مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

شایعه گرانی بنزین رنگ واقعیت گرفت !

شایعه گرانی بنزین رنگ واقعیت گرفت !

نزدیک به یک هفته است که حرف و حدیث هایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین فضای رسانه ای کشور را پر کرده است که متاسفانه یا خوشبختانه ساعت ۱۲ بامداد جمعه بنزین به حالت سهمیه ای درامد و ۶۰ لیتر ماهیانه با قیمت ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان در نظر گرفته شد یعنی افزایش قسمتی حدود ۲۰۰ درصد آن هم در این شرایط و وضعیت اقتصادی و تقریبا از ظهر روز پنج شنبه زمزمه هایی در خصوص بنزین ۳۰۰۰ تومانی شنیده شد و مردم کم کم به سمت پمپ بنزین ها سرازیر شدند .

حال سوال اینجاست آیا راهکار های بهتری غیر از افزایش قیمت بنزین وجود نداشت؟؟ مثلا نمی شد دولت با آزاد سازی خودروهای کم مصرف نسبت خودروهای تولید داخل جلوی این همه هدر رفت بنزین رو بگیرد و در کنارش مردم هم خودرو با کیفیت تر ، آلایندگی کمتر ، ایمنی بیشتر و… سوار شوند .

وقتی از این دید به ماجرا نگاه میکنیم می بینیم راهکارهای زیادی وجود دارد و حتی میتوان با الگو گرفتن از کشورهای توسعه یافته آنها را پیاده کرد اما در کشور ما شاهد تصمیمات خلق الساعه هستیم و با وجود اینکه آقای زنگنه صراحتا گفتند : ” مردم نگران نباشند ”

اما امروز در گفتگو با خیلی از افراد شاهد ابراز این نگرانی بودیم و حتی عده ای برداشت شان این بود مصاحبه مکرر آقای زنگنه خود دلیلی است بر افزایش قیمت بنزین و جمله ای که از خیلی ها شنیدیم این بود ” ۱۵۰۰ تومن منطقیه اما ۳۰۰۰ تومن خیلی زیاده ” و در عمل هم این رقم برای اکثریت جامعه غیر قابل هضم و حتی پردات است !!!!!

بعضی از افراد هم از این گرانی استقبال کردند و گفتند اتومبیل سواری تک سرنشین در سطح خیابان ها کمتر می شود و مردم به حمل و نقل عمومی رو می آوردند اما جای سوال است آیا حمل و نقل عمومی به حدکافی قوی هست تا از پس نیاز روزانه مردم برآید؟؟

مطالعه بیشتر  وضعیت بازار امروز با قیمت های 21 آذرماه

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر چرا که خیلی از مردم گلایه دارند به واسطه عدم به موقع رسیدن به مقصد از حمل و نقل عمومی استفاده نمیکنند .‌

شایعه گرانی بنزین رنگ واقعیت گرفت !

امیدواریم با گران شدن بنزین حداقل مسئولین محترم حمل و نقل عمومی سطح شهرها را با کیفیت و دقت بالاتری پیگیری کنند تا شاهد اتفاقات خوبی در این بخش باشیم .

جدا از شکوه اولیه ماجرا و اینکه پمپ بنزین ها تا ساعات پایانی روز پنج شنبه شلوغ بودند این نکته حائز اهمیت است که افزایش قیمت فشار بیشتری بر اقشار ضعیف تر می آورد و برای کسانی که ماشین چند صد میلیونی یا میلیاردی سوارند خیلی تفاوتی ایجاد نمیکند به علاوه اینکه این قدر کارت سوخت سهمیه ای در اختیارشان هست که از بنزین سهمیه ای استفاده کنند و خیلی گذرشان به بنزین آزاد نمی افتد .

مسئله بعدی تاثیر این افزایش قیمت بر چرخه حمل و نقل است که غیر قابل انکار است و رفته رفته شاهد افزایش کرایه های حمل و بعد از آن افزایش قیمت تمام شده کالاها هستیم .

در هر صورت بنزین گران شد و طبق صحبت های آقای رئیس جمهور “این گرانی به نفع مردم است.” اما انتظار داریم وزارت نفت در خصوص عدم اطلاح رسانی صحیح و به موقع سهمیه بندی و افزایش قیمت پاسخ قانع کننده ای ارائه دهد.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

طرح فروش اقساطی مدیران خودرو + بخشنامه و شرایط

نویسنده ارشد

علت گرانی خودرو در بازار آزاد

سجاد ناجی

ریزش قیمت بازار خودرو

سجاد ناجی

نظر دهید.