مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

رکورد تولید روزانه در سایپا شکسته شد

رکورد تولید روزانه در سایپا شکسته شد

رکورد تولید روزانه در سایپا شکسته شد | کاهس یافتن خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان | عدم افزایش کیفیت در برخی تولیدات داخل

با توليد ۱۸۳۵ دستگاه خودرو در ۴ خرداد سال جاری، ركورد توليد روزانه در ۸ ماه گذشته در سایپا شكسته شد.

همچنین در هفته ابتدايي خرداد، با توليد ۱۰ هزار و ۶۰۱ دستگاه خودرو، بالاترين توليد هفتگي در طول ١٢ ماه اخیر در این گروه محقق شد.

در راستای افزایش ظرفیت تولید و کاهش خودروهای ناقص در گروه سايپا از ابتداي سال جاري ۱۷ هزار خودرو ناقص تکمیل شده که کاهش ۴۰ درصدی خودروهای ناقص موجود را به همراه داشته است.

به عبارتی ٤٣ هزار دستگاه خودرو ناقص موجود به ٢٦ هزار دستگاه كاهش پيدا کرده و به زودي تعداد خودروهاي مذكور به ۲۰ هزار دستگاه خواهد رسيد؛ بر همين اساس ماندگاري خودروها به مدت ٥ ماه كاهش يافته است.

در رابطه با توليد تجميعي گروه خودروسازي سايپا، در طول سال ۱۴۰۱ نزديك به ٧٠ هزار دستگاه خودرو توليد شده است كه بر اساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين بخش تاكنون  ١٠٣ درصد برنامه محقق شده كه از اين تعداد توليد، حدود ٦٣ هزار دستگاه بر اساس توليد به صورت نرخ عبور مستقيم حدود ۹۰ درصدي انجام شده است.

سایپا، (سرنامشرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل ، شرکت خودروسازی ایرانی است که مقر آن در تهران قرار دارد و در سال ۱۳۴۴ بنیان نهاده شد.

نخستین خودروهای این شرکت، محصولات شریک فرانسوی آن، سیتروئن بودند و در سال ۱۳۴۷، سایپا بسیاری از مدل‌های ژیان را می‌ساخت.

در سال ۱۳۵۲ با توافقی با شرکت خودروسازی فرانسوی رنو، رنو ۵ در مدل‌های ۲ و ۴ در توسط سایپا به بازار عرضه شد.

مطالعه بیشتر  طرح فروش کشنده دیما ویژه تیر و مرداد 1402

با رخ‌دادن انقلاب ۱۳۵۷، دولت ایران، شرکت سایپا را در ۱۶ تیر ۱۳۵۸ به مالکیت خود درآورد و سایپا، از آذر ۱۳۶۰ زیرنظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفت.

در سال ۱۳۷۲، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ ایران، پراید، برای نخستین‌بار توسط سایپا در ایران تولید شد.

در دههٔ ۱۳۸۰، سایپا پیشرفت بسیاری کرد و توانست نخستین خودروی طراحی اختصاصی خود را نیز در همین دهه بسازد.

خودروی تیبا نخستین خودروی انحصاری سایپا است که در سال ۱۳۸۷ رونمایی شد.

تیبا که همهٔ اجزای آن از جمله موتور، ساخت ایران است، دومین گام ایران برای ساخت خودروی ملی نامیده شد.

سایپا هنوز به عرضهٔ محصولات شرکت‌های خارجی در ایران ادامه داد اما در دهه‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰، چندین خودروی انحصاری را طراحی و به بازار عرضه کرد که همگی با استقبال مشتریان روبرو شدند. تیبا ۲، ساینا، کوییک و شاهین خودروهای سایپا در این دوران هستند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

کلاهبرداری با فروش خودروهای چپی!

سجاد ناجی

سیاست‌های شورای رقابـت در حوزه خــودرو

سجاد ناجی

کاهش سهمیه بنزین برخی تاکسی های خطی

سجاد ناجی

نظر دهید.