مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

روند واردات خودرو سریع تر انجام خواهد شد…

روند واردات خودرو سریع تر انجام خواهد شد... نماینده مرودشت در مجلس اظهار داشت: با توجه به رایزنی‌ها و تلاش‌هایی که با دولت، به ویژه با معاون اول رئیس جمهور انجام شد، مشکل تامین ارز برای واردات خودروهای نو و کارکرده به سمت حل و فصل گرفته است.

روند واردات خودرو سریع تر انجام خواهد شد…

نماینده مرودشت در مجلس اظهار داشت: با توجه به رایزنی‌ها و تلاش‌هایی که با دولت، به ویژه با معاون اول رئیس جمهور انجام شد، مشکل تامین ارز برای واردات خودروهای نو و کارکرده به سمت حل و فصل گرفته است.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ها به حرف‌ها و گفتگوهای اخیر درباره واردات خودروها به کشور اشاره کرد. وی افزود: در قانون ساماندهی بازار خودرو، دو نوع ارز برای واردات خودروهای نو و کارکرده تعریف کردیم؛ یکی ارز ناشی از صادرات و دیگری ارز دارای منشا خارجی. اما متاسفانه برخی افراد، به منظور ارائه دیدگاه خود به نظر عقلانی نمایند، این دو را با هم اشتباه می‌گیرند.

وی افزود: ارز ناشی از صادرات به این معنی است که شما کالایی را به خارج از کشور صادر کرده و معادل آن ارز را دریافت کرده، سپس با استفاده از این ارز، خودرو را وارد کشور می‌کنید. در حالی که ارز منشا خارجی به ارزی اشاره دارد که در اختیار شرکت‌ها یا واحدهای تولیدی خارج از کشور است که مالکان آنها ایرانی هستند و این ارزها را از طریق تبادلات تجاری و اقتصادی خارج از کشور کسب کرده‌اند.

در قانون ساماندهی بازار خودرو، مجلس به این دسته از افراد اجازه داد تا با استناد به اساس گردش مالی حساب‌های تجاری خود، بتوانند خودروها را به کشور وارد کنند.

نماینده مرودشت در مجلس توضیح داد: به عنوان مثال، فردی که در خارج از کشور درآمد سالیانه ۲۰۰ میلیون دلاری دارد، می‌تواند سالیانه به میزان ۵۰ میلیون دلار ارز را دریافت کرده و از آن برای واردات خودرو به ایران استفاده کند. بنابراین، این موضوع هیچ تاثیری بر روی سیاست‌ها و ضوابط مالی داخلی و همچنین قوانین و آیین‌نامه‌های بانک مرکزی ندارد.

مطالعه بیشتر  زمان قرعه کشی مرحله 20 ام اعلام شد

وی اظهار کرد: با توجه به رایزنی‌ها و تلاش‌هایی که با دولت، به ویژه معاون اول رئیس جمهور، انجام شد، مشکل تأمین ارز برای واردات خودروهای نو و کارکرده در مسیر حل و فصل قرار گرفته و در ماه‌های آینده باید شاهد تسریع در واردات خودروها به کشور باشیم.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

ابلاغ شدن افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو

سجاد ناجی

کاهش قیمت ۷۰ میلیونی این مدل خودروهای پرطرفدار

mortazavi

بی تاثیری رشد تولید خودرو بر قیمت

سجاد ناجی

نظر دهید.