مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

ریزش قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار خودرو

ریزش قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار خودرو

ریزش قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار خودرو | احتمال توافق باعث کاهش قیمت ها | مشخض نبودن واردات خودرو

بازار خودروهای داخلی در نخستین روز هفته همچنان روند کاهش بها را حفظ کرد تا نمودار قیمت خودرو همچنان همانند هفته گذشته روند نزولی داشته باشد.

خودروهای داخلی در روز گذشته کاهش قیمت یک تا ۱۱ میلیون‌تومانی را در بازار آزاد تجربه کردند.

اتفاقی که سبب شد خودرویی مانند سمند LX با کاهش ۱۱ میلیون‌تومانی به‌کمتر از ۳۰۰ میلیون‌تومان برسد و با قیمت ۲۹۹ میلیون‌تومان در بازار عرضه شود.

اتفاق جالب در بازار خودروهای داخلی در روز گذشته، ثبات قیمت تنها ۲ خودرو پراید ۱۳۱ و ۱۳۲ بود.

جایی که تمام محصولات دو خودروساز کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا به‌جز این دو محصول در بازار آزاد با کاهش قیمت همراه بودند.

همچنین خودروهای چینی نیز در بازار با ریزش قیمت محسوس همراه بودند و کاهش قیمت یک تا ۲۰ میلیون‌تومانی را در بازار خودروهای چینی شاهد بودیم.

خودروهای خارجی پریمیوم نیز در بازار آزاد با خودروهای داخلی و چینی همسو شده و روند نزولی را در پیش گرفتند.

اتفاقی که سبب شد خودروهای پریمیوم کاهش قیمت ۵ تا ۳۰ میلیون‌تومان را در بازار آزاد تجربه کنند.

از طرف دیگر خودروهای خارجی لوکس همچنان قصد تغییر قیمت نداشته و روند ثبات بها را در پیش گرفتند و همچنان تغییری در قیمت آن‌ها رخ نداده است.

قطعا ریزش نرخ ارز تاثیر مستقیم و جدی روی بازار خودرو گذاشته است.

جایی که در روز گذشته ریزش ۷۰۰ تومانی نرخ ارز سبب شد قیمت آن به ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان برسد.

همین اتفاق و خبرهای توافقات برجام به‌خوبی توانسته روی بازار خودرو تاثیرگذار باشد.

اتفاقی که به‌عقیده برخی کارشناسان ممکن است مقطعی باشد و احتمال برگشت قیمت‌ها همچنان وجود دارد.

هرچند به‌عقیده برخی دیگر احتمال دارد کاهش بیشتر قیمت‌ها را نیز در بازار شاهد باشیم.

گزارش‌های دریافت شده از بیشترین و کمترین تغییرات قیمت در بازار خودرو حکایت از آن دارد که برخی مدل‌های حاضر در بازار با کاهش قیمت همراه بودند.

هیوندای آزرا با ۳۰ میلیون‌تومان کاهش قیمت، دیگنیتی با ۲۰ میلیون‌تومان، سمند LX داشبورد جدید با ۱۱ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با ۱۰ میلیون‌تومان، مزدا ۳ با ۱۰ میلیون‌تومان، سیتروئن C3 با ۱۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی هفت‌نفره با ۱۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ سقف قرمز MC با ۹ میلیون‌تومان و دنا پلاس با ۶ میلیون‌تومان کاهش بها مواجه بودند.

بازار خودرو همچنان نزولی است

بازار خودروهای داخلی در نخستین روز هفته اغلب با کاهش قیمت همراه بود. پراید ۱۳۱ (۱۸۰ میلیون‌تومان) و پراید ۱۳۲ (۱۷۷ میلیون‌تومان) تنها خودروهایی بودند که در روز گذشته بدون تغییر در بازار آزاد کار خود را آغاز کردند.

مطالعه بیشتر  طرح جدید فروش محصولات سایپا ویژه ولادت حضرت علی

از طرفی بهای پژو ۴۰۵ GLX با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۲۹۰ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵ GLX دوگانه با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۱ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵ SLX با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۳۸ میلیون‌تومان، پارس سال XU7 با ۴ میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۵ میلیون‌تومان، پارس TU5 با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۶۸ میلیون‌تومان، پارس TU5 سفارشی با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۹۵ میلیون‌تومان، پژو پارس دوگانه با ۴ میلیون‌تومان کاهش به ۴۰۸ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۳۸۹ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما با ۵ میلیون‌تومان کاهش به ۳۹۶ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانورامای اتومات با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۶۰۲ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ سقف قرمز MC با ۹ میلیون‌تومان کاهش به ۴۵۵ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۲۹۲ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۵۱ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۴۴ میلیون‌تومان، رانا پلاس با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۲۹۹ میلیون‌تومان، رانا پلاس سقف شیشه‌ای با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۳۳ میلیون‌تومان، سمند LX داشبورد جدید با ۱۱ میلیون‌تومان کاهش به ۲۹۹ میلیون‌تومان، سمند EF7 با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۴۴ میلیون‌تومان، سمند EF7 دوگانه با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۴۱۹ میلیون‌تومان، سورن پلاس با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۳۴ میلیون‌تومان، دنای معمولی با کروز با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۴۰۰ میلیون‌تومان، دنا پلاس با ۶ میلیون‌تومان کاهش به ۴۲۴ میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۴۶۹ میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو اتومات با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۵۰۰ میلیون‌تومان، تارای دنده‌ای با ۴ میلیون‌تومان کاهش به ۴۳۸ میلیون‌تومان، تارای اتومات با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۵۷۸ میلیون‌تومان، وانت آریسان با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۲۶۰ میلیون‌تومان، پراید ۱۱۱ با یک میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۰ میلیون‌تومان، پراید ۱۵۱ آپشنال با یک میلیون‌تومان کاهش به ۱۷۶ میلیون‌تومان، تیبا صندوقدار با یک میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۱ میلیون‌تومان، تیبا ۲ با یک میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۵ میلیون‌تومان، ساینا با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۱۹۹ میلیون‌تومان، نیسان آپشنال با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۲۵ میلیون‌تومان و کوییک S با یک میلیون‌تومان کاهش به ۲۲۱ میلیون‌تومان رسید.

خودروهای چینی همچنان در حال ریزش قیمت

غلب خودروهای چینی در نخستین روز هفته با کاهش قیمت در بازار آزاد کار خود را آغاز کردند.

این درحالی است که در کنار کاهش قیمت خودروها شاهد ثبات قیمت تعداد کمی از خودروهای چینی در بازار آزاد بودیم.

فیدلیتی پنج‌نفره با یک‌میلیارد و ۲۱۰ میلیون‌تومان، آریو اتومات با ۴۷۵ میلیون‌تومان، هایما S5 جدید با ۸۱۴ میلیون‌تومان، تیگو ۷IE با یک‌میلیارد و ۹۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با یک‌میلیارد و ۳۶۰ میلیون‌تومان و فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم با یک‌میلیارد و ۸۹۰ میلیون‌تومان تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند.

مطالعه بیشتر  قاچاق بودن حدود 60 درصد لوازم یدکی در بازار

از طرفی بهای جک T8 با ۳ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۱۶۰ میلیون‌تومان، جک S5 نیوفیس با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۵۰ میلیون‌تومان، جک S5 موتور ۲۰۰۰ با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۹۲۸ میلیون‌تومان، جک S3 مدل ۱۴۰۱ با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۷۶۹ میلیون‌تومان، جک J4 با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۵۰۸ میلیون‌تومان، دیگنیتی با ۲۰ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۲۷۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی هفت‌نفره با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۲۲۵ میلیون‌تومان، چانگان CS35 با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۶۳۸ میلیون‌تومان و هایما S7 پلاس با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۹۷۰ میلیون‌تومان رسید.

روند نزولی پریمیوم‌ها ادامه‌دار شد

خودروهای خارجی پریمیوم شامل مدل‌هایی هستند که در گذشته در داخل کشور تولید می‌شدند و برخی خودروهای برندهای خارجی بازار هستند.

خودروهای خارجی پریمیوم در نخستین روز هفته در کنار ثبات قیمت با کاهش قیمت محسوس برخی خودروها در بازار آزاد کار خود را آغاز کردند.

هیوندای اکسنت با یک‌میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان، هیوندای i20 با یک‌میلیارد و ۸۵ میلیون‌تومان، کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ با یک‌میلیارد و ۲۲۵ میلیون‌تومان، سوزوکی ویتارا با یک‌میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان و کیا اپتیما هیبرید با ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون‌تومان خودروهایی بودند که تغییر قیمت خاصی در بازار نداشته و بهایشان ثابت بود.

از طرفی قیمت هیوندای الانترا با ۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۷۹۰ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۹۴۰ میلیون‌تومان، هیوندای آزرا با ۳۰ میلیون‌تومان کاهش به ۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون‌تومان، مزدا ۳ با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۴۳۰ میلیون‌تومان و سیتروئن C3 با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۳۸۰ میلیون‌تومان رسید.

ثبات قیمت خارجی‌های لوکس ادامه دارد

خودروهای خارجی لوکس شامل مدل‌های ژاپنی، آلمانی، سوئدی و … در بازار هستند.

این گروه خودروها در نخستین روز هفته در تمام مدل‌ها ثبات قیمت را تجربه کردند. جایی که ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰Li فول با ۱۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس RX200 fsport توربو فول با ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX300 هیبرید با ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان، فولکس تیگوان با ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان، فولکس پاسات با ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون‌تومان و ولوو XC90 با ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان در بازار با ثبات قیمت همراه بودند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

تقاضای سایپا برای بالا بردن قیمت خودرو

mortazavi

کاهش قیمت این مدل خودروها امروز ۲۰ مهر

mortazavi

کاهش قیمت شدید خودروهای وارداتی ۲۴ تیر ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.