهید.