مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

اعلام زمان عرضه خودروهای وارداتی در مرحله دوم و سوم سامانه

اعلام زمان عرضه خودروهای وارداتی در مرحله دوم و سوم سامانه عرضه‌ی دسته دوم و سوم خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه شامل برندهای تویوتا، کیا، هیوندای و برخی خودروهای چینی مشخص گردید. واردات خودرو پس از ماه‌ها انتظار، بالاخره در شهریورماه آغاز شد. در این ماه، اولین خودروهای خارجی به کشور وارد شدند و سامانه یکپارچه برای عرضه بخشی از این خودروها بازگشایی شد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تا شهریور امسال در مجموع ۵ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است که نیمی از این تعداد ترخیص شده است. اما طی یک ماه گذشته آمار جدیدی از واردات خودرو منتشر نشده است. برای اطلاع از آخرین تحولات واردات خودرو، با مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت‌وگو کردیم.

اعلام زمان عرضه خودروهای وارداتی در مرحله دوم و سوم سامانه

عرضه‌ی دسته دوم و سوم خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه شامل برندهای تویوتا، کیا، هیوندای و برخی خودروهای چینی مشخص گردید.

واردات خودرو پس از ماه‌ها انتظار، بالاخره در شهریورماه آغاز شد. در این ماه، اولین خودروهای خارجی به کشور وارد شدند و سامانه یکپارچه برای عرضه بخشی از این خودروها بازگشایی شد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تا شهریور امسال در مجموع ۵ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است که نیمی از این تعداد ترخیص شده است. اما طی یک ماه گذشته آمار جدیدی از واردات خودرو منتشر نشده است. برای اطلاع از آخرین تحولات واردات خودرو، با مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت‌وگو کردیم.

آخرین خبرها از روند واردات خودرو چیست؟ تا امروز چند دستگاه خودرو به کشور وارد شده است؟

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، در پاسخ به این سوال گفت: «با توجه به درگیر بودن ما با عرضه خودروهای موجود در کشور، آمار دقیقی از واردات ندارم و باید آمار رسمی را از گمرک استعلام کنم. اما شرکت‌ها ارز مورد نیاز را دریافت کرده‌اند و روند واردات روتین شده است.»

قیمت خودروهای ایرانی 

تا امروز برای چند دستگاه خودرو ارز اختصاص پیدا کرده است؟

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، در پاسخ به این سوال گفت: «تا امروز برای ۱۳ تا ۱۴ هزار دستگاه خودرو ارز تخصیص داده شده است. شرکت‌ها باید در اسرع وقت خودروهای خریداری شده را وارد کشور کنند. ما با بانک مرکزی تعامل داریم تا فرایند تخصیص ارز را تسریع کنیم. مخصوصاً این هفته و هفته آینده که شرکت‌ها در حال آماده شدن برای سفارش‌گذاری واردات از کارخانه‌ها هستند، بانک مرکزی قول داده است فرایند تخصیص ارز را سرعت ببخشد تا روند واردات با مشکل مواجه نشود.»

مطالعه بیشتر  چرا ساینا در چندماه اینقدر افزایش قیمت خورده است! آپشن های خاصی برای آن نصب شده است!؟

آخرین خبرها از عرضه خودروهای وارداتی چیست؟

خودروهای وارداتی در حال عرضه هستند. شرکت‌هایی که خودروهای موجود دارند، امروز در سامانه عرضه می‌کنند. ما افراد ثبت‌نام شده را به این شرکت‌ها و شرکت‌هایی که خودروهای خریداری شده آنها روی آب است، معرفی می‌کنیم تا خودرو دریافت کنند یا در لیست انتظار قرار گیرند. نوبت دوم عرضه این هفته و نوبت سوم هفته آینده انجام می‌شود.

لیست برندهای در حال عرضه

در حال حاضر نمی‌توان لیست کاملی از برندهای در حال عرضه را اعلام کرد. ممکن است برخی از برندها به دلیل مشکلاتی مانند عدم تخصیص ارز یا تاخیر در تحویل، در لیست عرضه قرار نگیرند. با این حال، می‌توان گفت که تویوتا، کیا، هیوندای و برخی از خودروهای چینی که در عرضه اول نبودند، در عرضه دوم و سوم قرار خواهند گرفت.

قیمت محصولات عرضه دوم و سوم

قیمت خودروهایی که پرونده آنها به شورای رقابت ارسال شده است، هنوز مشخص نیست. قیمت زوتی، یکی از خودروهای عرضه شده در نوبت اول، توسط شورای رقابت تایید شده است. قیمت قطعی چند خودرو دیگر نیز به زودی اعلام خواهد شد. اما خودروهایی که این هفته عرضه می‌شوند، با قیمت علی‌الحساب در سامانه بارگذاری می‌شوند تا قیمت آنها توسط سازمان حمایت و شورای رقابت قطعی شود.

احتمال رسیدن به آمار واردات ۲۰ هزار خودرو در ماه

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال می‌رود با تسهیل و تسریع روند واردات در نیمه دوم سال به آمار واردات ۲۰ هزار خودرو در ماه برسیم، گفت: «از آذر و دی به بعد، ما پتانسیل واردات ماهی ۲۰ هزار دستگاه خودرو را داریم. برخی از شرکت‌ها قرارداد خرید و عرضه ۶ هزار دستگاه در ماه را بسته‌اند. تنها دغدغه‌ای که ممکن است وجود داشته باشد بحث لجستیک و حمل این خودروها به کشور است. برخی شرکت‌ها یک تا ۵ هزار دستگاه خودرو در ماه و برخی شرکت‌ها ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه می‌توانند وارد کنند. بنابراین، ظرفیت وجود دارد که تا ۲۰ هزار خودرو در ماه واردات داشته باشیم.»

خودروهای وارداتی در نرخ امروز 

آخرین وضعیت آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده

مطالعه بیشتر  ظرفیت‌های مغفول تامین مالی خودروسازان

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده چیست، گفت: «این آیین‌نامه نهایی شده و به زودی توسط هیات دولت تصویب و ابلاغ خواهد شد.»

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

۳ اتفاق مهم در طرح جدید فروش فوری خودرو

Sajjad Amanian

قیمت جدید خودروهای پرفروش داخلی دی ماه ۱۴۰۱

mortazavi

چهره دروغین ۲۰۷ قیمت بالا با موتور ۲۰۶!!!

mortazavi

نظر دهید.