مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

سامانه یکپارچه و عرضه خودرو از فردا ۲۰ آذر

سامانه یکپارچه و عرضه خودرو از فردا 20 آذر طبق اطلاع رسانی سامانه یکپارچه عرضه خودرو از فردا دوشنبه به تاریخ 20 آذرماه 1402 ، 7 مدل خودرو عرضه خواهند شد.  با اطلاعیه‌ای که از سامانه یکپارچه نوبت دهی خودرو دریافت شده، اعلام شده است که از روز دوشنبه، ۲۰ آذر ماه تا چهارشنبه، ۲۲ آذر ماه، عرضه محصولات جدید و یا ارائه‌ی ظرفیت‌های خالی توسط برخی از شرکت‌های خودروسازی آغاز خواهد شد. در این اعلان آمده است که به دلیل افزایش تولید و انصراف برخی متقاضیان، ظرفیت‌های خالی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت به منظور تسهیل فرآیند خرید برای تمام مشتریان خودرو. این تصمیمات به منظور پیگیری تصمیمات کارگروه خودروی شورای رقابت اتخاذ شده است و ظرفیت‌های موجود توسط خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد.

سامانه یکپارچه و عرضه خودرو از فردا ۲۰ آذر

طبق اطلاع رسانی سامانه یکپارچه عرضه خودرو از فردا دوشنبه به تاریخ ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ ، ۷ مدل خودرو عرضه خواهند شد.

با اطلاعیه‌ای که از سامانه یکپارچه نوبت دهی خودرو دریافت شده، اعلام شده است که از روز دوشنبه، ۲۰ آذر ماه تا چهارشنبه، ۲۲ آذر ماه، عرضه محصولات جدید و یا ارائه‌ی ظرفیت‌های خالی توسط برخی از شرکت‌های خودروسازی آغاز خواهد شد. در این اعلان آمده است که به دلیل افزایش تولید و انصراف برخی متقاضیان، ظرفیت‌های خالی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت به منظور تسهیل فرآیند خرید برای تمام مشتریان خودرو. این تصمیمات به منظور پیگیری تصمیمات کارگروه خودروی شورای رقابت اتخاذ شده است و ظرفیت‌های موجود توسط خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد.

مطابق اطلاعیه‌ای که ارائه شده است، انواع طرح‌های عرضه شامل سه دسته زیر است:

  • طرح عادی: این طرح شامل خرید عادی خودرو می‌باشد.
  • طرح خودروهای فرسوده: در این طرح، امکان خرید خودروهایی که به دلیل قدمت و استفاده قبلی فرسوده شده‌اند وجود دارد.
  • طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت: این طرح صرفاً برای مادرانی معتبر است که شرایط قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را دارند، که توسط سازمان ثبت احوال کشور تائید شده‌اند.

مسئولیت در انتخاب هر یک از این طرح‌ها بر عهدهٔ متقاضی خودرو است. همچنین، تخصیص خودرو برای متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر پایهٔ ماده ۱۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام می‌شود.

فرصتی استثنایی برای خرید خودرو: مدل‌های جدید از شرکت‌های برتر خودروسازی ایران

مطالعه بیشتر  خرید تیگو 8 پرو با شرایط نقد و اقساط از مدیران خودرو + تحویل 90 روزه (بهمن ماه 1402)

شرکت‌های ایران خودرو، آرین پارس، کرمان موتور، ایلیا و سانیار موتور پارسیان، محصولات جدیدی مانند Haima 7X، Lamari EAMA، JAC J4، JAC S3، KMC X5 و Dayun Y7 را با توجه به اعلام خود، با قابلیت فروش استثنایی و تحویل حداکثر سه ماهه به مشتریان ارائه می‌دهند.

این سامانه از روز دوشنبه به تاریخ ۲۰ آذرماه تا ساعت ۲۳:۵۹ روز چهارشنبه به تاریخ ۲۲ آذرماه در دسترس خواهد بود. 

فرصتی برای ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو با دارا بودن شرایط زیر:

۱- متقاضیان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه، که زمان تحویل خودرو برای آن‌ها در فصول آتی و یا سال ۱۴۰۳ تعیین شده است، حق لغو سفارش و انتخاب خودرو از محصولات جدید عرضه شده را دارند. (توجه: متقاضیانی که در طرح‌های جایگزینی قبلی یا طرح عرضه خودروی وارداتی شرکت کرده‌اند، قادر به انتخاب خودرو نمی‌باشند.)

۲- همهٔ افرادی که تاکنون در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند و شرایط عمومی ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت را دارا می‌باشند، می‌توانند ثبت نام کرده و از محصولات عرضه شده انتخاب نمایند.

شرایط عمومی برای طرح عادی در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت عبارتند از:

۱. هر فرد براساس کد ملی مجاز است که یک دستگاه خودرو از هر شرکت خودروسازی را خریداری کند.

۲. حداقل سن قابل قبول برای خرید خودرو ۱۸ سال است.

۳. داشتن گواهینامه رانندگی برای تمام متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

۴. اشخاصی که در ۴۸ ماه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و در ۲۴ ماه گذشته در سایر شرکت‌های خودروسازی ثبت‌نام کرده‌اند یا فاکتور (از هر روشی که سامانه‌های فروش شامل بورس کالا و غیره باشد) صادر شده باشد، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

مطالعه بیشتر  اجرای 4 مرحله دیگر فروش فوق العاده خودرو تا پایان سال

۵. افرادی که پلاک انتظامی فعال دارند، مجاز به ثبت نام و خرید خودرو نمی‌باشند.

۶. انتقال امتیازات و حقوق مربوط به خرید خودرو به هر شخصیت (حتی به‌صورت وکالتی) و همچنین فروش حواله‌های خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

با توجه به فروش فوری پس از فراخوان و اعلام مهلت واریز وجه توسط خودروساز، متقاضیان ملزمندند در مدت زمان مشخص‌شده (حداکثر ۵ روز) وجه را واریز کرده و مراحل خرید را تکمیل کنند.

توجه: افرادی که دعوتنامه یا خرید خودرو دریافت کرده‌اند و یا در طرح‌های جایگزینی یا طرح عرضه خودروی وارداتی شرکت کرده‌اند، امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت و مشمول این طرح نیستند.

برای اطلاع از جزئیات برنامه فروش خودروسازان و مشاهده محصولات، پیشنهاد می‌شود متقاضیان به سایت شرکت‌های معرفی شده مراجعه کنند.

توجه مهم: اطلاعات مربو به متقاضیان این طرح، طبق ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پول‌شویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه، به نهادهای مربوط منتقل خواهد شد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

افزایش قیمت محصولات کرمان موتور

mortazavi

چشم بازار خودرو به دنبال شاهین ‌کراس سایپا

سجاد ناجی

تغییر قیمت محصولات سایپا جدید اسفند ۱۴۰۱

mortazavi

نظر دهید.