مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

شورای رقابت با احتمال بالا حذف خواهد شد!

شورای رقابت با احتمال بالا حذف خواهد شد! به دستور کارگروه خودرو مرکز ملی رقابت، شورای رقابت تنها در جایگاه سیاستگذاری و نظارت وظایف خود را انجام دهد و انجام امور اجرایی به نهادهای مربوطه واگذار می شود.

شورای رقابت با احتمال بالا حذف خواهد شد!

به دستور کارگروه خودرو مرکز ملی رقابت، شورای رقابت تنها در جایگاه سیاستگذاری و نظارت وظایف خود را انجام دهد و انجام امور اجرایی به نهادهای مربوطه واگذار می شود.

در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۲، کارگروه خودرو مرکز ملی رقابت تصمیمات مهمی درباره بازار خودرو اعلام کرد. یکی از تصمیمات این کارگروه این بود که شورای رقابت فقط در سطح سیاست‌گذاری و نظارت فعالیت کند و وظایف اجرایی به نهادهای ذیربط واگذار شود. این تصمیم به منظور بهبود دستورالعمل‌های بازار خودرو اتخاذ شد و اهمیت بخشی از وظایف اجرایی به نهادهای مرتبط تأکید شد.

با توجه به دستورالعمل تنظیم بازار خودرو، در حال حاضر شورای رقابت نقش تعیین‌کننده در قیمت‌گذاری خودروها دارد و تعیین میزان و نوع واردات خودرو نیز به عهده این شوراست. با مصوبه جدید، احتمالاً تغییراتی در این بخش از وظایف شورای رقابت اعمال خواهد شد، از جمله اینکه حذف شورای رقابت از فرایند قیمت‌گذاری خودرو به تدریج به تأکیدات افزوده است.

عباس علی‌آبادی، پیش از این، به بیان این موضوع پرداخته بود که قیمت‌گذاری خودرو باید به‌عهده وزیر صمت باشد. او اظهار داشت: “هم‌اکنون نهاد‌های مختلف در این زمینه مسئولیت دارند، اما وظایف خود را به نحوی اجرا نمی‌کنند.”

 

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  فروش مخفیانه محصولات کرمان موتور با قیمت جدید؟!

مطالب مرتبط

وانت نیسان دیزل صفر قیمت روز و فروش فوری

mortazavi

کراس اوور های تولید داخل وارد بازار می شوند

سجاد ناجی

قیمت انواع خودرو بازار ایران ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.