مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

آزادسازی واردات خودرو به شرط تنظیم بودجه

شرط آزادسازی واردات خودرو | معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه | وارد کردن خودرو به کشور 
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ساعت ۱۶:۴۱

آیا امکان دارد واردات خودرو آزاد شود؟

آزادسازی خودرو به یک شرط در یک سال آیند انجام می شود که تنظیم بودجه نیز با برنامه ریزی انجام شده و چنانچه نرخ ارز و فروش نفت تغییری پیدا کرد آسیب چندانی به بودجه وارد نشود، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با اظهار این خبر شرط آزادسازی

در نشست لایحه بودجه ۱۴۰۰، حمید محمدی چنین گفت:
کسانی که با ارز دولتی مخالف هستند تاکید دارند که ارز رانت زا و مخرب می باشد اما طرفدارات تاکید دارند با حذق این ارز فشار برمردم بیشتر خواهد شد و بر این اساس از مجلس در تبصره یک اجازه خواهیم گرفت و تا به لحظه اقتصادی شرایط در این باره تصمیمی اتخاذ خواهد شد.
همچنین معاون نوبخت نیز اظهار نظر کرده است و با پیش بینی در آمد نفتی دولت ۱۹۹ هزار میلیارد تومان می باشد که وزیر نفت با اشاره به این موضوع و تاکیدی که داشته اند:
فروش ۲٫۳ میلیون بشکه نفت در روز به راحتی تحقق پیدا می کند و بر اساس گفتگوی رییش جمهور و جناب آقای همتی، رییس کل بانک مرکزی مکلف شد تا نرخ ارز را به ۱۱۵۰۰ تومان برساند.
اما به صورتی بودجه تنظیم شد که چنانچه نرخ ارز و فروش نفت تغییری پیدا کرد آسیبی به بودجه وارد نشود که البته مبلغ ۸ میلیارد برای تامین کالاهای اساسی و دو میلیارد دلار نیز برای تامین دارو در نظر گرفته شده است.
شرط آزادسازی واردات خودرو | معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه | وارد کردن خودرو به کشور 
شرط آزادسازی واردات خودرو | معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه | وارد کردن خودرو به کشور
همچنین تا پایان سال ۹۹ دو میلیارد دلار ارز دیگر نیز برای وارد کردن کالاهای اساسی پیش بینی شده که در مجموع به ۸ میلیارد دلار می رسد.
ضمن اینکه برای بست بودجه باید فاکتورهای دیگری نیز مدنظر قرار گرفته شود و مواردی که فروخته شده در سال آینده وصول شده و اگر از ۱۱۵۰۰ تومان نیز رد شود می توان پیش فروش نفت را انجام داد و به هر ترتیب تاکید اصلی بر فروش و تحقق ۱۹۹  هزار میلیارد تومان منابع از فروش نفت می باشد.
در نهایت پورمحمدی در مورد آزاد سازی واردات خودرو نیز گفته است که اگر کشور به روال عادی خود برگردد و فشار به کانال های ارزی وارد نشود می توان روال قبل واردات خودرو را بازگرداند و در غیر این صورت شرایط فعلی ادامه پیدا خواهدکرد.
اما در خصوص تولید خودروهای داخلی شرکت های تولید کننده با چنین شرایطی توانسته اند به خوبی تولیدات خود را ادامه دهند و رشد ۱۰ درصدی تولید در پارس خودرو یکی از مواردی است که نشان دهنده این روند افزایشی تولید خودرو می باشد.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  با کیفیت ترین و بی کیفیت ترین خودروهای بازار را بشناسید !

مطالب مرتبط

فروش فوری محصولات ایران خودرو

سجاد ناجی

آخرین مهلت ثبت نام در طرح فروش یکپارچه خودرو

mortazavi

پراید در عرض یک هفته ۱۷ میلیون تومان گران شد

سجاد ناجی

نظر دهید.