مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

شروط جدید عرضه خودرو در بورس کالای ایرانی

شروط جدید عرضه خودرو در بورس کالای ایرانی مسئولان شورای اسلامی خودروسازان داخلی و عرضه کنندگان خودروهای خارجی را مجبور کردند برای خودروهای عرضه شده در بورس شرایطی وضع کنند که خرید خودرو از طریق واسطه را تقریبا غیرممکن کند. نمایندگان شورای اسلامی در دومین جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی به بررسی قسمت درآمدی لایحه بودجه 1402 پرداختند و با پیشنهاد محسن زنگنه مبنی بر اصلاح کل در بند 13 الحاقی تبصره 6 موافقت کردند.

شروط جدید عرضه خودرو در بورس کالای ایرانی

مسئولان شورای اسلامی خودروسازان داخلی و عرضه کنندگان خودروهای خارجی را مجبور کردند برای خودروهای عرضه شده در بورس شرایطی وضع کنند که خرید خودرو از طریق واسطه را تقریبا غیرممکن کند. نمایندگان شورای اسلامی در دومین جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی به بررسی قسمت درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ پرداختند و با پیشنهاد محسن زنگنه مبنی بر اصلاح کل در بند ۱۳ الحاقی تبصره ۶ موافقت کردند.

بر اساس این پیشنهاد اصلاحی در بند ۱۳ الحاقی تبصره ۶ لایحه بودجه؛ شرکت های خودروسازی داخلی و واردکنندگان خودروهای خارجی تنها با رعایت شرایط زیر می توانند خودرو را در بورس به فروش برسانند:
  1. وظیفه شورای رقابت این است که براساس بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تا اخر فروردین ۱۴۰۲ قیمت جدید خودروها را طبق آنالیز هزینه قیمت تمام شده و با در نظر گرفتن هزینه های تحقیق و توسعه و همچنین هزینه های مالی مرتبط با فعالیت تولیدی که موردتایید حسابرس باشد و طبق قیمت ارز خریداری شده به وسیله واردکننده و یا کارخانجات خودروسازی محاسبه و در بازه زمانی نهایت سه ماهه به روزرسانی را مجددا انجام دهد.
  2.  خودروسازان داخلی موظفند تمامی محصولات را به صورت همزمان با موعد تحویل متفاوت به فروش برسانند و از عرضه ها به شکل قطره چکانی پرهیز کنند.
    مرتبط بخوانید: پیش فروش خودروهای وارداتی خارجی با قوانین جدید
  3. امکان عرضه به قیمت های بیشتر از یک دوم برابر قیمت پایه ممکن نمی باشد و برای تاریخ های تحویل عقب تر نیز باید نرخ تعدیل شود.  گروه های خودروسازان داخلی و همچنین عرضه کنندگان خودروهای وارداتی باید به شکلی در بورس کالای ایران عمل کنند که خرید خودرو بدون واسطه باشد به عنوان مثال: محرومیت در خدمات و پرداخت کردن خسارت شرکت های بیمه به غیر خریدار و عدم امکان ثبت اسناد، انتقال دادن از جمله وکالت، انسداد و محدودیت در ارائه خدمات بانکی برای افراد واسطه و گرفتن جرائم سنگین مالی برای آنها، آئین نامه این بند به وسیله وزارت صمت و وزارت اقتصاد تنظیم و به تصویب هیات وزیران می رسد.
مطالعه بیشتر  افزایش 5 درصدی ظرفیت تولید سایپا

رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از تصویب شدن این پیشنهاد اصلاح کل، تاکید می کند که قسمت هزینه ای این پیشنهاد دوباره در زمان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مشخصات خودروی چری TJ-1 جدید در بازار ایران

mortazavi

شرایط پیش فروش پژو ۲۰۷ اتوماتیک ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳

mortazavi

تصویب افزایش تعرفه جریمه‌های رانندگی به میزان ۵ درصد در ۱۴۰۱

سجاد ناجی

نظر دهید.