مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

رکوردی جدید در ۴ سال اخیر در تولید خودرو کامل توسط ایران خودرو

رکوردی جدید در 4 سال اخیر در تولید خودرو کامل توسط ایران خودرو

رکوردی جدید در ۴ سال اخیر در تولید خودرو کامل توسط ایران خودرو | تولید ۱۳ هزار خودرو در یک هفته | نظارت‌های مستمر در تمامی فرآیندها

با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت بهینه ظرفیت‌ها و منابع موجود، گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق به ثبت رکوردی جدید در افزایش تولید خودرو شد.

بر پایه این گزارش، در هفته منتهی به ۲۷ خردادماه، ۱۳ هزار و ۶۲۷ دستگاه خودرو تولید شده که علاوه بر این‌که در آمار تولید هفتگی ۱۵ ماهه اخیر رکوردی جدید به حساب می‌آید، در چهار سال اخیر نیز در تولید خودرو کامل بی سابقه بوده است.

این گزارش می‌افزاید، گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای امسال تا ۲۶ خردادماه ۱۳۵ هزار و ۶۸۷ دستگاه خودرو سواری تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۴ درصدی داشته است.

در حال حاضر علاوه بر ایجاد شرایط پایدار در تولید، افزایش کیفیت ناشی از توقف تولید ناقص از دستاوردهای ماه‌های اخیر در ایران‌خودرو به شمار می‌رود.

خودروساز بزرگ کشور در حال اجرای ۲۷۲ پروژه کیفیت در زنجیره تولید است و با نظارت‌های مستمر در تمامی فرآیندها، تحقق اهداف کیفی و کمی تولید را دنبال می‌کند.

ایران خودرو (با نام تجاری آیکو، IKCO) یک شرکت خودروسازی ایرانی است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد و در مرداد ۱۳۴۱ دو برادر به‌نام‌های احمد و محمود خیامی آن را بنیان نهادند.

این شرکت نخست ایران ناسیونال نام داشت و نخستین گروه تولیدات آن، گونه‌ای اتوبوس بود.

در سال ۱۳۴۵، با قراردادی با شرکت روتس انگلستان، ایران ناسیونال برنامه‌ریزی تولید پیکان را انجام داد و از ۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۶ کارخانهٔ ویژهٔ آن گشایش یافت و ساخت انبوه آن کلید خورد.

مطالعه بیشتر  بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار خودرو

از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ پیکان در مدل‌های کار، لوکس، جوانان، استیشن و وانت ساخته شد.

انواع کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و آمبولانس نیز در این سال‌ها با همکاری دایملربنز در این شرکت تولید می‌شد.

در سال ۱۳۵۲، شرکت هدف‌گذاری کرد که به خودکفایی برسد و محصولاتی تمام ایرانی به فروش برساند.

در این راستا، چندین کارخانه و شرکت تامین‌کننده در سراسر ایران تأسیس شد.

شرکت در سال ۱۳۵۶ دارای قصد جدی برای تولید جایگزین پیکان بود که با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ و جنگ ایران و عراق، پروژه برهم زده‌شد و پس از جنگ، این شرکت با پژو فرانسه و شریک‌های خارجی برای تولید خودروهای تازه در ایران به توافق رسید.

در دههٔ ۱۳۶۰، این شرکت با توجه به آشفتگی اقتصادی ایران، تا نزدیکی تعطیلی کامل پیش رفت که با اعلام آمادگی پژو برای همکاری، ایران خودرو دچار تحولی بزرگ شد.

پژو به شریک ایران خودرو در ایران تبدیل شد و محصولات این شرکت را در شمار بسیار بالا در ایران به فروش رساند.

پژو ۴۰۵، ۲۰۶، ۲۰۷ و پارس توانستند بخش بزرگی از بازار ایران را در اختیار بگیرند که سود قابل توجهی برای شرکت فرانسوی داشت.

ایران خودرو با رنو، دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی نیز همکاری کرد و ال۹۰، از محصولات ارزان‌قیمت این شرکت را به شکلی موفق در بازار ایران به فروش رساند.

بسیاری از کارشناسان ایرانی باور دارند که با نبود مدیریت درست، ایران خودرو از شرکتی خودکفا به یک ابزار فروش برای شرکت‌های خارجی تبدیل شده‌است.

با این وجود، این شرکت دو خودروی کاملاً اختصاصی سمند (۲۰۰۲) و دنا (۲۰۱۵) را تولید کرده‌است. سمند محصول سال ۲۰۰۲، نخستین خودروی ملی ایران نامیده شد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

قیمت نیسان سانی ۲۰۲۳ برای بازار خودرو داخلی ایران مشخص شد….

mortazavi

سهند ، سدان جدید سایپا

سجاد ناجی

واریز وجه خرید پژو پارس برای متقاضیان با اولویت زمستان ۱۴۰۲ و بهار ۱۴۰۳

mortazavi

نظر دهید.