مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

شرایط فروش محصول سایپا بدون قرعه کشی و تحویل در بهار ۱۴۰۳

شرایط فروش محصول سایپا بدون قرعه کشی و تحویل در بهار 1403 در ماه دی 1402، شرکت خودروسازی سایپا شرایط پیش‌فروش وانت پراید را اعلام کرد. این شرایط به معنای تحویل خودروها در ماه خرداد 1403 است. اعلام شرایط پیش‌فروش سایپا 151 در حالی رخ داده که تا ماه گذشته این خودرو به‌صورت نقدی با تحویل فوری به مشتریان عرضه می‌شد. با این حال، اکنون سایپا از مشتریان خود درخواست می‌کند که برای دریافت خودروی سایپا 151 تا خرداد سال آینده منتظر بمانند.

شرایط فروش محصول سایپا بدون قرعه کشی و تحویل در بهار ۱۴۰۳

در ماه دی ۱۴۰۲، شرکت خودروسازی سایپا شرایط پیش‌فروش وانت پراید را اعلام کرد. این شرایط به معنای تحویل خودروها در ماه خرداد ۱۴۰۳ است. اعلام شرایط پیش‌فروش سایپا ۱۵۱ در حالی رخ داده که تا ماه گذشته این خودرو به‌صورت نقدی با تحویل فوری به مشتریان عرضه می‌شد. با این حال، اکنون سایپا از مشتریان خود درخواست می‌کند که برای دریافت خودروی سایپا ۱۵۱ تا خرداد سال آینده منتظر بمانند.

در شرایط پیش‌فروش وانت پراید، دو تیپ از این خودرو عرضه شده است: سایپا ۱۵۱ تیپ DA و سایپا ۱۵۱ تیپ DA به همراه کفی اتاق بار یا لاینر. در این شرایط فروش، قیمت خودروها مشخص نیست و در هنگام صدور دعوت‌نامه و تحویل خودرو، قیمت نهایی آن‌ها مشخص خواهد شد. خودروها نیز در هفته چهارم خردادماه ۱۴۰۳ به مشتریان تحویل داده می‌شوند.

طرح پیش فروش وانت پراید در دی ماه ۱۴۰۲

در حال حاضر، قیمت سایپا ۱۵۱ تیپ DA در کارخانه حدود ۲۳۶ میلیون تومان است، در حالی که این خودرو در بازار آزاد با قیمت کمتر از ۲۷۰ میلیون تومان موجود است. همچنین، سایپا ۱۵۱ تیپ DA به همراه لاینر نیز در کارخانه با قیمت ۲۵۹ میلیون تومان قابل دسترسی است، در حالی که در بازار آزاد با نرخ تقریبی ۲۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود. این اختلاف کمترین میزان قیمت بین بازار و کارخانه وانت پراید، باعث می‌شود که جذب سرمایه برای سایپا غیرممکن به نظر آید. به همین دلیل، مشتریان واقعی احتمالاً تمایلی به شرکت در شرایط پیش‌فروش سایپا ندارند، زیرا می‌توانند در حال حاضر وانت مورد نظر خود را با نرخ فعلی بازار خریداری کنند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  سردرگمی و شوک در بازار خودرو

مطالب مرتبط

حمایت وزارت صمت از عرضه خودرو در بورس کالا

سجاد ناجی

نهایی شدن ۹ هزار مشتری در هفتمین فروش فوق العاده ایران خودرو!

mortazavi

ناک زدن موتور خودرو چیست؟ و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد؟

mortazavi

نظر دهید.