مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

ماهیانه ۲٫۵ درصد سود برای جبران تاخیر تحویل خودرو

ماهیانه 2.5 درصد سود برای جبران تاخیر تحویل خودرو معاون کنترل کالای سرمایه ای سازمان حمایت گفت: نرخ جبران خسارت تاخیر در تحویل خودرو در قراردادهای فروش فوری 2.5 درصد در ماه است. موسوی رئیس نظارت بر کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت در خصوص سود مشارکت ثبت نام کنندگان خودرو و نحوه پرداخت گفت: با وجود اینکه شورای رقابت آن را به عنوان متولی می پذیرد اما بحث سود مشارکت به صورت اجرایی برمی گردد. مقررات قانون حمایت از حقوق مصرف کننده. خودرو در سال 95 به تصویب هیأت وزیران رسید و این مصوبه بسته به نوع قراردادی که متقاضی با یک شرکت خودروسازی منعقد می کند همچنان به قوت خود باقی است و قابل پیگیری و ردیابی است.

ماهیانه ۲٫۵ درصد سود برای جبران تاخیر تحویل خودرو

معاون کنترل کالای سرمایه ای سازمان حمایت گفت: نرخ جبران خسارت تاخیر در تحویل خودرو در قراردادهای فروش فوری ۲٫۵ درصد در ماه است. موسوی رئیس نظارت بر کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت در خصوص سود مشارکت ثبت نام کنندگان خودرو و نحوه پرداخت گفت: با وجود اینکه شورای رقابت آن را به عنوان متولی می پذیرد اما بحث سود مشارکت به صورت اجرایی برمی گردد. مقررات قانون حمایت از حقوق مصرف کننده. خودرو در سال ۹۵ به تصویب هیأت وزیران رسید و این مصوبه بسته به نوع قراردادی که متقاضی با یک شرکت خودروسازی منعقد می کند همچنان به قوت خود باقی است و قابل پیگیری و ردیابی است.

موسوی افزود: قراردادی که بین خودروساز و متقاضی منعقد می شود باید مبنای تحویل، زمان تحویل، سود مشارکت و سود معوق باشد و این قرارداد یک قرارداد دوطرفه است و در صورت تکمیل یک قرارداد برای تحویل زودهنگام حداکثر زمان تحویل ۳۰ روز است و طبیعتا سود مشارکتی لحاظ نمی شود ضمن اینکه سود جبران در تحویل تاخیر قرارداد تحویل فوری دوونیم درصد ماهیانه است.
معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت در ادامه بیان کرد: در صورت تمدید زمان تحویل خودرو خریداری شده و درج نشدن سود تاخیر در فاکتور، می توان آن را همراه با اسناد از طریق پشتیبانی سایت سازمان و از طریق سامانه ۱۲۴ و سازمان های صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان به دبیرخانه تماس گرفته و با ارائه مدارک و شماره های سود مشارکت و سود جبرانی بابت تاخیر در تحویل خودرو رصد و مبلغ به متقاضی مسترد خواهد شد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  محاسبه مالیات خودروهای وارداتی

مطالب مرتبط

مهلت طرح پیش فروش این مدل ایرانخودرو تا ۲۰ ابان ماه

mortazavi

رییس انجمن صنایع همگن: تاخیر در تحویل خودروها با هدف حفظ وضعیت مالی و پاسخگویی

mortazavi

قیمت ایران خودرو دیزل امروز ۱۴۰۲ (انواع محصولات)

mortazavi

نظر دهید.