مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

صادرات خودرو به جمهوری آذربایجان در چه شرایطی است ؟

صادرات خودرو به جمهوری آذربایجان در چه شرایطی است ؟

چند روزی است بعد از انتشار خبری مبنی بر اینکه ” سوریه واردات خودروهای ایرانی را لغو کرد  ” خبرهای دیگری مربوط به وضعیت صادرات خودروهای ایرانی به کشورهای دیگر منتشر شد.

در جدیدترین خبری که در این مورد بررسی شد مربوط به ممنوعیت واردات خودروهای ایرانی توسط جمهوری آذربایجان است که در رسانه های مختلف قرار داده شده است و منبع این خبر نیز مصاحبه حسین پیرموزن با خبرنگار خبرگزاری ایلنا بوده است.

اما با بررسی اصل این خبر از خود خبرگزاری یافته های دیگری را میتوان استخراج کرد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان در این مصاحبه اظهار داشته است که : در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان، ۴ سال قبل یک تفاهم نامه خودرویی به امضا رسید که طبق این تفاهم نامه مقرر شد در آذربایجان شعبه ای افتتاح و فعالیت مشترک در کشور در حوزه خودرو آغاز شود.

در این مدت صادرات خودروهایی از ایران به آذربایجان صورت گرفت اما پس از مدتی ورود خودروهای ایرانی لغو شد و تفاهم نامه نیز هیچگاه به مرحله اجرا نرسید.

پیرموذن در پاسخ به سوالی پیرامون همکاری‌های خودرویی دو کشور بیان کرد: در کمیسیون مشترک اقتصادی، ۴ سال قبل با آذربایجان یک تفاهمنامه خودرویی داشتیم. یک شعبه در آذربایجان افتتاح و کار مشترک دو کشور در حوزه خودرو آغاز شد اما به دلیل مسائل سیاسی دیگر هیچ صادراتی در حوزه خودرو به آذربایجان نداریم و پروژه مشترک هم متوقف شده است. نه تنها در مورد خودرو در مابقی صنایع هم که صنعتگران ما در آذربایجان کار شروع کرده و کلنگ‌زنی کرده بودند، متاسفانه الان تعطیل شده‌اند.

مطالعه بیشتر  فروش لاماری ایما با قیمت قطعی

این گزارشی در پاسخ به این سوال که صادرات خودرو به جمهوری آذربایجان در چه شرایطی است ؟ میباشد و اخبار دیگر مبنی بر اینکه به تازگی صادرات خودروهای ایرانی به آذربایجان لغو شده است اصولا اساس درستی ندارد.

لازم به ذکر است یکی از خودروهای صادر شده به جمهوری آذربایجان خودروی دنا میباشد که در آنجا با نام خزر عرضه میشود و مشتریانن زیادی را نیز جذب خود کرده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

با بی تدبیری قیمت جدید خودروها در بازار نجومی شد!!!

سجاد ناجی

سورن پلاس جایگزین تاکسی‌های سمند می شود

سجاد ناجی

واقعی شدن قیمت خودرو وعده وزیر صمت

سجاد ناجی

نظر دهید.